Heel herkenbaar. In schotland hoorde je ook alles. Bij mij tot nu toe opgelost:
Trillend, irritant geluid: microfoon van de af fabriek carkit. Moet nu opgelost worden.
Trillen binnenspiegelomkasting. Dit is opgelost door deze vol te stoppen met isolatiemateriaal. Heeft de dealer gedaan.
Piepen/kraken armsteun: Alles goed gesmeerd met een speciaal middel.
Rammelen rooster van de bass in de achterbak. Zelf opgelost door het rooster vaster te zetten met wat foamband..
Dat geluid links achter de bestuurdersstoel heb ik rechtsachter in het zij-paneel. Moet ik eigenlijk nog eens aan de dealer opgeven maar komt maar heeeeel sporadisch voor.
Verder kraakt en piept er niets meer bij mij.
Reed van het weekend eventjes door belgie naar zeeuws-vlaanderen toe. Goede test voor de schokdempers. lol. Ding trillen en bokken en stoten over die wegen. Wat een prut wegen daar.
Xsara Coupe schreef:Heel herkenbaar. In schotland hoorde je ook alles. Bij mij tot nu toe opgelost:
Trillend, irritant geluid: microfoon van de af fabriek carkit. Moet nu opgelost worden.
Trillen binnenspiegelomkasting. Dit is opgelost door deze vol te stoppen met isolatiemateriaal. Heeft de dealer gedaan.
Piepen/kraken armsteun: Alles goed gesmeerd met een speciaal middel.
Rammelen rooster van de bass in de achterbak. Zelf opgelost door het rooster vaster te zetten met wat foamband..Dat geluid links achter de bestuurdersstoel heb ik rechtsachter in het zij-paneel. Moet ik eigenlijk nog eens aan de dealer opgeven maar komt maar heeeeel sporadisch voor.
Verder kraakt en piept er niets meer bij mij.
Geluid van rechts kan ook de gordel zijn die gedraaid zit en daardoor niet helemaal strak oprold en vrij hangt.
DS3-Black schreef:Geluid van rechts kan ook de gordel zijn die gedraaid zit en daardoor niet helemaal strak oprold en vrij hangt.
Alleen als er niemand in de bijrijders-stoel zit die het ding draagt natuurlijk . Overigens, hoor je dan niet eerder de gesp tegen de binnenkant van de B-stijl?
Zojuist even naar Barneveld op en neer, onderweg op een klinker-weg de rammel links uit het dashboard heel even gehoord en voor de rest stil. Zo wordt het onmogelijk de monteurs een diagnose te laten doen
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_18099.jpg)
Totaal aantal Berichten: 416
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Marien schreef:Reed van het weekend eventjes door belgie naar zeeuws-vlaanderen toe. Goede test voor de schokdempers. lol. Ding trillen en bokken en stoten over die wegen. Wat een prut wegen daar.
Prut wegen in België, hoe kom je erbij
En het is België met een hoofdletter hé een grote B (ook de B van belastingen daar kennen ze hier alles van ).
vandaag 1 op 20 gemiddeld gereden voor een km of 290. voornamelijk 105 en 125km op de teller gereden. Boring haha.
beste ds3 liefhebbers , welk is de max banden maat voor men ds3? ik had graag r17/45/215 er onder gelegd , kan ik dat?
en gaat men band dan niet raken in men wielkasten?
graag een reactie…
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_23966.png)
Totaal aantal Berichten: 346
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Op de Bellone velgen die veel DS3-rijders onder hun DS3’tje hebben zit 205/45/R17, de originele Ashera velgen ligt 195/55/R16 omheen, dus om originele Citroën velgen passen ze sowieso niet, hoewel ik wel eens vernomen heb dat je best een iets bredere band om de velg kunt leggen.
Overigens hoef je niet ‘graag een reactie’ of een andere mededeling in je post te zetten dat je met spoed antwoord op je vraag wil: Iedereen die hier zit, zit hier voor z’n plezier en in z’n vrije tijd (of op het werk) en reageert dus wanneer het hem uitkomt.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Eerste deukje is een feit. net voor de deurhendel, precies in de scherpe vouw. Iemand ff lekker zn deur vol tegen mn auto aan gegooid. Geen lakschade, wel een lelijke deuk.
Autoschadebedrijf gaat hem morgen eruit proberen te halen. Zit natuurlijk op die vouw… gaat er weer 80 tot 90% uit zien.
Geluk bij een ongeluk is dat het op een plek zit waar het niet erg op valt. Maar toch zonde…
beat the mni schreef:beste ds3 liefhebbers , welk is de max banden maat voor men ds3? ik had graag r17/45/215 er onder gelegd , kan ik dat?
en gaat men band dan niet raken in men wielkasten?
graag een reactie…
215 breed is het maximum wat je op een 7J brede velg kan monteren!
45 hoog is dan echter wel weer wat hoog, ze gaan dan boller staan dan origibeel, en dat wil je niet.
