Knoppen afstzndsbediening
Christian3471
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

- C3 1.4HDi
Gepost: 11 november 2010 10:29 PM

Voor diegenen die defecte (uitgescheurde) knoppen hebben op hun sleutel met afstandsbediening: weet dan dat er aanbieders te vinden zijn op e-bay die deze voor merkelijk goedkopere prijzen leveren dan citroën zelf. Deze zijn dan wel ongeslepen en bevatten geen electronisch binnenwerk.
Zelf had ik er ééntje besteld voor mijn Berlingo, daarna alles overgebouwd en alles werkte zonder problemen! Wel transponderblokje niet vergeten.

Profiel  

bakkertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

- Berlingo 1.6 16v Multispace
Gepost: 25 augustus 2012 09:00 PM
  [ # 1 ]

Dank voor de tip! Dankbaar gebruik gemaakt van deze info.
Voor 14,50 een nieuwe sleutel besteld via een webwinkel. Wat me opviel, is dat ik nergens een sleutel kon vinden voor de Berlingo type 1. Uiteindelijk zag ik op plaatjes dat de geadverteerde sleutel(s) voor o.a. de Saxo (voor verschillende Citroen modellen zoals de Picasso, Xsara en Saxo) hetzelfde eruit ziet. Ik werd gewaarschuwd voor verschillend binnenwerk en dat ik een aangepaste sleutel moest hebben / langs kon komen voor reparatie. Uiteindelijk de gok gewaagd, en maar besteld.

Rest alleen de sleutelbaard nog laten zagen bij een hakbar (geen zin om de oude over te zetten, dan moet je hannesen met een dremel in de nieuwe behuizing, dat heb ik er niet voor over)

Binnenwerk & transponder overgezet, inclusief batterij contactpunten en nieuwe knoopcel (type CR1620) (filmpje) edit: doet het niet Sad

Profiel  

hakoek
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169

Gepost: 31 augustus 2012 01:43 PM
  [ # 2 ]

Heb eeen Berlingo 2.0 HDI 2005 en mijn afstandbediening is ook defect. Openen van de deuren gaat wel maar sluiten niet meer. Het binnenwerk is kapot nadat de sleutel nogal hard gevallen is. Ik heb een sleutelkaart met barcode en een soort kras/security code aan de voorkant. Kan ik ook zo’n geheel binnenwerk kopen of moet ik naar de dealer?

Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit

Profiel  

bakkertje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 september 2012 07:11 PM
  [ # 3 ]

@hakoek: kun je best de diverse webshops even over mailen. Bij mijn sleutel was het binnenwerk nog in orde (op het oog; de AB werkt nog steeds niet ook niet met nieuwe batterij - kennelijk is de ontvanger in de auto niet in orde)

Profiel  

jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 03 september 2012 06:58 PM
  [ # 4 ]

Bij mij zat een drukknopje op de afstandsbediening los.
En ik was al aan het kijken op internet naar een nieuwe sleutel:
Klik!
en toen zag ik dat het drukknopje een los rubbertje is in de plastic behuizing:
Klak!
na schoonmaken met thinner heb ik het oude rubbertje weer op z’n plaats gelijmd
met Aldi superlijm.
En het drukknopje zit weer mooi op z’n plaats.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  

bakkertje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 04 september 2012 09:15 AM
  [ # 5 ]

Simpel dus, maar super opgelost!
Jouw Berlingo heeft dus een andere sleutel, zie ik?!

Ik heb ook bij die webwinkel besteld; voor 14,50 wilde ik wel een hele nieuwe (baard laten slijpen was vervolgens gratis bij De Sleutelkluis) de behuizing was echt helemaal gaar (zoals je ziet op de foto) en het rubber was helemaal verrot.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook