30 van de 60
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 september 2012 12:11 PM
  [ # 436 ]

Nou - eigenlijk is het tot nog toe een bar betrouwbare auto gebleken die hooguit zo nu en dan wel een klein ongemakje heeft. Maar nu komen bij toeval wat rare dingetjes samen. De kilometerstand staat ergens rond de 220.000 als ik me niet vergis - niet laag, maar ook niet bijzonder hoog.

Profiel  

robfam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 06 september 2012 04:23 PM
  [ # 437 ]

toen ik jou topic titel las dacht ik: ik ken dat gevoel

maar ja, als je de dame alleen maar berijdt en verder weinig aandacht geeft en ze wordt dan door de garagist aan alle kanten gekriebeld, tja…... Rolling Eyes

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 september 2012 04:51 PM
  [ # 438 ]

Ik behandel de CX heel netjes hoor. Maar ik geef toe, ik zit er liever in dan dat ik er onder lig Wink

Profiel  

break23m
> 7000 berichten

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 september 2012 10:24 PM
  [ # 439 ]

En vandaag mocht ik er weer in zitten. De rekening volgt - eens kijken of ik het allemaal nog scherp heb wat er aan gebeurd is:
Nieuwe startmotor en bekabeling
Nieuwe V-snaren en spanner
Nieuwe fuseekogel
Nieuwe remschijven achter
Nieuwe koplampen (ziet er weer een heel stuk frisser uit)
Nieuw stuk hogerdrukleiding onder de versnellingsbak 2x
Nieuw ijzer in het subframe.
Nieuw ijzer in de voetenruimte (CX-en met airco roesten meer aan de bodem, zeker rechts. Oh?)
Nieuw bochtje in de uitlaat, helemaal aan het begin
Op de wachtlijst voor een volgende keer (maar geen jaar mee wachten): linker dorpel.
En ‘oh ja’ de airco over het hoofd gezien.

Eigenlijk wel typisch: de blower in de leen-familiale zonder airco is veel effectiever dan de blower in mijn auto. Is ergens wel logisch - er hoeft niet door twee radiatoren geblazen te worden. Maar daardoor voel je wel extra goed dat de uitgeblazen lucht op buitentemperatuur is. En de truc met de omgebouwde BMW-blower vind ik toch wat te bewerkelijk om na te doen. Zojuist het weerbericht gezien: er is hoop. Wink En als er genoeg aanmeldingen komen op het Lustrumweekend in Wanroij sta ik intussen op de lijst. Nu maar hopen dat er genoeg mede-clubleden het warm hebben in de auto.

Ook een opvallend verschil met de leen-familiale: de koppeling in mijn Prestige vraagt een wezenlijk zwaardere voet. Heeft een turbo sterkere veren op de koppeling zitten dan een Douvrin 2.0? Of moet ik nodig de koppelingskabel e.d. gaan nakijken?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 september 2012 10:29 PM
  [ # 440 ]

Meet anders eens hoeveel spanning er op de blower komt te staan bij jouw, misschien is de voeding wel te zwak.
Of hij loopt gewoon zwaar waardoor die niet zo effectief meer is.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 september 2012 11:33 PM
  [ # 441 ]
break23m schreef:

Ook een opvallend verschil met de leen-familiale: de koppeling in mijn Prestige vraagt een wezenlijk zwaardere voet. Heeft een turbo sterkere veren op de koppeling zitten dan een Douvrin 2.0? Of moet ik nodig de koppelingskabel e.d. gaan nakijken?

mooi lijstje. eigenlijk gewone slijtage en roest zaken toch ?

en de koppeling, de originele turbo koppelingsset heeft een wat zwaardere drukgroep.
dus er zal verschil zijn denk ik dan, alleen nog nooit vergeleken met een douvrin.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 11 september 2012 05:23 PM
  [ # 442 ]

Zo’n luchtkussen is voor onze auto’s inderdaad handig.

Was destijds als accessoire leverbaar. Er is in LCER redelijk recent (lees: in de afgelopen 3 jaar) een accessoirefolder bsproken waarin een plaatje van zoiets stond. Geinig, al lijkt het me eigenlijk vreselijk onhandig.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

break23m
> 7000 berichten

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 september 2012 05:53 PM
  [ # 443 ]

Nou ja, als ‘t ding echt op z’n buik ligt, begin je niet zo veel met een gewoon krikje.

Profiel  

alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 273

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 11 september 2012 10:40 PM
  [ # 444 ]

Men neme een luchtbalg van een Daf-je en zetten die op een plaat. een ontlast kraan en een minicompressor doen het kustje. 20,= voor de compressor+ 80,= voor de balg en je hebt je eigen luchtkrik.

Te verkrijgen vanaf 129.=. Dit is de Airjack waar ik het eerder over had…

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  

break23m
> 7000 berichten

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 september 2012 11:59 PM
  [ # 445 ]

Ik zal er eens over nadenken. Maar voorlopig ga ik maar eens van uit dat de startmotor het blijft doen.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 september 2012 10:28 PM
  [ # 446 ]

Vandaag de rekening ontvangen. Dit jaar echt van een heel andere orde, telt zomaar op tot 3.500 euro. Sommigen van ons kopen voor dat bedrag een heel nette CX. Of drie keer een ‘we zien wel waar het strand’ XM. Op sommige dagen twijfelt een mens toch aan z’n eigen beslissingen.

Toch eens op zoek naar een schoon blauw-grijze tapijtset en een Prestige voorruitrubber. Bij dit soort investeringen is het natuurlijk niet meer te verkopen dat ‘t ding er zo gruizig bij staat.

En nu maar eens even internetbankieren.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 17 september 2012 11:01 PM
  [ # 447 ]

Ja, zo’n rekening valt nooit mee. Maar er is ook een hoop aan gedaan. Voorlopig blijf je in deze wagen wel even rijden neem ik aan Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

break23m
> 7000 berichten

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 september 2012 12:02 AM
  [ # 448 ]

Als het me van te voren was voorgelegd, had ik toch wel even over willen nadenken. Maar dan, wat moet je, een auto zonder APK die niet start is ook niet heel erg goed te verkopen, nietwaar? Dan was het de keus geweest ‘weggooien’ of toch maar door. Er zijn nu een aantal ‘disasters waiting to happen’ opgelost. Ik ga er van uit dat de gemiddelde onderhoudskosten vanaf nu weer gaan dalen. In Wanroij wordt de auto opnieuw getaxeerd. Wie weet valt het met de totale balans nog mee ....

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2012 08:59 PM
  [ # 449 ]

Ach vaak is het nu even door de zure appel bijten, dat ben je straks zo weer vergeten Wink

Er zijn echt genoeg redenen te vinden om geen CX te rijden, maar al die redenen geven je niet het lekkere gevoel als je lekker in je CX op pad ben.
Op een gelukkig gevoel valt ook geen prijs te zetten toch? Gewoon lekker van genieten nu!

Profiel  

break23m
> 7000 berichten

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 september 2012 01:27 PM
  [ # 450 ]

Gisteren op het Lustrum-evenement geweest. Erg leuk, veel mooie auto’s en bekende gezichten gezien. Genoten van de shop of horrors Smile en van het kleurenoverzicht. Toch grappig dat mensen dan toch nog vertwijfeld over het terrein lopen piekeren welke kleur hun auto nou eigenlijk heeft.
Het nuttige ook niet vergeten. De airco is gecontroleerd. Daar bleek tegen alle toezeggingen in dus toch het verkeerde gas in te zitten. Dat is nu vervangen. De pomp kan op zich wel tegen het verkeerde gas (die is nog niet zo oud), maar andere afdichtingen en de leidingen niet. Nu maar hopen dat de boel nog niet al te erg is aangetast. Een electrisch storinkje in het airco-systeem is opeens weer verdwenen (CX-en en stekkertjes Rolling Eyes ). Het vertrouwde zachte geloei van de ventilatoren is weer terug, heerlijk.
De auto opnieuw laten taxeren, deze keer door een serieurze taxateur. Ik was benieuwd of die dan hoger of lager uit zou komen dan de taxatie een paar jaar geleden. En dan blijkt serieus onderhoud en kleine cosmetische operaties zich toch wel terug te betalen. Altijd fijn. Nu de boel zo houden.
Dankzij een tip van La Leo heb ik nu een nieuw Prestige voorruit rubber. Vanaf nu ben ik dus op zoek naar een nette roestvrijstalen lijst rond de ruit. Als ik die heb, en een hoop moed heb verzameld, gaat het ooit gebeuren: de Prestige omlijsting er terug in.
En sinds gisteren weet ik nu dat op een Prestige Turbo toch echt dat T-tje op de motorkap hoort te hebben. Mooi object voor een zoektoch bij een volgend Citroen-evenement.

Profiel  

30 van de 60
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook