ik was allang bij de dealer geweest, maar mischien moet je eens een andere dealer bezoeken. het kan helpen
Vandaag heeft het probleem zich veel frequenter voorgedaan dan de voorbije dagen, en ik heb het even gecheckt, maar de hendel blijft niet hangen. Kan het een slecht contact binnenin de schakelaar zijn, of een fout in de bedrading, of de BSI, of… ?
De klep is vandaag opengesprongen
- telkens een portier geopend werd na een rit
- bij bijna elke ontgrendeling van de auto wanneer de auto slechts gedurende enkele minuten vergrendeld geweest is
- éénmaal bij het in z’n achteruit schakelen (auto heeft parkeersensoren)
- en éénmaal tijdens het achteruitrijden.
Help… De auto is gelukkig nog onder waarborg (waarborgverlenging tot 5 jaar wegens de onophoudelijke stroom problemen), dus ik ga morgen waarschijnlijk naar m’n dealer die weer niet gelukkig zal zijn
bij mij sprong hij ook af en toe open.
dus als bij jouw ook de klep slecht open gaat(zoals toen bij mij)
zal het toch iets zijn met de hendel/contact wat blijft hangen
:fijnsturen
roesten van binnenuit is zo,n lekkere dooddoener
12 jaar garantie behalve als hij gaat roesten.
een auto die nog geen vier jaar oud is en bij een aantal exemplaren
gaat roesten op dezelfde plaats heeft gewoon een
zwak punt in de assemblage lijn gehad, is dus een
fabrikage fout
als citroen wijs was repareerde ze het ,kost een paar euro
maar geeft zeer veel krediet bij je klanten.
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
V strom schreef:voor service moet je bij lexus zijn.
citroen moet je rijden en incalculeren dat je een hoop geld
extra kwijt bent aan “onderhoud”.Dat vind ik nou onzin….............
Ik rijd nu 9 jaar citroën, en weet niet wat iedereen doet met z´n auto, maar alle citroëns die ik gehad heb waren stuk voor stuk superauto´s waar ik weinig tot geen onderhoud aan gehad heb. ik rijd 35000 km per jaar dat maal 9= 315.000 km. Behalve een keer remschijven en blokken of een uitlaat echt nooit rare dingen gehad.
Bedankt daarvoor Citroën.
Dank voor je bijdrage,
Maar is je bijdrage helemaal realistisch?En belangrijker is je bijdrage ter zake ?
Om met het eertse punt te beginnen. ik rijd ook ongeveer 35K pj, eerst met BX, dan Xantia en nu C5.
Bij 9x 35k pj, een keer remblokken en schijven vind ik volstrekt omwaarschijnlijk. Let wel, ik beweer hier niet dat je jokt, maar ik beweer wel dat dit voor de gemiddelde berijder van een 1000+ kg wegende Citroen niet haalbaar is. Als je de geheime formule weet waarmee dat toch mogenlijk is, laat het ons vooral weten.
Voorts het tweede punt; de betrouwbaarheid van een auto is helaas niet alleen afhankelijk van het geven van regulier onderhoud.
De berichten hier van teleurgestelde berijders van C5´en, al dan niet op gas of diesel kunnen niet zondermeer worden toegeschreven aan achterstallig of gebrekkig onderhoud.
Door deze problemen te disqualificeren als onzin, disqualificeer je jezelf als getrouwe Citroen rijder, althans dat is mijn mening.
Met ongeveer een miljoen Citroen kilometers achter het stuur en geboren in een 2CV,
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
en natuurlijk…(sorry dat ik het zeg)
is het ook gewoon een kwestie van geluk of pech.
ik heb wel eens een stereotoren gehad van kenwood en een maat van mij een setje van b&o en daar hebben we beide mee afgezien.
dat zou eigenlijk niet mogen bij die merken maar het gebeurt toch.
en als je echt wil klachen koop een @#$%!escort%$#@
groetjes fraaske
donderkont schreef:
.
en als je echt wil klachen koop een @#$%!escort%$#@
groetjes fraaske
Of een Seat
Of wat te denken van een Alfa Romeo? Als je die kosten “gewend” bent, valt de grootste maandag auto van Citroen nog mee; ik spreek (helaas) uit ervaring….
