Mijn buurman is van plan een C8 3.0 V6 automaat te kopen van ca. 6 jaar oud met 120.000 km op de teller. Het betreft een prachtige Exclusive uitvoering met bijna alle extra’s.
Zijn er specifieke,lees zwakke, punten waar hij op moet letten bij aanschaf van deze auto?
Dat de auto een flinke slok lust neemt hij voor lief, maar vooral de betrouwbaarheid is voor hem een thema.
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Heeft dezelfde motor als een C5 V6, ph1. Dus kijk of de bobines al vervangen zijn, dat is het enige zakke punt.( Zoek maar in C5 over bobines of op C5 forum).
4HP20 4-versnellings- automaat is betrouwbaar.
Voor de rest is het een C8.
Kun je zelfs op gas rijden.
To err is human, not to err is divine.
De 4HP20 automaat is betrouwbaar zolang de specifieke olie tijdig wordt vervangen. De door Citroën zogenoemde olievulling voor het leven (‘sealed for life’) beperkt de levensduur.
Het is aan te bevelen de olie te verversen minimaal elke 100k km. Let wel, bij een reguliere wissel komt slechts zo’n 3 liter mee op een totale inhoud van 8 liter. Daarna nog eens verversen in een reeks van 2 of 3 beurten kan echt geen kwaad.
@soldier
Heeft je buurman die C8 nog gevonden?
Ben benieuwd naar zijn ervaring. Ben zelf ook op zoek naar zo’n C8. Ondanks de weinig bemoedigende reactie in een andere thread (mijn vraag onder titel C8 Ervaringen)
Is die v6 behalve dezelfde als in c5 ook dezelfde in XM versie 2?
Heb recent in 2.0-16v gereden, maar die vond ik motorisch net iets te weinig krachtig. Zijn ook nogal kilo’s om vooruit te krijgen.
Bixem
_______________________
Gehad: BX 1.4 ‘87 - BX 1.9 GT ‘85 - BX 1.6 CHIC ‘92 - BX 1.9 TRD Turbo ‘89 - XM 3.0 V6 12v Excl ‘95
Hebbes: C8 3.0 V6 Excl ‘04 - Xsara Break 1.6i ‘99
Nee, die is anders.
De c5 ph1 heeft de ES9J4S. Deze heeft onder andere variabele nokkenastiming.
En xm heeft een ES9J4. Deze mist deze variabele nokkenastiming.
De versie in de c5 trekt iets soepeler in de lage toeren. Persoonlijk vind ik de xm versie wel mooier lopen..
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ter info, kijk ook even in dit draadje:
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/201892/
en in mijn draadje voor de algemene zaken:
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/200046/
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
ter info : even kijken op advertenties.
Ik verkoop mijn C8 V6.
reden : is te klein geworden , gezin met 7 en kinderen die worden groter .
Ik rij 2 jaar met deze wagen , rijd echt fantastisch.
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 27-02-2010
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Ik ben nu ook bezig een citroen C8 3.0 V6 te kopen als het mee zit ga ik hem zaterdag ophalen foto’s volgen !!