Zo, vandaag weer wat geknutseld. De ruitenwissers voorzien van een variabele interval. Eerst uitzoeken hoe dat werkt:
Daarna de kabelboom maken met een gewoon relais en een CX variabel tijdrelais:
Vervolgens de boel netjes inbouwen en kijken of het werkt, de kabel past gemakkelijk achter de klokken:
En passent de LED lampjes controleren, die zitten wat los in de fitting maar geven mooi sterk licht. Blauw, omdat er groene lichttunnels in de klokken zitten:
en het belangrijkste, toerenteller gemodificeerd met een weerstand van een dubbeltje zodat hij met de ene nieuwe bobine en de Van der Laan weer de juiste toeren aangeeft:
Helaas had ik hem al dichtgeplakt, dus de weerstand zie je niet. Maar daarvan had Waterman al eens een foto geplaatst.Een welbestede dag!
Gutta cavat lapidem…
ben benieuwd of ie werkt, bij niet helaas, ik rij nu altijd in het rood…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het werkt, net zoals het bij mijn auto en de andere auto’s werkt waarbij ik een weerstandje heb gemonteerd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Of als je de toerenteller niet wil ( durft ) open doen ,
kan ik je een “Andrew Brodie devide by 2” printje leveren .
De productie was uitverkocht ,
dus heb ik een bestelling van tien stuks geplaatst om ze terug te laten bijmaken .
Maar dat zijn er enkele te veel voor mijzelf
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En wat kosten die units?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
50 Euro inclusief verzending ( dat is kostprijs )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Vanaf morgen in een kiosk bij u in de buurt:
De nieuwste Klassiek & Techniek met daarin een prachtig artikel over de restauratie van de SM van Piet Buijsman. Liefst 6 pagina’s gevuld met een gedetailleerd verslag en vele sfeervolle foto’s, waarvan mijn avatar een voorproefje is.
Voor slechts € 4,95 kom je het naadje van de kous te weten over hoe deze blitskikker langzaam vorm kreeg, met alle obstakels van dien. En voor hetzelfde geld lees je ook de rest van het nummer, dat eveneens zeer lezenswaardig is, zoals de inhoudspagina laat zien:
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Dat wordt dus snel naar de winkel rennen !
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Ik heb ook een weerstandje geplaatst. De nauwkeurigheid vanaf 4000 toeren is niet optimaal. Heeft iedereen dit of komt het door het slijpen van het huis. Je zit met het tolletje namelijk vlakbij de spoel.
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Zojuist Klassiek en Techniek ontvangen en gelezen. Mooi verhaal en fotos met mooie dames. Aanrader!
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Piet, welke waarde heeft dat weerstandje? En weet je nog op welke pagina van Yuri de foto’s staan? Nog gefeliciteerd trouwens, ik kon helaas niet was ik was onderweg uit Z-F.
Groeten, Jan
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok Jan, u vraagt wij zoeken
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/191789/P300/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dank, dank!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
maartens schreef:Zojuist Klassiek en Techniek ontvangen en gelezen. Mooi verhaal en fotos met mooie dames. Aanrader!
ten einde raad ( reeds twintig krantenwinkels en tankstations afgelopen hier in België )
het boekje maar online besteld : http://www.klassiek-techniek.nl/?page_id=21
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ook weer terug uit Frankrijk. Ongeveer 3000 km en geen problemen.Fijne auto, die SM. Ik had mijn benzine slangen vervangen en daarover het volgende.Ik heb ook alle kleine stukjes in de benzinerail vervangen, omdat ik daar kort voor mijn vertrek een lekkage kreeg. Net als Bogaard ruik ik bij elke reis even onder de motorkap, en ja, bingo. Wat kreeg ik te zien?
Eerst deze benzineslang. Te zien is dat het 2 lagen rubber zijn met daartussen een geweven versterkingslaag. Je kunt zien dat -vooral aan de uiteinden- de lagen loslaten t.o.v. elkaar. Dat verzwakt de constructie aanzienlijk. Oude meuk van Gates en anderen: zat nog hier en daar in mijn auto, weg ermee.
Dit is nieuwe Gates. De versteviging is als het ware in het rubber gevulkaniseerd.Dat is veel beter. Deze slang zat er bij mij een jaar of 6 in. En ziet er nog als nieuw uit. Toch heb ik hem vervangen en waarom? Omdat hij lekte bij de knelring. En dat kwam weer omdat de slang slap was geworden o.i.v. benzine.
Rilsan ga ik natuurlijk niet vervangen. Dat is wereldspul. Maar zelfs Gates slang vormt een probleem, blijkt.Goed de spanning op de knelringen in de gaten houden. Daarom wilde ik ook de hele dure Gates. Maar ik kon die nergens bestellen. Ik heb inmiddels gelezen dat iemand heeft gevonden waar je die kunt kopen. Als dat nog mogelijk is doe ik graag mee met een gemeenschappelijke aankoop.
Gutta cavat lapidem…