Ik persoonlijk vind het geen versnellingsbak probleem; maar zoals gezegd gewoon een producteigenschap. Ik hoor het ‘gierende’ geluid ook wel, maar ik vind dit totaal niet storend. De ene moter brult; deze jankt/giert een klein beetje.. Tja.
Ik zou er de DS3 in ieder geval niet voor laten staan..
P.s. Mijn oude C3 (oude type) deed exact hetzelfde, dus het is volgens mij iets wat al jaren bij de PSA producten bestaat.
Totaal aantal Berichten: 416
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Horzel schreef:Hoi,
Ik twijfel tussen een punto multi jet en de DS3 1.6 e-HDI 95. Maar als de versnellingsbak een probleembak schijnt te zijn dan wordt het toch een punto….ondanks dat de DS3 mij meer aanspreekt!
Weet iemand misschien al meer over de versnellingsbak perikelen?
Net als gepperd zou ik daar de Ds3 zeer zeker niet voor laten staan. Mijn Ds 3 heeft het fenomeen van de soms klein beetje geluid producerende versnellingsbak ook (ondanks dat het hier een 6-bak is), maar ik ervaar het zeker niet als storend. Trouwens ga je ook over de Punto op forums mindere zaken kunnen lezen perfectie is niet van deze wereld .
De Ds3 is dus niet foutloos (zo hebben ze mijn koppeling moeten vervangen onder waarborg) maar het is wel een fijn rijdende wagen die als geen andere weggedrag en comfort weet te verzoenen en er bovendien zo mooi bijstaat .
Een Punto is niet verkeerd hoor, maar een Ds3 is wat mij betrefd toch de betere keuze. Zeker weten!
Haha, maak het mij maar moeilijk! Vind het wel vreemd dat het niet bij iedere bak aanwezig is…en storend dat er garage,s zijn die het gewoon negeren.
En natuurlijk moeten we het niet overdrijven, maar het mag niet zo zijn dat je je gaat ergeren aan je eigen auto
Je hoort hier vooral de klachten he, alle DS3tjes zonder klachten hoor je niet zoveel van. Ik zelf heb een e-HDI en merk niks van een gierende bak. Wel had ik dat regelmatig de cd werd uitgeworpen, na 2 keer een software update was dit probleem nog steeds en toen is onder garantie er een nieuwe radio ingezet. Mocht je de auto privé kopen, dan kan je overwegen om extra garantie bij te kopen (dit is ook gelijk pechhulp) en dan zit je wel aardig safe, mocht er wat zijn is het garantie.
Bij mij wordt ook steeds de cd uitgeworp Dit nu steeds frequenter.
Hierna wordt de cd weer ingeslikt en van voor af aan weer afgespeelt.
Heel irritant bij een mp3 cd die bijna afgelopen is.
Als ervaren citroenrijder heb ik 5 jaar garantie genomen voor een relatieve habbekrats.
Melden bij de dealer en de cd speler laten wisselen. Bij mij gebeurde het soms wel 5 keer op een rit van 25 km, ook als alleen de radio aan stond en soms ook al met instappen als het contact nog niet eens aan stond. De dealer heeft het eerst geprobeerd met nieuwe software, maar na 2 pogingen en wat gezeur van mij toch maar de radio vervangen. En sinds die tijd geen problemen meer.
Ondanks of doordat of dankzij ik uit voorzorg 5 jaar garantie genomen heb, heb ik nog geen verdere problemen gehad dan
1. Het freewheelen van de stoelrugzitting door tegelijkertijd gebruik van 2 knoppen door instappende achterpassagiers en
2. Het frequent uitwerpen van de cd.
Om topic te blijven: ik hoor gelukkig niets van een luidruchtige versnellingsbak, mijn ehdi ds3 is nu exact 1,5 jaar oud en heeft 21.000km gereden.
Ligt er volgens mij ook aan hoe kritisch je bent. Ook ik hoor mijn versnellingsbak janken/gieren. Ik herken het van mijn 207 die ik heb gehad en ik durf te stellen dat het echt een producteigenschap is van PSA. Mij stoort het niet echt, misschien omdat het went of misschien omdat een klein beetje volume uit de radio het (meestal) overstemt
Maakt het dan nog uit welke uitvoering je hebt? 5 bak, 6 bak, benzine- of dieselmotor??
Ik had in beide gevallen een 5 bak. De 207 was een thp150 benzine en ds3 is een diesel.
Ok, als de 6 bak vrij is van gierend geluid dan is dat nog een overweging om toch voor benzine te gaan….....
Via autozine autokosten kwam ik er achter dat benzine toch voordeliger is voor mij. En als ik dan voor benzine ga dan is de THP sport chic (rijdt wel iets duurder, maar niet schrikbarend) wel erg verleidelijk!!