V strom schreef:voor service moet je bij lexus zijn.
citroen moet je rijden en incalculeren dat je een hoop geld
extra kwijt bent aan “onderhoud”.Dat vind ik nou onzin….............
Ik rijd nu 9 jaar citroën, en weet niet wat iedereen doet met z´n auto, maar alle citroëns die ik gehad heb waren stuk voor stuk superauto´s waar ik weinig tot geen onderhoud aan gehad heb. ik rijd 35000 km per jaar dat maal 9= 315.000 km. Behalve een keer remschijven en blokken of een uitlaat echt nooit rare dingen gehad.
Bedankt daarvoor Citroën.
Ik zie dat je C5 rijdt en gezien dat je alleen een keer schijven en blokken of een uitlaat hebt gehad denk ik dat je altijd nieuw hebt gereden en de auto voor 120.000 op de klok weg hebt gedaan (want nooit distributie).
Dan zou ik ook op mijn achterste benen staan als er wat kapot ging!
Overigens: ik heb 80.000 km met mijn remblokken en schijven gedaan, dus het ligt helemaal aan je rijstijl en wat voor wegen je uitkiest.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
EW schreef:V strom schreef:
...........een keer remschijven en blokken of een uitlaat echt nooit rare dingen gehad.
Ik zie dat je C5 rijdt en gezien dat je alleen een keer schijven en blokken of een uitlaat hebt gehad denk ik dat je altijd nieuw hebt gereden en de auto voor 120.000 op de klok weg hebt gedaan (want nooit distributie).
Dan zou ik ook op mijn achterste benen staan als er wat kapot ging!
Overigens: ik heb 80.000 km met mijn remblokken en schijven gedaan, dus het ligt helemaal aan je rijstijl en wat voor wegen je uitkiest.
hij heeft het over “nooit rare dingen”. Dus wel de gebruikelijke dingen zoals distributie.
Ach… eigenlijk snapten we dat natuurlijk allemaal wel, toch?
donderkont schreef:Vandaag heeft het probleem zich veel frequenter voorgedaan dan de voorbije dagen, en ik heb het even gecheckt, maar de hendel blijft niet hangen. Kan het een slecht contact binnenin de schakelaar zijn, of een fout in de bedrading, of de BSI, of… ?
De klep is vandaag opengesprongen
- telkens een portier geopend werd na een rit
- bij bijna elke ontgrendeling van de auto wanneer de auto slechts gedurende enkele minuten vergrendeld geweest is
- éénmaal bij het in z’n achteruit schakelen (auto heeft parkeersensoren)
- en éénmaal tijdens het achteruitrijden.
Help… De auto is gelukkig nog onder waarborg (waarborgverlenging tot 5 jaar wegens de onophoudelijke stroom problemen), dus ik ga morgen waarschijnlijk naar m’n dealer die weer niet gelukkig zal zijnbij mij sprong hij ook af en toe open.
dus als bij jouw ook de klep slecht open gaat(zoals toen bij mij)
zal het toch iets zijn met de hendel/contact wat blijft hangen
:fijnsturen
Inderdaad, de laatste tijd is het al diverse keren voorgevallen dat de klep gewoon niet open wou.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Ik zie dat je C5 rijdt en gezien dat je alleen een keer schijven en blokken of een uitlaat hebt gehad denk ik dat je altijd nieuw hebt gereden en de auto voor 120.000 op de klok weg hebt gedaan (want nooit distributie).
Absoluut nooit nieuwe auto gereden. Ik koop altijd 1 van een jaar of 3 / 4 oud. En ben zeer binnenkort aan een nieuwe distributieriem toe. Dit is niet iets vreemds. ik reageerde op een zinssnede van iemand die riep dat als je citroën rijd je geweldig rijd maar vele zaken op de koop moet toe nemen. Dat vind ik niet. Superwagen die ZX, Xsara en nu C5.
Ik heb 2001 model maar geen rare dingen hoor, misschien heeft de vorige eigenaar die allemaal al gehad…...............
V strom schreef:Ik zie dat je C5 rijdt en gezien dat je alleen een keer schijven en blokken of een uitlaat hebt gehad denk ik dat je altijd nieuw hebt gereden en de auto voor 120.000 op de klok weg hebt gedaan (want nooit distributie).
