Die prijs is voor een GT niet verkeerd.
Aandachtspunten bij dergelijke auto’s zijn bij de AX-rijders wel te vinden.
http://www.axclub.net (goed forum wat AX betreft!!!)
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010
- DS 3 1.6 VTi So Chic
Aandachtspunten ken ik al;) Heb eerder op het punt gestaan een AX te kopen!
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Weet je wat ik zou doen?
Die 500,- van je Pa investeren in een gereedschapsset en een goeie vraagbaak.
Vervolgens Op zoek gaan naar iemand die z’n BX kwijt wil voor weinig, en die kom je nog wel tegen als je goed zoekt.
Ik zou me vooral geen zorgen maken over wat er allemaal kapot kan gaan of kapot gaat, want ook bij een BX van EUR 1000,- loop je dat risico. het beste heb ik gereden met een BX die ik EUR 100,- kocht met ruim 458000 kilometers op de klok…....dus just take the risk….
Als je goed wil zweven dan investeer je in een setje frisse bollen en adals, dan weet je in ieder geval wanneer je rijd, je ook lekker rijd.
Dan ga je gewoon rijden! Gaat er wat stuk, dan kun je het repareren je het met je onlangs gekochte gereedschap, en heb je even geen geld, dan wacht je tot je geld hebt om het te maken (Als je namelijk niet rijdt, spaar je brandstof uit)
Een BX kost de kop niet als ie een weekje of wat stil staat.
Je zult zien dat je heel creatief kunt autorijden! Zelfs met een BX, je moet alleen niet te bang zijn voor zwarte vingers…..
En verder zou ik je niet in een AX laten lullen, want er gaat inderdaad niets boven veerbollen!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010
- DS 3 1.6 VTi So Chic
Je maakt het mij er niet makkelijker op Cee-iks
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik snap het, maar “verstandig” autorijden lukt toch niet met die oude barrels, dus hou ik niet zo van die “voorzichtige” adviezen. Gewoon voor dikke lol gaan
Overigens is het wel grappig dat de BX uit de advertentie waar je draadje hier begon vrijwel identiek is aan een BX die ik ooit voor m’n moeder heb gekocht ter vervanging van een mislukt Fiat Uno experiment.
Dat was ook een bordeauxrode BX nix met een 4 bak met kenteken LY-27-FN.
Een van de meest fijne BX’en die ik ooit gereden heb.
Ondanks dat ik ook TZD turbo’s enzo gehad heb…..
Ik ben benieuwd wat het gaat worden!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010
- DS 3 1.6 VTi So Chic
Die rode bx is van marktplaats af.
Ik ben overigens al jaren lang Citrofiel. Vroeger (toen ik 4 was) en de ‘bikkes’ moest achter blijven bij de garage moest ik altijd huilen. Mijn ouders hebben het er soms nog over…
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik vrees dat het nooit meer overgaat die Citrofilie.
Onze eerste Citroën in de familie was ook een BX
Mijn ouders kochten Een 85’er 19TRD Blue Romantique in 1987, hiervoor moest een Opel het veld ruimen. Sindsdien is de hele familie nog steeds verknocht aan Citroëns.
Ik heb het virus dan ook overgenomen en heb inmiddels een hele verzameling…..
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010
- DS 3 1.6 VTi So Chic
Mijn zusje, ze wordt donderdag 18, heeft helaas niks met Citroën… Ik moet wel zeggen dat het Duitse merk met 4 ringen mijn hart ook wel sneller kan laten kloppen! Heb 9 maanden bij een Audi dealer gewerkt
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gt en GTI worden verzekeraars niet vrolijk van inderdaad. Ga dan voor een Furio. Dit is in principe een “nieuw type” Gt. Maar de verzekering kent Furio niet als zijnde sportief. Nog steeds: een Bix is leuker. Helemaal een mooie break waar eigenlijk helemaal niet veel meer gewicht in zit. Had ik maar zo’n eerste auto. Ik ben begonnen met een BMW 518i. Na het behalen van m’n rijbewijs kwam er een Renault 19. Al vlot gevolgd door m’n eerste AX.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010
- DS 3 1.6 VTi So Chic
Die verzekeraar deed er niet moeilijk over. Het is een AX Gt 1.4 injection. Waarschijnlijk redt die naam me? Heb namelijk al navraag gedaan bij de verzekeraar.
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Netjes! Doen dus! Dit topic verplaatsen naar AXgedeelte, titel aanpassen en gaan met dat hok.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010
- DS 3 1.6 VTi So Chic
Eerst eens wat meer foto’s in mijn mail krijgen. Heb komende tijd helaas weinig tijd… 4 dagen lang verjaardagen! Misschien dat ik een afspraak kan maken voor volgend weekend om een kijkje te nemen. En dan kan dit topic verplaatst worden! Ik houd jullie op de hoogte!
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Ff heel iets anders. Wat vind je hier van? http://link.marktplaats.nl/590387526
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010
- DS 3 1.6 VTi So Chic
Geinig maar niet wat ik zoek..
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ach.. Je moet gewoon iets kopen wat je leuk vindt, en wat enigszins makkelijk in onderhoud is. Een BX is ook niet al te ingewikkeld, aangezien ik er als non-techneut met hulp van het forum meestal ook aardig uit kom. Dan is zo’n ding best voor een schappelijk bedrag op de weg te houden.
Ik heb in mijn studententijd aardig wat auto’s versleten, en niet alles was even betaalbaar. Licht ook aan de keuzes die je maken wil. Heb je het er voor over om een maand niet te gaan stappen om je wagen op te knappen, heb je zomaar 150 euro over om in je auto te steken.
Als eerste reed ik een Nissan Patrol LongBody. Leek me helemaal geweldig toen ik 18 was, zo’n dikke 2,8 liter diesel. De tranen sprongen echter in de ogen als die tank weer vol moest, dus we hebben geen lang leven gehad. En dan zal ik niet eens beginnen over de wegenbelasting van zo’n diesel. Persoonlijke jeugdzonde…
Zolang je verstandiger bent dan je geld daarin te investeren, doe je het al stukken beter dan ik .
Daarna heb ik een Seat Terra gereden. Gekocht voor 200 euro, de 1.1 liter diesel liep makkelijk 1:20 en economisch gezien was dat ding briljant. Wel errug lelijk, maar heb met dat wagentje echt veel plezier gehad. Nogmaals, lelijker worden ze niet gemaakt, maar verbruikte geen drol, is nooit iets aan stuk gegaan (Ben er zelfs mee naar Gambia gereden, en kwam niet verder dan een afgebroken verbinding tussen versnellingspook en bak), kon er heerlijk mee op stap, en dan sliep ik gewoon achter in het bakkie, super ding.
Uiteindelijk bij toeval (ik ging minder rijden, dus had geen diesel meer nodig en de Terra was voor 1.250 euro verkocht in Gambia) tegen een 1.4 Deauville aangelopen, paar jaar heerlijk plezier van gehad, en die wagen heeft me echt nauwelijks iets gekost, ook niet aan onderhoud. Dame was niet alles, maar heeft me wel besmet met het BX virus.. Inmiddels wordt een type 1 TRD opgeknapt, en staat er nog een ‘88 TRD op de inrit…
Je zult echter altijd rekening moeten houden met een gezonde dosis pech. Een BX valt heus niet binnen een week uit elkaar, maar er zit nu eenmaal van alles op een auto dat kapot kan. Ligt er ook aan wat je veel geld vindt natuurlijk. Persoonlijk vind ik het niet schokkend als je in een jaar rijden een keer 300 euro tegen een auto moet aangooien. Wat geneuzel voor de APK, een keer nieuwe bollen of banden, distributie, zijn toch allemaal zaken die snel goed geld kosten.