Ik neem aan dat je 215 breed wil voor de grip of voor een bepaalde band?
Mocht je gaan voor 215 breed, neem ze dan in de maat 215/40 17”
Genoeg banden te krijgen in die maat, en zijn niet eens duurder als standaard
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Vorige week eens geruild van auto met een collega toen we voor een meeting naar het hoofdkantoor moesten. Hij wilde altijd al eens in mijn DS3’tje rijden.
Sowieso is het best grappig om je eigen (nja, lease..) DS3 eens achter je over de weg te zien vliegen. Ik reed in zijn Astra Sports Tourer.
Op het hoofdkantoor aangekomen was hij behoorlijk positief over de DS3. In tegenstellen tot bij zijn Astra gebeurt er namelijk wat als je het gaspedaal intrapt. Hij vond de DS3 lekker fel optrekken. Nou had ik ‘m dat al eens eerder gedemonstreerd toen een inhalende vrachtwagen weer naar rechts ging, maar toen ‘ie het zelf mocht ervaren was het toch wel leuk. En de ervaring in de, toch iets ondergemotoriseerde, Astra Sports Tourer (1.3 CDTi Ecoflex) zorgt ervoor dat je je DS3 toch weer extra waardeert.
Op het hoofdkantoor ook nog een DS3-rijdende manager gesproken die zelfs zo blij is met z’n DS3 dat ‘ie ‘m aan het eind van het leasecontract prive over wil nemen.
Dus in plaats van een ervaringentopic met alleen de negatieve kanten ook eens een positief bericht hier: Superwagentje die DS3
Diesel for life!
Zijn er al meer e-HDI rijders (misschien ook THP rijders) die merken dat hun turbo begint te fluiten?
Ik had het met mijn Golf Variant TDI ook. Een turbo hoort in principe niet te fluiten. In het begin hoorde ik ‘m ook niet, en bij de 306 break 2.0 HDI van een maat van me hoorden we de turbo ook niet.
Als je de motor belast (goed gasgeven) dan begint de turbo toeren te maken omdat ‘ie dan uitlaatgassen aangevoerd krijgt en aangezien een turbo veel toeren maakt kan dat een hoge fluittoon geven. Je merkt ook dat die minder wordt als je afremt of je gas loslaat, aangezien de motor dan niet belast wordt en de turbo dan geen uitlaatgassen krijgt.
Als ik gas geef lijk ik dus de turbo te horen.. Wat me niet goed lijkt na 39.000km
Ik rijd veel lange stukken (250km), waarbij ik vaak genoeg 150 rijd. Ik probeer de motor echter wel goed warm te rijden door in het begin niet teveel gas te geven en na de lange rit laat ik de motor vaak nog even 30 sec. lopen om de turbo uit te laten razen.
Diesel for life!
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_635.jpg)
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik heb heel wat kilometers in een Xantia TD gereden en ik hoorde altijd een fluittoontje. Het lijkt mij een heel normaal verschijnsel. Sterker nog, ik vond het een heerlijk geluid.
Of is dat bij die moderne motoren weer anders?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik hoorde het eerder bij de DS3 nooit, en ik moet zeggen dat ik bij de polo slowmotion die ik heb gereden vooral dat nare geratel en gebrul van die driepitter hoorde, terwijl ik dat ding ronduit mishandelde. Was een huurauto die ik met 46k op de teller kreeg en met zo’n 60k weer heb ingeleverd, waarbij ik aanneem dat die 46k er ook op gekomen zijn onder het mom van “Don’t be gentle, it’s a rental” en “verdorie waarom doet dat ding bij minder dan vol gas en < 2500rpm niks”..
Diesel for life!
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_21901.jpg)
Totaal aantal Berichten: 242
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
boons605 schreef:Zijn er al meer e-HDI rijders (misschien ook THP rijders) die merken dat hun turbo begint te fluiten?
Ik had het met mijn Golf Variant TDI ook. Een turbo hoort in principe niet te fluiten. In het begin hoorde ik ‘m ook niet, en bij de 306 break 2.0 HDI van een maat van me hoorden we de turbo ook niet.Als je de motor belast (goed gasgeven) dan begint de turbo toeren te maken omdat ‘ie dan uitlaatgassen aangevoerd krijgt en aangezien een turbo veel toeren maakt kan dat een hoge fluittoon geven. Je merkt ook dat die minder wordt als je afremt of je gas loslaat, aangezien de motor dan niet belast wordt en de turbo dan geen uitlaatgassen krijgt.
Als ik gas geef lijk ik dus de turbo te horen.. Wat me niet goed lijkt na 39.000km
Ik rijd veel lange stukken (250km), waarbij ik vaak genoeg 150 rijd. Ik probeer de motor echter wel goed warm te rijden door in het begin niet teveel gas te geven en na de lange rit laat ik de motor vaak nog even 30 sec. lopen om de turbo uit te laten razen.
Klopt, heeft de mijne ook. Vooral hoorbaar bij een constante snelheid van ongeveer 60km/h.
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler