Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Nou, degene met veel verstand van een startmotorwissel was goofblikscha :-p (Lars) en mijn break is donker blauw ( blue memphis )
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Oh, OK.
Nou ja, al doende leert men.
Zo, blue memphis is misschien nog wel mooier!
Heb je de auto als dagelijks vervoermiddel?
Ik doe bijna alles op de fiets (Peugeot) en we hebben als gezinswagen een Picasso (‘00).
Dus ik heb hem niet elke dag nodig. Dan kan ik zo’n startmotor wissel rustig inplannen.
Maar jij hebt nog een Acadyane zag ik.
Ik had vroeger een Ami8 en heb daar eens een Ford Transit mee aangesleept…
In de 1e versnelling zijn de A-typen best sterk!
Oh ja, ook nog een keer een Ford Scorpio uit de sneeuw getrokken! Die kwam geen meter meer vooruit!
Haha, je kan je mijn glimlach wel voorstellen!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Haha, ja dat gaat best goed met zo’n A-type. Ik moet het filmpje nog krijgen van dat we de break naar huis slepen met de aca! op het moment gebruik ik mijn aca dagelijks en voor de wat langere afstanden de witte TZI. Deze break staat op het moment geschorst, dus tijd heb ik genoeg. Zo zijn er nieuwe stabilisator stokjes en een voorraadbol onderweg. Het hele interieur gaat er nog uit etc.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
H@ns schreef:
Ik heb een 16TRI en daar zit ook het inlaatspruitstuk in de weg.
Als je de startmotor eruit wilt halen is geloof de reguliere weg het demonteren van het inlaatspruitstuk.
Maar het kan ook naar onderen toe, er is dacht ik wel eens een topic over geweest.
Oliefilter moet eraf, ik dacht ook iets met voorraadbol of hele drukregelaar,en wat slangen.Ik kan het topic zo gauw niet vinden, maar ik heb geloof ik wel de fotoserie opgeslagen.
Ik zal eens zoeken, want misschien moet ik zelf ook een keer aan de slag.
Hier is de fotoserie, met dank aan Roel Tiemersma.
Volgens mij alleen oliefilter en carterventilatie los. En dan de startmotor nog.
Nou hoop ik alleen dat de carterventilatieslangen niet verteerd zijn…
Ik raad je aan om alle karakters van onderstaande link netjes over te typen want dan heb je de meeste kans op fouten
https://plus.google.com/photos/113820334236188107190/albums/5539040350754393809?authkey=CJCunfCqqrjQbQ&banner=pwa&gpsrc=pwrd1#photos/113820334236188107190/albums/5539040350754393809
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Handig is ook dat met zo’n nieuw model startmotor dat beugeltje er achterop niet meer op hoeft.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Dat klopt ja, een week of drie geleden heb ik een andere startmotor in de witte geplaatst ( ook zonder beugeltje ) bij zo’n monopoint heb je toch wel iets meer ruimt :-p
Enne bedankt voor de link!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
De bx starte vandaag prima na een week stil staan er zit nu een nieuwe voorraadbol op (monroe, kijken hoe dat gaat ) de pomp slaat nu eens in de 20-30 sec aan dus dat lijkt me prima. De auto blijft ook mooi lang omhoog staan
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
*break* update:
Afgelopen week wezen shoppen voor APK maar helaas afgekeurd op draagarmrubbers voor en de veerpootretour slangetjes. Deze slangetjes zijn in bestelling en kan ik waarschijnlijk woensdag ophalen, de draagarmrubbers laat ik de garage doen en dan kunnen we eindelijk zweven ondertussen ben ik wel flink met het interieur in de weer geweest, de voorstoelen waren zo krom dat ik deze eruit heb gesloopt hiervoor in de plaats heb ik even mijn setje BX-leder erin geschroefd ( budget voor een complete interieur wissel is er even niet) en heb ik een hoeden plank met (fatsoenlijke) speakers geplaatst. Wat oude speakers hebben hun stekker aansluiting gedoneerd en deze heb ik netjes aan de speakerkabels gesoldeerd zodat ik het geheel eenvoudig aan de originele c-stijl speaker stekker kan klikken. Alles is dus binnen handomdraai weer origineel, de akoestiek van zo’n break is trouwens fenomenaal
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
sowieso dat deze als optie toch extra speakers had??!?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Twan238 schreef:De bx starte vandaag prima na een week stil staan er zit nu een nieuwe voorraadbol op (monroe, kijken hoe dat gaat ) de pomp slaat nu eens in de 20-30 sec aan dus dat lijkt me prima. De auto blijft ook mooi lang omhoog staan
20-30 seconden met een nieuwe accu-bol is te vaak hoor. Je hebt dan nog stevige interne lekkages. Bij mijn BX-en hoor ik 1 keer per minuut een tikje.
[edit] maar die hebben ook geen stuurbekrachtiging, ik neem aan dat je break dat wel heeft…
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Jep mijn break heeft sb, mijn witte ( geen sb) tikt ook minder maar ik vindt het wel prima.
@pierre724 die zitten er ook nog, maar daar zit bijna geen geluid in (10cm) ik heb deze stekkers aan mijn hoedenplank speakers (fatsoenlijke JBL’s) gefabriceerd zodat alles makkelijk los kan als de hoedenplank eruit moet.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Vanavond weer eventjes wat geklust aan de break, aan 1 kant het veerpootretour slangetje vervangen ( wat zijn die klemmetjes trouwens vreselijk! ) . Gelijk even de riem van de HD pomp wat strakker gezet, deze slipte namelijk met enige regelmaat. Er zit nu trouwens ook een k&n inlegfilter in. Morgenavond eventjes het retourslangetje aan de andere kant doen en gelijk de erge olielekkage achter de verdelerkap verhelpen en dan mag de auto weer terug naar de garage voor nieuwe draagarmrubbers en APK
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Twan238 schreef:Er zit nu trouwens ook een k&n inlegfilter in.
Ben je de TZDT helemaal aan het strippen?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
zo we hebben apk volgens de RDW, ik heb mijn vader opdracht gegeven de auto op te halen dus morgen even kijken hoe dat alles erbij staat!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring