Toch maar een apart draadje maken over mijn BX. Ik heb hem nu al iets meer dan een jaar, gekocht met 183000 km op de teller, ondertussen is dit alweer 201500 km. De BX heeft dat probleemloos gedaan, geen gekke dingen mee gehad. Wel wat achterstallig onderhoud weggewerkt:
-nieuwe veerbollen en LHM
-D-riem+waterpomp+spanrol
-alle remschijven en -blokken
-olie+filter enz.
-andere kachelventilator.
Hier een link met wat foto’s:
http://www.mijnalbum.nl/Album=HYRSHKIZ
Gisteren hield alleen plots de ruitenwisserpomp van de voorruit ermee op. Ik kan alleen maar zog. duopompen vinden terwijl ik twee aparte pompen heb op een reservoir. Weet iemand hoe dit zit?
kleine aanvulling, mijn pompje is een geheel met de dop van het sproeivloeistofreservoir.Misschien dat dat wat duidelijker is.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Leuke BX, mooie kleur ook. Heb je een foto van je reservoir? Ik heb zo’n pompje nog nooit gezien. Wel een standaard model dat onderin aan de zijkant van he reservoir zit.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En waarbij je dan voor twee sproeiers (voor & achter) ook twee reservoirs en twee pompjes hebt… Ik heb geprobeerd het terug te vinden, maar ik meen me te herinneren dat ik in mijn Break eens een Nippon-Denso pompje uit een ouwe Civic geplaatst had. That said, daar zaten dan ook pompes in zoals Vermond die beschrijft…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zal zo wat foto’s maken. Het pompje hield er natuurlijk mee op nadat ik 7 kilo insectenvlees op mijn voorruit had in de regen Dat gaat er toch wel beter af met een beetje zeepsop
http://www.mijnalbum.nl/Album=HYRSHKIZ
Dit is het pompje:
En hier twee foto’s van het reservoir:
Dankje Vermond trouwens. Ik heb eigenlijk zelf niet heel veel BX’en gezien in Gris Meteor, of lijkt dat maar zo? Er zijn trouwens nog wel wat dingetjes die ik nog anders wil, zoals de voorbumper. Daar bladdert de lak vanaf, dus daar zou eigenlijk een netter exemplaar op moeten komen. En ik zou graag van die C-stijl(?) panelen met boxjes willen hebben zodat de passagiers achterin ook nog een beetje muziek kunnen horen Nu hoor je vrij weinig.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het pompje met het zwarte slangetje, gaat dat dan naar achteren? Ik heb trouwens wel ooit zo’n pompje gezien bedenk ik me net, maar dan gewoon in een grote onderdelenbak, ik vroeg me al af wat dat was. Zo te zien is er bij jou lekker gehobbied, want die hoort daar origineel niet te zitten (naar mijn weten) .
Net weer even gekeken en ik had het mis. In de gauwigheid nam ik aan dat de het pompje op de foto voor de voorruit was, maar dat is dus niet zo. Het onderste pompje met de zwarte slang is voor de voorruit.
En die ziet er zo uit:
Die kun je gewoon bestellen!
Is er trouwens een manier om met zekerheid vast te stellen of je een Ducellier of Bosch ontsteking hebt?
De BX loopt rommelig stationair, en ik wil daarom de verdeler+verdelerkap vervangen. Die is al een keer vervangen door een vorige eigenaar, maar misschien heeft die wel per ongeluk het verkeerde spul erin gezet.Of maakt het niet veel uit welk merk erop komt?
Afgelopen week twee klusjes gedaan aan de BX. Er zit nu een kachelventilator in die het gewoon doet, wat toch wel prettig is.
En ik heb de ontluchtingsslang van de benzinetank vervangen. Lang getwijfeld of ik dit zelf zou doen want niet heel handig, maar met dank aan het draadje over McDeans GT waarin duidelijk te zien is wat de bedoeling is, is het toch gelukt. Was best trots op mezelf
De BX stinkt niet meer naar benzine, en de tank kan gewoon weer vol. EN voor zover ik weet mankeert er verder niets zoveel meer aan. De leidingen waren allemaal mooi zwart, dus niet verroest, dat was een meevaller!
De laatste tijd heb ik last van een smerig voorruit van binnen, het valt niet te ontwasemen. Ik neem aan dat dit inhoudt dat de kachelradiateur lek is, ook omdat ik af en toe koelvloeistof moet bijvullen. Is dit een juiste redenering?
Oh ja, misschien ook wel leuk om te melden: de eerste BX van Timo 1990 (de groene Progress) heeft sinds vorige week maandag weer APK, hij is in het bezit van een huisgenoot van mij. De Progress gaat waarschijnlijke de 3 ton halen, mede door de goede zorgen van Timo!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat is leuk om te lezen!! Ik zag hem van de winter nog rijden. Toen werd ik in mijn eigen auto (XM) gesleept, en werd ingehaald door m’n oude BX Progress…
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
BX 1.4 TE schreef:De laatste tijd heb ik last van een smerig voorruit van binnen, het valt niet te ontwasemen. Ik neem aan dat dit inhoudt dat de kachelradiateur lek is, ook omdat ik af en toe koelvloeistof moet bijvullen. Is dit een juiste redenering?
Op zich wel. Vooral als je zeemsponsje groen wordt van ‘t schoonvegen. Stinkt ‘t ook? Beetje zo’n lucht van ouwe Maggi?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik kan me niet direct voor de geest halen hoe oude Maggi ruikt, maar de auto ruikt niet al te fris inderdaad,valt er niet uit te poetsen. Ondertussen komt er al een kachelradiateur aan als het goed is, monteren is niet al te lastig geloof ik, dus morgen hoop ik van het probleem af te zijn.
Zo, een tijdje niets laten horen. Maar wel wat dingetjes gedaan. Er zit nu een nieuwe kachelradiateur in. Op zich niet zo’n moeilijk klusje, je moet alleen wel vrij hard aan dat ding trekken om hem eruit te krijgen. Daar ben ik altijd een beetje huiverig voor. Maar goed, dat is allemaal gelukt en het lijkt het gewenst resultaat te hebben, geen waas meer op het voorruit. Alleen verspreidt er zich nu wel een muffe lucht door de auto…beetje vreemd.
Ook heb ik de verdelerkap + rotor vervangen, de BX houdt nu niet meer in als hij koud is, vooral nu het wat kouder en natter weer wordt is dat wel fijn.
En gisteravond naar de drive-in geweest met de oude BX van Timo1990 en de mijne! Toch wel veel mensen die er even naar kijken als ze zo gebroederlijk naast elkaar staan, de een in de hoogste stand, en ander in de laagste stand.
Zijn de vlotters van BX’en allemaal gelijk?