Mijn huidge XM een 2.1 diesel zonder turbo van 1994 klapperd linksvoor. De auto is gekeurd voor aankoop in belgie. Bij deze keuring nemen ze alles mee fuseepen,stabilisatietorstang etc Hierbij is alles goedgekeurd Bij citroendealer geweest kan ook niets vinden. Het vreemde is dat als de auto koud is is er niets aan de hand. Ook bij regen is het bonkende geluid weg. Dealer wist het niet zou mogelijk aan de veerppoot kunnen liggen. Iemand hier ervaring mee
Het is een beetje ver gezocht maar het zouden zomaar de rubbers kunnen zijn waar de onderste draagarm vastzit (met 2 dikke “o-ringen”) aan het subframe. Deze geven bij droog/warm weer een kreunend/piepend geluid. Bij erge slijtage een bonkend geluid.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Motorsteunrubber?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik heb hetzelfde. Heel irritant, het lijkt qua geluid op de stabilisatorstangverbindingsstangetjes. (3x woord waarde…)
Maar dat is het dus niet. Veerpoot vervangen, en alle rubbers. Geen idee meer wat het kan zijn.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Beste citroen23. Beschrijving klopt precies bedankt vor de suggestie.
Je hebt er alleen niets aan…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Beste Bouke,
Misscien een idee om gezamenlijk het problem aan te vliegen. Keer afspreken(gezien de afstand moet dit te realiseren zijn) om dan vast te stellen dat het om hetzelfde gaat. Kunnen we darna kijken hoe we een en ander op gaan lossen. Ik vinf het namelijk ook behoorlijk storend probleem. Je hooptr soms dat het slecht weer is. Is er geen hoorbaar probleem. Ik hoor het wel.
Peter
Citroen23
Ik heb er best wat aan. Al zou het de gedachte zijn dat ik niet de enige ben met dit probleem. Daarnaast zal ik het bij zoeken naar de oplossing meenemen.
peter
Dat kunnen we wel doen, weet alleen niet meer waar te zoeken. Trouwens bij mij maakt het weer niet uit. Het is gewoon altijd. Heb nu nog een rubber te gaan, al lijkt die prima. Ga ik als het mee zit aanstaand weekend doen.
Is overgens makkelijk te controleren bij droog !!! weer: spuit deze rubbers aan beide kanten in met WD40 en ga rijden. je zult dan merken dat het geluid verdwijnt…...als sneeuw voor de zon
Bij versleten/gebroken rubbers blijft natuurlijk wel het bonkend geluid !! Dit is alleen bedoeld om te zien of het probleem ook daadwerkelijk bij deze rubbers ligt.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.