![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8844.jpg)
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
@ paso
Dat klopt… een Barkas B1000 Kasten mehrzweck wagen is inderdaad een combi 5 persoons… Een Hollander noemt het een aannemersuitvoering…
Nu zaten er op de foto nog dichte deuren in, maar dat was nog de erfenis van de vorige eigenaar.
De achterpassagiers deur is inmiddels vervangen voor 1 met een raam. en die voor de andere kant is in de maak.
Deze “Zinvol geweld” Barkas is mijn prive speledingetje…
Zoeken naar een B1000-1 raad ik niet echt aan hoor… de laatste lichting Barkassen waren VEEl slechter van metaal en afwerking. Daarbij moet dat 1.3 volkswagen blokje BRULLEN om die bus voor uit te krijgen. Na kun je er met gemak een 1.6 I in kwijt ... maar toch, er voelt niets beter dan een goed afgesteld 3 cilinder 2-takt blok. De koppel uit dit blokje met een Barkas “volle wangen” krukas is toch wel geweldig… Iedere slag is een arbeids slag…
Maar dat hoef ik natuurlijk niet aan een voormalig 2-takt bestuurder uit te leggen…
Les gehad in een B 1000!... Fantastich…. Maar van waar kom je dan en rond welke jaren was dat?...
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
Prive les van mijn pa, kom uit de omgeving Antwerpen, jaar 1986.
Ja weet dat de B1000-1 erg roestgevoelig zijn, vandaar dat ze al haast uitgestorven zijn.
1.3 is licht maar een 1.6 ziet er hetzelfde uit…..
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8844.jpg)
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Om on-topic te blijven… Ik vergeet “Basje” helemaal. Ook in de werkstatt op nieuw tot leven gewekt…
En gewoon inzetbaar. We hebben er vaak zat een Barkasje boven op gehad! Staat altijd lekker droog op zijn plekje….
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
De vervanger voor de Berlingo die vandaag opgehaald is na 6 jaar trouwe dienst.
Exit
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1019.jpg)
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 21-12-2004
- ID/DS DS 23 Pallas
Ik rij dagelijks ook in een Alfa 145, een 1.9 JTD uit 1999. meer dan 430.000 km, eerste motor en bak, tweede koppeling en still going strong. Verder heb ik in het verleden twee keer een Opel Rekord bezeten (beiden uit 1982) en een Opel Corsa, uit 1992. Dat zijn mijn niet-Citroens, vooralsnog.
Ice, Den Haag
DS 21/3 Pallas, Alfa 145 1.9 JTD
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8844.jpg)
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Morgen moet ik voor ons magazijntje 200 stapelkratten gaan halen. En dat doe ik met deze pakezel uit 1966 !
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
murphys_law schreef:Ik rij dagelijks ook in een Alfa 145, een 1.9 JTD uit 1999. meer dan 430.000 km, eerste motor en bak, tweede koppeling en still going strong. Verder heb ik in het verleden twee keer een Opel Rekord bezeten (beiden uit 1982) en een Opel Corsa, uit 1992. Dat zijn mijn niet-Citroens, vooralsnog.
Is wel wennen tov de Berlingo waar je heel grote spiegels hebt en je een geweldig zicht over je schouders hebt, de Alfa heeft daar zeker een minpunt, alleen het ontbreken van de middenstijlen (deurtjes) is een zaligheid.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1019.jpg)
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 21-12-2004
- ID/DS DS 23 Pallas
paso schreef:murphys_law schreef:Ik rij dagelijks ook in een Alfa 145, een 1.9 JTD uit 1999. meer dan 430.000 km, eerste motor en bak, tweede koppeling en still going strong. Verder heb ik in het verleden twee keer een Opel Rekord bezeten (beiden uit 1982) en een Opel Corsa, uit 1992. Dat zijn mijn niet-Citroens, vooralsnog.
Is wel wennen tov de Berlingo waar je heel grote spiegels hebt en je een geweldig zicht over je schouders hebt, de Alfa heeft daar zeker een minpunt, alleen het ontbreken van de middenstijlen (deurtjes) is een zaligheid.
