3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
zelf veerbollen vullen en testen
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 september 2012 08:16 PM
  [ # 31 ]

Jawel, want het is A niet origineel en B niet nodig!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 02 september 2012 08:30 PM
  [ # 32 ]

Ok… snap ik… maar dan is er nog zoiets als een systeempje voor de plug als een minigrijpertje.
Je weet wel zo’n ding aan een veer als je een boutje in je blok hebt laten vallen… dit is met enige fantasie wel te maken op maat van de plug lijkt mij… Ander voorbeeld… hoe renault jaren lang zijn accupool vast zette… Zo heb je ook geen gleufje in je stop… en bent dan pas origineel! In mijn ogen dan….
Ik vraag me wel af…. als je het groene dopje op je stop terug steekt… zie jij dan dat er een zeskantje onder verborgen zit?...

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 02 september 2012 08:31 PM
  [ # 33 ]

Als je andere pluggen gaat gebruiken krijg je hele ander mogelijkheden. De kracht en
essentie van dit ontwerp is naar mijn bescheiden mening dat de originele pluggen worden
gebruikt. Dit levert echt minimale kosten voor een hervulling op. Dat is commerciel
interessant en weet je wat het mooie is? It’s for free!
Ik ben paralel aan dit ontwerp aan het denken en prutsen aan een aan de wagen vulbaar
ventiel oplossing met eveneens minimale kosten. Een ventiel bij Parker kopen is dat niet!



Niet alles tegelijk, eerst met de eigen plug methode ervaring op doen.

@waterman
OK

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 02 september 2012 08:44 PM
  [ # 34 ]

@alsjemenou76
Je bedoeld nu ik je laatste post lees een kopje dat de ronde plug grijpt en die onbeschdigd in en uit kan draaien? Het heel sterk vastgrijpen van een rond objet is reeds ontworpen als draaibank gereedschap de zg. spantang. Dit is duur om te kopen en haast niet te maken in deze uitvoering. De uitdaging is een failsave systeem te bedenken tegen lage kostprijs en de toepassing van het systeem moet relatief weinig kosten.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 02 september 2012 08:49 PM
  [ # 35 ]

Het metalen binnenwerkje draai je met de schroef boven op naar binnen in de huls aan de buitenzijde.
Doordat dit conisch is grijpt dit metalen binnenwerkje goed vast rondom de accupool… Denk dan aan het stopje… en volgens mij moet dat dan werken ZONDER dat je het stopje bewerkt!... HE… is dat bijna origineel of wat!!

De foto is een voorbeeld natuurlijk want met plasic kun je niet werken natuurlijk!

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 02 september 2012 08:53 PM
  [ # 36 ]

Yea thats the one!
En nu in een degelijke goedkope reproduceerbare uitvoering die ronde plugjes kan aandraaien!
Daar gaan we aan werken!

update
Je krijgt dan wel altijd twee handelingen te verichten:
-plug aan draaien
-plug loslaten
Dus twee bewegingen uit de drukkamer. Veel onderdelen!

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 02 september 2012 09:05 PM
  [ # 37 ]

dat zou in 1 beweging kunnen met contradraad….

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 02 september 2012 09:14 PM
  [ # 38 ]

MMM tja idd zou moeten kunnen. De dimensies goed gebruiken: Draaien en trekken of duwen.
Een schetsje waardig die gedachte.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 september 2012 09:15 PM
  [ # 39 ]

Samuel zou eens het bollenvulapparaat van Chyparse moeten bekijken, dan denk ik dat ie dat zo kan namaken Wink En dat ding werkt simpeler dan je zou denken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 02 september 2012 09:21 PM
  [ # 40 ]

Neem maar mee naar Wanrooy. Kunnen we het met een pilsje in de hand samen analyseren.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 02 september 2012 09:22 PM
  [ # 41 ]

Wat mij betreft hoeft die stop ook niet super vast gedraaid worden in de drukkamer.
Dat kan wel later, als er maar niet, of heel weinig druk ontsnapt in de tijd tussen de drukkamer openenen en de plug vast aandraaien.

Ik kan me dus goed voorstellen dat je de stop handvast aandraait met een 4 mm spindel, en later met een tang oid goed vastzet.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 september 2012 09:24 PM
  [ # 42 ]

Zo deden we dat op het apparaat wat wij vroeger hadden in het bedrijf waar ik werkte ook. Dop vastdraaien met de spindel, daarna in de bankschroef met de waterpomptang natrekken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 02 september 2012 09:28 PM
  [ # 43 ]

Liever goed gejat dan slecht bedacht.
Zien is geleven. Waar is die foto, schets, tekening, real live?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 september 2012 09:36 PM
  [ # 44 ]

Ik kan je er geen foto’s van leveren. Ten eerste heb ik ze niet, ten tweede zou ik dan een gewetensconflict krijgen uit loyaliteit naar een werkgever die ik als mijn grote leermeester zie.

Maar, ik heb de deelbare bol even opgemeten:

De bolling van de bol is best vergelijkbaar met die van een gelaste bol. Het “dopje” is wel kleiner, dit heeft een diameter van zo’n 12,5 mm.

De truc is dat je een “contra” dop maakt die dus beide typen dopjes aankan.

In mijn hoofd kan ik dat ding zo voor je uitleggen echter. Misschien moeten we daar maar een keer over gaan brainstormen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 02 september 2012 09:48 PM
  [ # 45 ]

Ok doen we.
Het hele veerbol vul item is nogal met geheimzinigheid omkleed.
Weet je merk- of fabrikant namen van vulapparaten?

De deelbare bol lijkt geen probleem. En anders snel modificeerbaar.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook