Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
troost je dan maar met de gedachte dat je in totaal dus precies hetzelfde kwijt bent.
Ik kan namelijk echt geen differentieel keerringen kopen van 2,50 per stuk hoor!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dan zou ik toch maar een bij Dewi informeren scheeld toch 5 euro per keerring.
Sneller kun je niet verdienen, ( ik ook niet,als ik de o ringen niet gehaald had )
Zal vanavond het adres er eens opzetten.
Sorry moet Erwi zijn inplaats van Dewi
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Zijn het dan wel originele keerringen?
Ik was laatst namelijk bij de lokale SKF dealer en keerringenboer. Ik wilde namelijk een aantal keerringen gewoon op maat bestellen. Uiteindelijk een heel gesprek gehad over keerringen. Hij raadde me ten stelligste af om gewoon universele keerringen te nemen.
Het schijnt dat de samenstelling van de keerringen die in de automotive industrie echt van andere kwaliteit en specificatie zijn dan de gewone universele keerringen. Aldus dit bedrijf liep ik dus echt het risico dat er met universele keerringen dus niet de juiste specificaties gemonteerd worden, en er dus een aanmerkelijk risico op problemen kan zijn. Denk aan overmatig inlopen op het materiaal bij te harde keerringen of lekkage of niet bestand zijn tegen bepaalde olie of temperaturen.
Zijn advies: NOOIT universeel monteren bij auto’s maar altijd origineel monteren of uit een pakkingset.
Een keerring is dus meer dan een keerring, ook al past die qua maat.
vaak is dus de hogere prijs die je betaalt voor een originele keerring dus uiteindelijk geen duurkoop.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Keerringen heb vaak ook een draairichting en olie afvoergroeven die niet werken als ze verkeerdom zitten.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik kan me voorstellen ,en ben het er ook mee eens dat materiaal keuze belangrijk is
En niet alle keerringen overal toe pasbaar zijn .
Maar draairichting bij het differentieel?
Dan zou je bij de cx ook een linkse en rechtse keerring moeten hebben?
En voor de rest zou ik het niet weten,bij mij zijn de keerringen van mijn oude 5 bak nog steeds niet lek.ook de vorige niet.
Zijn vorig jaar wel vervangen toen alles er toch uit lag.
Maar ja zeg nooit nooit,de plaats waar de keerringen komen te zitten is natuurlijk ook al erg oud.
We zullen zien.
Vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Bij het differentieel zal de richting idd weinig uitmaken maar de krukas heeft oliegroeven en daar is de richting dus belangrijk, en tja zolang je er vanaf bljft zal het wel wel meevallen maar zodra je eraan komt gaan ze ineens lekken
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Motor op zich heb ik alles van cx basis.
Alleen voor de bak dus niet,en ik ben niet de eerste wie deze keerringen gebruikt voor de bak van een cx.
Waarschijnlijk rijden er al een hoop mee rond
En misschien heb ik pech ,maar dan moet dat wel bij beide cx’en gebeuren ,en dat zie ik nog maar zo niet gebeuren.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Voor de differentieel keerringen maakt de draairichting (toevallig) niet uit bij een CX, omdat die rond een stilstaande bus gemonteerd zitten.
Voor vrijwel alle andere keerringen maakt het zeker uit en kun je beter geen universele monteren!!
De keerringen die wij gebruiken zijn meestal die van Payen (€ 8,00 ex. BTW per stuk), da’s ook niet origineel, maar wel speciaal voor automotive. Nooit problemen mee gehad en zo duur vind ik dat niet voor een keerring, zeker op het grote geheel genomen.
Kijk, de punten met ‘origineel’ zijn:
- Ja, het is (meestal!) de beste kwaliteit, dus te verkiezen boven al het andere
- Helaas, het is meestal niet meer leverbaar via Citroën
- Pakkingsets zijn ook meestal niet meer origineel, maar bijvoorbeeld vaak van Glaser (wat helemaal niet slecht is op zich)
- NOS pakkingen/keerringen zijn origineel maar inmiddels zó oud dat ik ze ook niet echt altijd meer vertrouw.
Zie ook de Prestige van Rens Korevaar, waar voor vertrek een schitterende NOS V-riem op was gezet (zo’n mooie gladde zonder ribbels) en die op de terugweg van ICCCR spontaan al brak.
Je hebt trouwens ook van die goedkope ashoezen en lekzakken in de handel. Vreselijke troep is dat. Kost nog geen tientje, maar gaan ook binnen tien dagen stuk.
Dit zal bij keerringen niet zo’n vaart lopen, maar dit is het punt dat Cee-Iks wil maken.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede morgen.
Maar nu je het ook over ashoezen en dergelijke hebt.
wie heeft er ervaring met de grote octopus van cx basis.
En de voor de rest ,die keerringen gaan we gewoon proberen.
Want als niemand nooit iets probeerd ,dan ..........................
Vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Octopus gewoon bij de dealerT bestellen.
Worden nog nieuw gemaakt. Die wil je dus (en géén NOS!!!)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Oké dat ik daar geen NOS voor wil is duidelijk ,maar die van cx basis zijn die ook nieuw of is dat nos ?
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Weet ik niet.
Ik bel altijd de dealer en dan kan ik het na enige dagen ophalen = makkelijker want in de buurt.
O ja en goedkoper ook nog!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Je hebt trouwens ook van die goedkope ashoezen en lekzakken in de handel. Vreselijke troep is dat. Kost nog geen tientje, maar gaan ook binnen tien dagen stuk.
Dit zal bij keerringen niet zo’n vaart lopen, maar dit is het punt dat Cee-Iks wil maken.
Ik word inderdaad helemaal gek van dat soort troep. Stuurhuishoezen die na een jaar al weer weg zijn, ashoezen met een levensduur van 1 APK. Laatst met m’n onderdelenleverancier het erover gehad. Hij gaf aan dat het merk wat hij levert (GKN) toch van goede kwaliteit zou zijn. Nou ik weet niet waar dat rubber vandaan komt, maar ik ben er niet gek op. Vooral omdat het elke keer een hoop tijd kost om te vervangen. Stuurhuishoezen zitten bij een CX nou niet op de meest bereikbare plek. Mijns inziens moet een goede hoes toch gewoon minimaal 5 jaar mee kunnen gaan…..
Probleem is natuurlijk dat origineel inderdaad niet altijd meer leverbaar is, maar Citroën zelf koopt toch ook ergens die hoezen in? Ik vraag me af van welke leverancier die dan afkomstig zijn.
het punt van de keerringen was vooral dat ze niet aan de specificaties voldoen, niet zozeer dat ze minder lang mee zouden gaan.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Even een vraag nu wil ik eerdaags kleppen gaan stellen.
Ik heb de zuigers,voordat de kop eropging allemaal in het midden gezet.
Maar als ik nu het vliegwiel ga verdraaien,kan dan 1 van mijn zuigers dan tegen de kleppen aankomen?
Of een stoterstang scheef drukken?
Ik heb dit nooit eerder gedaan dus eens moet de eerste keer zijn.
Vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De hoezen en rubbers uit de cxtijd kwamen van “Paulstra” , een Frans bedrijf, en waren van zeer goede kwaliteit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste