Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006
- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Mijn nieuwe BX 1.4 RE van ‘91 met maar 28000km heeft wat problemen.
Nadat ik ze net gekocht had, wou haar neus niet naar boven met een tik geluid vanuit de druk regelaar.
Na een nieuwe voorraadbol gaat ze mooi omhoog maar blijven de bollen voor zeer hard.
Nu net nieuwe bollen opgedraaid vooraan, wat blijkt dat het nu net is of ik op mijn hoogste stand rijd.
Achter veert ze wel goed.
Wat kan er nog mis zijn de drukregelaar?
groeten
ICCCR UK 2012 Here we come!!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik denk dat de voorste hoogteregelaar vast zit of afgesteld moet worden.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Misschien eerst eens proberen een paar keer te “gymnastieken” dus van de hoge naar de lage stand en omgekeerd te gaan. Wellicht komt dan de hoogteregelaar een beetje los. werkt dit niet dan zul je er toch onder moeten!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006
- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Doe ik al enkele dagen op en neer, en soms komt haar neus soms wel wat later hoger…
komnt niet echt los.
Ook al enkele keren vijs open en dicht laten gaan van de drukregelaar.
Als het dop van de lhm vat open staat durft die blazen (roken) ?
ICCCR UK 2012 Here we come!!
Sentimanel schreef:Als het dop van de lhm vat open staat durft die blazen (roken) ?
Ik heb even last van een taalbarriere…
Bedoel je dat er lucht/gas uit het LHM vat komt?
Dan zou er wel eens een membraan van een veerbol kapot kunnen zijn.
Veert hij aan beide kanten even slecht? (even vering proberen bij linker en rechter voorwiel)
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Heb daar ook wat mee aan het worstelen geweest :
eerst een slechte ( nieuwe ) veerbol gekregen , daarna een set goede .
Nog steeds het probleem van veren zoals een plank , druk veerbollen opgemeten en goed bevonden
veerbollen omgewisseld met een goede werkende ( verende ) BX , probleem bleef in de auto zitten .
Dan ten einde raad twee occasie veercilinders gemonteerd en nu veert hij weer als een zonnetje .
Ook deze auto had niet heel veel kilometers , na jaren van minder dan 5000 km .
Aan de veerpoten was niets te zien of te voelen , en gymnastieken deed hij perfect .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Waar vind je in vredesnaam een auto van ruim 20 jaar met 28000 km?
Jackpot!
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
H@ans, het kan nog gekker, ik vond er een van 25 jaar met nog geen 17.000 km , staat nu 1.5 jaar later al op bijna 28.000 km. LHM gespoeld en voorste bollen vervangen, verder geen problemen met de vering gehad…..
Ongelooofelijk!
Was dat ook een BX?
Van een oud dametje zonder rijbewijs die de auto in de garage had staan onder een laken omdat ze geen afscheid wou doen van de herinnering aan haar overleden echtgenoot die de auto altijd vertroetelde?
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006
- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Nieuwe bollen zijn ok, links en rechts even hard anders werkt alles super goed.
Als je te snel rijd of te snel een bocht neemt komen de lichten aan ! & Stop.
Mss scheelt er toch gewoon iets met de veerpoten, wagen te lang stil gestaan?
ICCCR UK 2012 Here we come!!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
als het lampje aan gaat als je een bocht neemt is er gewoonlijk
niet genoeg LHM olie in het reservoir !!
Wagen op hoogste stand en niveau controleren .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Kan ook nog laag motorolie niveau zijn!
Alle olie klotst dan naar de zijkant en de oliepomp kan dan even geen olie meer aanzuigen.
Ook checken zou ik willen adviseren!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Laag olieniveau?
Volgens mij is dat los van de hydraulich? Ik denk een goeie reinigingsbeurt van het LHM een boel scheelt.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, als er ergens een vloeistofniveau te laag staat gaan alle lampjes branden. Lekker handig dus….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Alleen bij te lage motoroliedruk gaan ALLE lampjes branden, bij laag koelvloeistof- of LHM-niveau gaan alleen “STOP” en het corresponderende lampje branden.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
H@ns schreef:Kan ook nog laag motorolie niveau zijn!
Alle olie klotst dan naar de zijkant en de oliepomp kan dan even geen olie meer aanzuigen.
Ook checken zou ik willen adviseren!
Te weinig motorolie geeft een akoestisch signaal ( drijfstangen )
Heb ooit een BX 1.4 gaan ophalen en drie liter olie moeten bijvullen voor hij terug op peil was .
Als je rustig optrok lukte dat nog net zonder mitrailleur geluiden .
Walter
Meten is weten , gissen is missen