Thijsvandebles schreef:DaanDus schreef:
Weet iemand nog wel toevallig een GOEDKOPE manier om vacuum in de auto te verkrijgen? Een electro-pompje o.i.d.? k weet niet of dat bestaat.
Pak je een vacuumpompje van een Visa diesel / C15 diesel. (heb er nog wel één voor je…) Die past op de plek van de HP pomp…... (oh ja, dan heb je dus geen HP druk meer.) Ach, steuntje valt wel om te bouwen. Maarre, niet om het één of ander, wat moet je met vacuum in de BX? Of gaat het hier om een andere auto?
als je een vacuum gestruude kgoes kontrol hebt liggen??
Maar als je nieuw wilt kopen: die zijn ook met elektrische aansturing te krijgen (wel duurder, maar zo gaat het met alles in het leven als je meer wilt).
Bij een V8 boren we een gaatje in het inlaatspruitstuk van 7 mm en tappen er dan M8 in.
schroeven daar een nippel op, en sluiten er de vacuumpot van de (standaard achterafbouw cruisecontrol ) op aan.
bij een diesel moet je NA de vlinderklep een gaatje boren voor de aansluiting.
ik weet niet wat voor cc jij hebt, maar zo doen wij het.
mvgr wupke:ps ik heb alle donor onderdelen voor je SB, en maak ook zelf de leidingen..PB maar ff..eronder schroeven heb ik al 3x gedaan..
kreazyV8wuppo schreef:
bij een diesel moet je NA de vlinderklep een gaatje boren voor de aansluiting.
Mag jij bij mijn diesel eens de vlinderklep aanwijzen.
Ofwel: diesels hebben geen vlinderklep EN dus geen vaccuum. Hooguit turbodruk bij de leukere modellen.
mpostma schreef:kreazyV8wuppo schreef:
bij een diesel moet je NA de vlinderklep een gaatje boren voor de aansluiting.
Mag jij bij mijn diesel eens de vlinderklep aanwijzen.
Ofwel: diesels hebben geen vlinderklep EN dus geen vaccuum. Hooguit turbodruk bij de leukere modellen.
oke turbo..ik zou een poging wagen of het werkt direct voor de intake bij de turbo..je hebt namelijk maar weinig onderdruk nodig voor je cc.
mvgr wupke,bij eenV8 turbo /charger werkt het , dus waarom een TD niet?
kreazyV8wuppo schreef:mpostma schreef:kreazyV8wuppo schreef:
bij een diesel moet je NA de vlinderklep een gaatje boren voor de aansluiting.
Mag jij bij mijn diesel eens de vlinderklep aanwijzen.
Ofwel: diesels hebben geen vlinderklep EN dus geen vaccuum. Hooguit turbodruk bij de leukere modellen.
oke turbo..ik zou een poging wagen of het werkt direct voor de intake bij de turbo..je hebt namelijk maar weinig onderdruk nodig voor je cc.
mvgr wupke,bij eenV8 turbo /charger werkt het , dus waarom een TD niet?
Een benzinemotor werkt fundamenteel WEL met een gasklep waarachter flink wat onderdruk ontstaat en een diesel NIET. Dat is het verschil. Als het idee van je al zou werken, dan werd het heel snel tijd voor een open air filter, want echt de enige onderdruk die je hebt zou dan nog door het luchtfilter veroorzaakt worden. En dat is niet goed. Diesels moeten zo vrij mogelijk aanzuigen. Dit is ook gelijk de reden dat niet hydraulisch geremde wagens met rembekrachtiger met dieselmotor een losse vaccuumpomp nodig hebben omdat dit vacuum er gewoon niet is.
BTW: op mijn turbodrukmeter zie ik trouwens wel bij de koude start en iets gasgeven dat er vacuum ontstaat, maar dan draait de turbo nog niet mee. Zadra de turbo meedraait heb je geen vacuum meer. Uiteraard zit de meter aangesloten na de turbo, maar ik ben er van overtuigd dat je bij de diesel vook voor de turbo geen overtuigend vacuum zult vinden.
ach…. een vacuum CC kost vananf 150 euri, een electrische het dubbele.
M’n lieve bxjuh heeft weer een nieuw cadeautje verdiend ,dus ik moet toch IETS stoers erop bouwen. En ik heb GEEN turbo, dus d’r valt bij mij weinig te boren voor een beetje onderdruk mocht dat al mogelijk zijn….
Zelfd achhter mijn auto is amper onderdruk vrees ik
En laat ik 1 ding heel duidelijk maken: een DIESELMOTOR is niet hetzelfde als een BENZINEMOTOR…... de scheiding kan niet breed genoeg zijn!
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
DaanDus schreef:En ik heb GEEN turbo, dus d’r valt bij mij weinig te boren voor een beetje onderdruk mocht dat al mogelijk zijn….
Vergeet dat maar weer snel, mocht je dat idee al hebben
Maar goed, al zou je er al een mechanische vacuumomp op kunnen schroeven: die zijn aanmerkelijk duurder dan de meerprijs van een elekrieke kroes kontrol.
Of handgas….
Test
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zeg ik hem wel een stuurbekrachteging setje liggen.. geheel GRATIS
Moet je wel de auto die er nog omheen zit ook meenemen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
instructies van moeders?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
voge schreef:instructies van moeders?
Tja lijkt mij een geode deal
zitten nog best goede subframes op
2 voor deuren nog
vooruit
en 4 banden
uitlaat
als je wilt nu met GRATIS Ax blok
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:en 4 banden
Je weet ‘t mooi te brengen… Aan ‘t eind van ‘t liedje moet dat ding natuurlijk toch op een grote kar achter de TZD zonder SB!!!
En die banden… Met of zonder velgen??
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
voge schreef:McDean schreef:en 4 banden
Je weet ‘t mooi te brengen… Aan ‘t eind van ‘t liedje moet dat ding natuurlijk toch op een grote kar achter de TZD zonder SB!!!
En die banden… Met of zonder velgen??
met nog mooie deuv velgen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
dat valt me weer niet tegen van je!! !
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
voge schreef:dat valt me weer niet tegen van je!! !
hoezo???
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!