Ik moet je eerlijk zeggen dat de spiegels mij ruim voldoende zicht geven. Maar ik reed voordat ik in de Alfa reed, in DS en GS, en dan vind ik de Alfa-spiegels gewoon goed. Bovendien zijn ze elektrisch verstelbaar en verwarmd. Maar ik ben ook met je eens dat grote spiegels op een Berlingo een nog beter zicht geven. Het grootste pluspunt van de Alfa vind ik de enorme bochtvastheid, het stuurt lekker, zit niet eens echt oncomfortabel (al veert het beslist niet zoals een hydro-citro). Hij stuurt direkt en licht, je krijgt goede informatie van de auto en de weg terug in het stuur. Over sturen gesproken: hij heeft wel een vreselijk grote draaicirkel. En de kofferbak is niet bijzonder groot, terwijl het niet echt een klein autootje is.
Ice, Den Haag
DS 21/3 Pallas, Alfa 145 1.9 JTD
Hij stuurt veel zwaarder dan de Berlingo, minder feedback van de wielen bij mij.
Draaicirkel lijkt mij kleiner.
Maar de zitpositie is geweldig.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1019.jpg)
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 21-12-2004
- ID/DS DS 23 Pallas
paso schreef:Hij stuurt veel zwaarder dan de Berlingo, minder feedback van de wielen bij mij.
Draaicirkel lijkt mij kleiner.
Maar de zitpositie is geweldig.
Heeft de jouwe stuurbekrachtiging? Dat scheelt namelijk heel veel. Als de motor bij mij niet loopt is het stuur gewoon niet om te krijgen, zo zwaar als het dan loopt. En de niet-bekrachtigde modellen hebben ongetwijfeld een andere overbrengingsverhouding in het stuurhuis.
Ice, Den Haag
DS 21/3 Pallas, Alfa 145 1.9 JTD
Ja, kan geen lekkage zien en de olie is mooi zuiver en op peil.
Ach mijn Renault 25 en Volvo 343 beide zonder bekrachtiging die stuurde nog zwaarder, ben dus nog wat gewoon.
Alleen het is geen Citroën want ook de AX en C15 zonder bekrachtiging waren lichter te sturen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_24660.jpg)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ik heb een gsa (pekeltje)
een johnny loco transportfiets
en een puch maxi rider macho
oh ja en een kip kompakt 300 caravan (gekocht van mijn opa en oma toen ze niet meer op vakantie gingen)
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
En wat dachten jullie hier dan van?
De dagelijkse auto, zeker nu de GS in de schuur staat. De GS is altijd voor de hobby geweest, de 244 vervangt mijn trouwe R4 GTL
Onze dagelijkse wagen is een Evasion van 2001 met nu bijna 230.000 km op de teller. Naast m’n BX GTI heb ik nog een Lada Samara Bohse Safari (vandaar mijn forumnaam). In België ben ik geloof ik de enige die er zo eentje heeft (ik heb er een speciaal gelijkvormigheidsattest voor gekregen), in Duitsland zou er ook nog een rijden. In Nederland weet ik het niet, bij jullie noemen ze dit model Lada Samara Fun, als ik me niet vergis.
Het is een wat bizarre Duitse ombouw door de firma Bohse van een Lada Samara naar een soort van half pickup half cabrio-staat. De mijne is geproduceerd in 1994, om vervolgens 18 jaar in een showroom te hebben gestaan. Ik heb hem gekocht met 600 km op de teller en daar staan er nu nog maar 3.200 op.
Mijn ervaring met een Lada is dat je naar secundaire dingen als raamslingers of afdekplaatjes nog niet mag kijken of ze zijn al kapot, maar belangrijke zaken als motor en versnellinsgbak zullen je niet snel in de steek laten: rudimentair in het gebruik, maar geeft een solide gevoel.
O ja, en een verwarming om u tegen te zeggen. Ik heb ook nog nooit een wagen gereden die zo snel op temperatuur is als deze Samara.
Dat vraagt om een foto.
Die 244 van Paul ziet er nog heel knap uit.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017