Absoluut nooit nieuwe auto gereden. Ik koop altijd 1 van een jaar of 3 / 4 oud. En ben zeer binnenkort aan een nieuwe distributieriem toe. Dit is niet iets vreemds. ik reageerde op een zinssnede van iemand die riep dat als je citroën rijd je geweldig rijd maar vele zaken op de koop moet toe nemen. Dat vind ik niet. Superwagen die ZX, Xsara en nu C5.
Ik heb 2001 model maar geen rare dingen hoor, misschien heeft de vorige eigenaar die allemaal al gehad…...............
Ik was toch echt serieus geinteresseerd aan het raken voor een 2e hands C5 break, op G3 danwel diesel.
Maar door alle verhalen die ik hier en elders lees bedenk ik me geloof ik nog maar een paar jaar, en blijf ik trouw in mijn ultrabetrouwbare BX dieseltje rijden tot de latere - betere? - C5 typen “occasion-rijp” zijn…
Of zie ik het nu echt te somber in?
Als je bijv. op Autoweek kijkt zie je erg veel relatief ernstige technische klachten staan bij de C5, en vrijwel geeneen die er nog eentje zou kopen. Kijk je daar ook naar andere merken - bijv. Ford - dan zie je dat het daar over schokkende zaken als een afgebroken richtingaanwijzer of een dof plekje op het achterlicht gaat, bij wijze van spreken. Lijkt me toch niet helemaal uit de lucht gegrepen?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
er zijn toen de c5 er net was een hoop terugroep acties etc. uitgevoerd.
je leest op die autoweek ook een hoop negatieve verhalen, het gros wat zeer positief is lees je daardoor veel minder. de c5 heeft toch bijna 4 van de 5 sterren op die review.
tja je computer met windowsXP werkt ook pas goed na een aantal updates
donderkont schreef:c5breakhdi schreef:Kom vanmiddag thuis, en op het moment dat ik de deur open om uit te stappen springt de achterklep toch wel open zeker !!! Ik doe de achterklep terug dicht, vergrendel de auto, ontgrendel de auto daarna, springt die achterklep doodleuk weer open !!!
Als dit zo blijft doorgaan vier ik in 2006 het honderdste probleem met m’n C5 breakdan blijft waarschijnlijk je achterklephendel gewoon hangen.
heb ik ook gehad.
gewoon een beetje met de hendel bewegen en hij schiet weer naar beneden
dat is allesgroetjes fraaske
Ondertussen heeft de dealer de elektrische schakelaar, die achter de hendel zit, vervangen. Volgens hem is het probleem te wijten aan vocht dat in de schakelaar komt, iets wat hij ook al bij C5 breaks van andere klanten gezien had. Bij het vervangen van de schakelaar heeft hij bovendien ook extra afdichtingskit rondom de schakelaar (vooral rond de schroefjes) aangebracht.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Quote
Sep schreef:er zijn toen de c5 er net was een hoop terugroep acties etc. uitgevoerd.
je leest op die autoweek ook een hoop negatieve verhalen, het gros wat zeer positief is lees je daardoor veel minder. de c5 heeft toch bijna 4 van de 5 sterren op die review.
tja je computer met windowsXP werkt ook pas goed na een aantal updates
nope geen terugroepacites, al hadden ze duidelijker moeten zijn over een aantal “vliegende wissels”, maar dat geldt voor veel fabrikanten. Het staat nu eenmaal niet zo goed om auto’s terug te roepen, dus dat doen ze alleen bij veiligheids items. Een Com2000 of een versnellingspookknop wordt wel onder garantie vervangen, maar daarvoor halen ze geen 500.000 auto’s terug…
Volgns mij komt 90% van de klachten over het elektrische systeem, 4 van de 5 klachten daarover zijn een kwestie van het boekje goed lezen (“help mijn speigels klappen niet meer in”, “mijn lichten gaan niet aan”, etc.)
Van die 1 op 10 echte fouten, is denk ik de helft te wijten aan de foute installatie van GSM/nav trekhaak etc. De andere helft is vaak gewoon een fout bitje, en daar raken de meeste mensen van in paniek. Het helpt natuurlijk niet dat de meeste dealers klungels zijn
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije