Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon het rubber vervangen. Dat is zo klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thanks Waterman
Kan ik ergens ook de uitleg vinden hoe ik dat moet doen?
Of wijst zich dat vanzelf uit?
Vandaag begonnen met de deuren opnieuw af te hangen
Wat een rotklus als je dat alleen moet doen!!!
2 heb ik er gedaan en toen was mijn goesting op
Véél te warm in de volle zon
Daarna ben ik nog heel even gaan rijden
Toen ik de garage wilde binnen rijden merkte ik dat het batterij-lampje brandde
Linkse pinker, binnenverlichting en achteruit-rijlicht deden het plots niet meer
Na een kort onderzoek kwam ik er achter dat er een zekering (de groene) gesprongen was
“Geen probleem”: dacht ik
Even nieuw zekeringske zetten en klaar
Nieuwe zit er nog niet te goei in en deze springt ook kapot
Ondertussen heb ik al alle lampjes los gehad waarvan ik dacht:“dat gaat hem zijn”
Maar tot nu toe heb ik nog niks kunnen vinden :s
Dus er moet ergens een draadje los gekomen zijn of gescheurd
Deze zal in alle waarschijnlijkheid ergens “vals contact” maken
Maar dan is het natuurlijk nog de vraag welk draadje en waar?????
Mijn vermoeden is dat het ergens aan de deurcontactjes ligt
Deur heeft namelijk redelijk lang open getsaan bij het afhangen ervan
Maar geen nood uiteindelijk komt alles wel goed
See ya…
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Tijdens het rijden valt, sinds het vals contact, mijn stuurbekrachtiging soms uit
Hangt dit samen met mekaar samen of moet ik het probleem ergens anders gaan zoeken?
Waar kan ik trouwens aan binnenbandjes geraken?
Mijn onderdelenman heeft ze niet, hij doet niet in de banden
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Hallo
Ondertussen is, op nieuwe pompruitenwisser en nieuw pookrubbertje na, niets meer aan de DS gebeurd
Veel te mooi weer
Ff genieten
Uitvallen stuurbekrachtiging is gelukkig niet meer voor gevallen
Ondertussen heb ik het kort gesloten draadje gevonden
In de C-stijl zaten 2 blote draardjes, heb me er een ongeluk naar gezocht
Acculampje brand ook niet meer en de pinkers, binnenverlichting en klokje doen het ook weer
Enkel mijn “claxon-lichten”, pinker links voor en achteruitrijlichten doen het nog steeds niet
See ya….
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Wanneer ik mijn dame in haar hoogste stand zet en haar zo laat staan zakt ze van achter na een tijdje door haar knieen. Moet ik dan daar ook gaan zoeken naar het probleem of kan dat alsnog ergens anders zitten?
Ben deze week een setje remklauwen gaan halen deze ben ik van plan om binnenkort te plaatsen samen met het vervangen van de schijven en de handremblokken. Aangezien de klauwen niet nieuw zijn had ik ze graag eerst even getest voordat ik op de auto plaats. Kan er mij iemand vertellen hoe ik dat het best kan doen? Hoeveel werk zou het trouwens zijn om de remmen te vervangen? (Ps: ik heb een garage met brug en al, ter beschikking) Tevens hoor ik bij het optrekken een rammelend geluid vanonder de motorkap, ik vemoed dat er een motorsteun los is. Maar wanneer ik onder de kap kijk en de motor tegen de motor duw merk ik geen overdreven speling op. Ik krijg er zelfs amper beweging in. Maar wanneer ik aan de remmen bezig ben zal ik de motorsteuen ook eens goed inspecteren.
Alle raad is zoals steeds welkom
De groeten
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
het is alleszins niet noodzakelijk zo, dat omdat ze achter eerst zakt, dat daar een probleem met de vering is. heb je een volle tank en volle koffer, dan ist logisch dat ie achter eerst zakt. en de ene zakt nu eenmaal sneller dan de ander, soms is daar een verklaring voor, soms ook niet. dus je hoeft je niet zozeer zorgen te maken daarover
rammelende geluid vaonder motorkap,dat kan veel zijn, wanneer heb je het juist? (bochten, remmen, optrekken…)
niet werkende achteruitrijlichten, schakelaar op versnellingsbak al eens gecontroleerd? (ze zijn trouwens niet verplicht voor de keuring in BE)
oja, en binnebanden, wat dacht je van de bandencentrale je moet het niet altijd ver zoeken hoor :p
en geniet nog maar van het mooie weer!
Dat rammelende geluid kan de losse motorkapsteun zijn.
Als het niet zo’n zwaar geluid is en het is plotseling ontstaan dan zou het zomaar kunnen…
Weer even in het rubber drukken en klaar.
Als het een harder geluid is wat voornamelijk optreedt bij optrekken dan kan het inderdaad een ingezakte motorsteun zijn, meestal die bij de uitlaat.
Maar ook kan de linker steun zover ingezakt zijn dat de voorraadbol tegen de dwarsbalk van het chassis komt.
De motorsteunen gaan niet zo gauw los, de rubbers vergaan meestal.
Je kan voelen onder aan de steun of er een schoteltje uitsteekt. Bij een nieuwe steekt het schoteltje niet uit, hoe verder hij verslijt hoe meer het schoteltje gaat uitsteken.
@ Demuywo
al even geleden dat ik jou gehoord heb
Een hele opluchting wat de vering allesinds betreft
Ik had de achteruitrijlichtene hersteld
Maar door een kortsluiting ‘een bloot liggend draadje, waar ik me een ongeluk achter gezocht heb) werken ze nu samen met pinker rechts voor en grote “claxon"lichten niet meer.
Ik denk aan een slechte massa, moet het allemaal nog’s nameten.
De binnenbandjes heb ik trouwens ondertussen gevonden
@ Han s en Demuywo
Rammelend geluid is echt enkel bij het optrekken en klinkt iets zwaarder dan het geluid van de motor
Ik denk niet dat het de motorkaprubbers zijn trouwens
Dus ga ik de steunen en rubbers zeker nakijken
Ps: Was vandaag de dame van binnen nog eens goed aan’t schoon maken en toen moest ik plots denken aan dat er hier het laatst iemand gepost had dat die een oude wegenkaart onder de stoel gevonden had.
Toen dacht ik: Hey, ik ga ook eens op schattenjacht. Ff kijken of ik niets onder mijn stoelen vind. En…..
Ja, hoor
Tref ik daar een kaft aan met oude verzekeringspapieren en een viertal facturen van citro-clasique van een vorige eigenaar.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Dit was destijds ( 3 jaar geleden) mijn winst :
en een andere mascotte (paashaas) van een vorige eigenaar ( is gedurende de restauratie steeds als toeschouwer geweest)
Mijn koppeling komt bij gebruik van de rem hoger op dan normaal
Alhoewel ze nog prima werkt
Kan ik mijn koppeling bijstellen zodat ze dat extra stukje niet meer op komt?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Vandaag mijn pakketje van Citro-Classique ontvangen. Meteen na het werk de nieuwe rubber geplaatst, btw met enkel een rateltje is het ook gelukt
De M7-bout (heel onderaan) is de kop afgeslepen. Krijg er helemaal geen beweging meer in. Maar goed mijn “snoekie” heeft weer terug twee tandjes
Gelijk ook 2 andere spiegeltjes gemonteerd. Nu ziet ze er toch weer iets mooier uit (Nieuwe foto’s volgen)
In het pakketje zit ook mijn “nieuw” hitteschild. Maar deze gaat nog een grondige poetsbeurt kunnen gebruiken. Wat wel spijtig is is dat de vorige eigenaar aan de kofferbak heeft zitten lassen en nu past de kofferbakrubber niet meer in het gootje
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Laatste weekend met de DS rondrijden is voorbij
(Verzekering staat het rijden onder andere platen niet meer toe)
Maar wat hebben we genoten!! We haar vereeuwigd op de gevoelige plaat op een pracht lokatie. (Foto’s volgen)
Voor het eerst samen met m’n broer een ritje gedaan (Pas terug van 4maanden Afghanistan).
En wat was hij onder de indruk van het geboden comfort en het vermogen van de oude 2L
Binnenkort gaat ze terug de garage in en wordt ze verder klaar gemaakt om in 2013 terug de baan op te komen met O-plaatjes.
En ondertussen slaapwel, vriend
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Alweer een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb.
Ondertussen is de hoofdremcilinder klaar om terug geplaatst te worden
Systeem ontluchten door rem paar x in te drukken en ontluchtingsschroef aan de klauw een beetje open te draaien, toch?
De remschijven zijn aangekocht als ook nieuwe handremblokjes, veertjes en nieuwe instapdorpels
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
SalsaChris schreef:Systeem ontluchten door rem paar x in te drukken en ontluchtingsschroef aan de klauw een beetje open te draaien, toch?
Nee. Auto starten, hoogte bediening in hoogste stand, motor laten lopen, slaafje in de auto het rempedaal VOL laten intrappen, ontluchtingsnippel open draaien met een slangetje er aan, pedaal ingetrapt houden, nippel open laten tot er vloeistof zonder luchtbelletjes uitkomt, nippel dicht. Motor steeds draaiend houden, lhm niveau controleren, en dan de volgende nippel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt Waterman
Heb alle leidingen aan hoofdremcilinder terug kunnen aansluiten maar nu krijg ik de HRC zelf niet vast gerdraaid. Heb in gat wel een langere schroef kunnen indraaien zodat ik van binnen uit een beetje kan sturen maar het wil me voorlopig nog niet lukken om er de origi schroeven in te draaien. Bestaat er hier een trucje voor???
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand