Tom Duckpower schreef:deur63 schreef:“Krot” en “BX” gaan niet samen in een zin.
dan maken we er 2 zinnen van:
“Ik heb een BX. Die auto is een krot.”Kijk, dat gaat wel
:schater petje af!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Loopt ‘ie alweer goed?
Vaak lopen ze wel gewoon goed. Verbruiken alleen ietsje meer olie, wat zich laat zien als sludge (vermengd met water). Regelmatig schoonmaken, en goed olie pijlen. (Altijd goed olie pijlen eigenlijk). Kan weinig aan fout gaan…
Test
om even op het frietsaus mystery terug te komen ,ik maak elke winter of na jaar de ontluchtingsslangen en het vulhuis schoon deze herfst zelfs de hand weten leggen op het orginele opgerolde gaas en vervangen .
maar nee hoor het is nu al weer een mayonaise potje.
doordat de vulbuis recht in de wind zit koelt het gewoon teveel af .
als het een beetje verkeerd gaat zit de onderdruk leiding van de dop naar je spruitstuk dicht en loopt je luchtfilter vol blubber ,kan je die ook gelijk vervangen .ik haal van het weekend de boel weer eens door en laat het gaas er eens uit , kijken wat dit brengt ,slang na je filterhuis zit toch na het luchtfilter.als dat niet helpt ga ik de vulbuis isoleren .
ik laat het nog wel weten , mvg; eric
mm, had ‘t over de BX van Evelien… Een auto met sludge in de olievuldop zal daar inderdaad niet minder om lopen, hooguit gaat de carterventilatie verstopt of valt die drap weer in de olie…
Ik ben van de benieuwde. Mijn zus loopt al rond met een ijslepel,(past perfect in de vulbuis) en een oude mayo-emmer….Ziet er wel heel lekker uit, die sludge. Patatje met?
Test
ericbx schreef:om even op het frietsaus mystery terug te komen ,ik maak elke winter of na jaar de ontluchtingsslangen en het vulhuis schoon deze herfst zelfs de hand weten leggen op het orginele opgerolde gaas en vervangen .
maar nee hoor het is nu al weer een mayonaise potje.
doordat de vulbuis recht in de wind zit koelt het gewoon teveel af .
als het een beetje verkeerd gaat zit de onderdruk leiding van de dop naar je spruitstuk dicht en loopt je luchtfilter vol blubber ,kan je die ook gelijk vervangen .ik haal van het weekend de boel weer eens door en laat het gaas er eens uit , kijken wat dit brengt ,slang na je filterhuis zit toch na het luchtfilter.als dat niet helpt ga ik de vulbuis isoleren .
ik laat het nog wel weten , mvg; eric
Volgens mij adviseerde Gerard Maas om dat gaas eruit te laten.
voge schreef:mm, had ‘t over de BX van Evelien… Een auto met sludge in de olievuldop zal daar inderdaad niet minder om lopen, hooguit gaat de carterventilatie verstopt of valt die drap weer in de olie…
Op tijd schoonamekn dus. Je wil die rommel niet overal hebben, bijvoorbeeld je luchtfilter… Lekker om de paar dagen kliederen.
Test
of gewoon fatsoenlijke stukken rijden, ik heb er nooit last van! (bij de 1.9 TZI was ‘t ook over na een dagje naar m’n werk rijden a 100 km)
voge schreef:of gewoon fatsoenlijke stukken rijden, ik heb er nooit last van! (bij de 1.9 TZI was ‘t ook over na een dagje naar m’n werk rijden a 100 km)
precies, ik heb een hoop aan mijn GTI maar dit niet, en ik heb ook prachtig schone olie. de laatste tijd rij ik ook vooral langere stukken
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
voge schreef:mm, had ‘t over de BX van Evelien… Een auto met sludge in de olievuldop zal daar inderdaad niet minder om lopen, hooguit gaat de carterventilatie verstopt of valt die drap weer in de olie…
hij loopt beter, wat was het nou.. oa. de stationair regelaar dingetje aan de carburateur…
Ik heb ook flink last van sludge. Vandaag heb ik ongeveer 500 km gereden, dus morgen eens kijken hoe het met de sludge zit…
als ‘ie maar blijft lopen nu! Gelukkig! En nu niet meer fftopic hè
(was helemaaaaal niet mijn schuld!)
deur63 schreef:Ik heb ook flink last van sludge. Vandaag heb ik ongeveer 500 km gereden, dus morgen eens kijken hoe het met de sludge zit…
gaat die zooi vanzelf weg of moet je dat weg halen?
EvelienBX schreef:deur63 schreef:Ik heb ook flink last van sludge. Vandaag heb ik ongeveer 500 km gereden, dus morgen eens kijken hoe het met de sludge zit…
gaat die zooi vanzelf weg of moet je dat weg halen?
Volgens mij gaat die vanzelf weg. Het is gewoon een overmaat aan vocht, dus dat verdampt gewoon weer als de motor goed op temperatuur is.