Hoi beste DS3 rijders.
Ik ben eigenlijk benieuwd of er hier mensen zijn met een versnellings bak probleem in de DS3 eHDI
Zelf heb ik het probleem dat er een jankend geluid uit de bak komt als ik gas geef.
Ik denk dat er een lager in de bak niet goed is, en zodra er druk op de bak komt van het gas geven krijg ik dat vervelende jankende geluid, niet hard maar wel erg storend als je veel op de weg zit.
Dit probleem is begonnen bij de 15.000 km, de dealer doet net of die niks hoorde ondanks ik het meerdere keren gemeld heb.
Ik moet nu wel melden dat deze DS3 van Mei 2011 is, inmiddels heb ik er 85.000 km mee gereden.
Nu laatst bij de 80.000 km buurt weer erover geklaagd en gemeld dat dit niet normaal is, nu word eindelijk heel voorzichtig gemeld iets te horen.
Men zou bij Citroen nederland een vervanging van de bak aanvragen, maar ik ben benieuwd, heb er een hard hoofd in.
Zijn er meer mensen die een bijgeluid horen als ze gas geven.
Ik hoor het geluid het beste tussen de 60 en 70 km en tussen de 110 en horger word je gek ongeacht welke versnelling.
Ron
Zoek even op het forum, ik kom de klacht vaker tegen hier. Zelf heb ik er bij mijn e-HDI geen last van, maar mijn km stand is lager.
Zoals jij het omschrijft is het niet hetzelfde als het constant huilende geluid bij constante snelheid (70-90km/h). Want dat hoor je dan bijna niet meer als je gas geeft. Maar de snelheid die jij aangeeft is dan wel weer hetzelfde.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Wat voor geluid is dat dan, neem het eens op.
ik heb dat probleem ook is zo n irritant geluid ,maar citroen Nederland doet er niks aan, is produkt eigenschap !!! , mijn auto is van 8 mei 2012 vanaf de 0 km is het jankend geluid aanwezig !!! zit echt te denken om de auto te verkopen !!
ben benieuwd als jij een nieuwe bak krijgt !!!!! laat het even horen als jij een nieuwe bak krijgt ?
edit mod: Quoten op het laatste bericht is niet gewenst en als je dan jezelf quote, doe het dan correct
leon1961 schreef:ik heb dat probleem ook is zo n irritant geluid ,maar citroen Nederland doet er niks aan, is produkt eigenschap !!! , mijn auto is van 8 mei 2012 vanaf de 0 km is het jankend geluid aanwezig !!! zit echt te denken om de auto te verkopen !!
Wat wil je er voor hebben? Een fluitende versnellingsbak vind ik inmiddels geen probleem meer.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
leon1961 schreef:ik heb dat probleem ook is zo n irritant geluid ,maar citroen Nederland doet er niks aan, is produkt eigenschap !!! , mijn auto is van 8 mei 2012 vanaf de 0 km is het jankend geluid aanwezig !!! zit echt te denken om de auto te verkopen !!
Hoi,
Ik kan je nu al laten weten dat men er niks mee gaat doen.
Iedere DS3 zou dat hebben… nou ik lees er hier niks over.
2 stuks dus, das niet veel.
Heb ook verteld dat ik dat hier zou plaatsen, en dan mag hij zelf oordelen dat iedere DS3 EHDI dat heeft.
Maare citroen nederland wil de auto de 18e daar hebben om te luisteren, maar zoals ik nu al kan vertellen horen zo niks, dat is altijd standaard zo.
De dealer geeft toe dat het jankend geluid erger is als standaard, maar hun ervaren dat niet al hinderlijk.
Ik heb medegedeeld daar niet mee akoord tegaan, aangezien ik de hele dag met die auto rij is dat voor mijn echt wel hinderlijk.
Ik vroeg waarom zetten jullie niet op het tech specificatie bordje in de showroom erbij… en na 15000 km een jankend geluid, dan weet ik wat ik koop.
Hij moest wel lachen maarja dat lost niet mijn probleem op.
Word vervolgt.
Waar woon jij zelf ? , ik wil het geluid wel eens horen van jou DS 3 !
of idd net zo erg is als mijn Ds 3 !! woon zelf in omgeving van Eindhoven !
Willibrord schreef:Wat voor geluid is dat dan, neem het eens op.
En dan wat?
Het geluid is gewoon een lager die aanloopt, en dat hoor je janken.
Als men er even mee de snelweg op duikt en 110 of harder gaat rijden hoor je het zo.
Het probleem doet zich ook alleen voor als de gas geeft, dus als er kracht op de steek-as komt.
In zijn vrij uit laten rijden hoor je niks bijzonders, en bij een constante snelheid hoor je het bijna niet maar is wel aanwezig, alleen moet je er dan echt op gaan letten.
Maare Iedereen hoort het geluid zelfs mij vrouw en als die het hoort zegt dat zat want die hoort niet eens als je op 3 ciliders rijd.
leon1961 schreef:Waar woon jij zelf ? , ik wil het geluid wel eens horen van jou DS 3 !
of idd net zo erg is als mijn Ds 3 !! woon zelf in omgeving van Eindhoven !
Hoi..
Ik zelf woon zelf in Geldrop
Dus geen probleem.
Wil best wel een keer aankomen mag je zelf oordelen.
oh waneer kom het jou uit ?? heb nu tijd ,waar heb je de auto gekocht ?
ik wil zelf wel komen naar Geldrop !!
leon1961 schreef:oh waneer kom het jou uit ?? heb nu tijd ,waar heb je de auto gekocht ?
Nu kan ik niet ben net thuis.
Een keer door de weeks of zo.
De DS3 komt van driessen af (autowijk).
Ron
Van een engels forum:
“Thought you guys might be interested in my experience with this.
The day after I took delivery of my DS3 (5 speed box) last summer I noticed a whine under load and on decelerating under engine braking. It was most noticeable between 30 and 50mph. I looked on line and immediately found this thread
The dealer - Arnold Clark in Stirling accepted that there was a noise - both the salesman and workshop manager came out with me.
First they decided to replace the driveshafts
This made no difference
Then they decided to replace all the gearbox bearings
still no difference.
Meantime the workshop manager and I drove about 5 other new and nearly new DS3s in various engine gearbox configurations. All made a little gearbox noise mainly in internediate gears but none came near mine.
I became so sensitive to this noise that I also spotted it in a C3 loan car and also a Fiat Panda hired on holiday. Wonder if the Panda has the same gearbox.
Initally Citroen UK were not helpful but the garage persisted and finally
they agreed that when their engineers were nearby they would take a look. This took place last week and the outcome is they have said that while a degree of whine is inevitable, mine is excessive so it’s going in next Monday to have the gearbox replaced. Hopefully it will be better!
All through this I must say that the garage has been really helpful. I can only praise them for being professional and persistent.
I think though the bottom line is that this gearbox is noisy and Citroen are well aware of it.
I can’t think of any other car I have driven with obvious transmission whine - I dont expect to hear the gearbox at all.”
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Hoi,
Ik twijfel tussen een punto multi jet en de DS3 1.6 e-HDI 95. Maar als de versnellingsbak een probleembak schijnt te zijn dan wordt het toch een punto….ondanks dat de DS3 mij meer aanspreekt!
Weet iemand misschien al meer over de versnellingsbak perikelen?