Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gaat niet Thijs. Zoe post #9 van Daan.
500km kan je best wat in verhuizen hoor
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vandaag hebben Bertje en ik weer veel tijd met elkaar kunnen besteden. Het doet me goed te weten dat Bertje vlak na het ontwaken ook een beetje nukkig rauw klinkt. Niet dat ik hem dan ontzie, gewoon gelijk vooruit en in de benen. Het is tenslotte niet mijn auto, we hebben een zakelijke overeenkomst met elkaar. Zeuren doen we thuis bij moeder de vrouw.
Na ruim driehonderd kilometer gereden te hebben vandaag was het tijd om de tank weer vol peut te gooien en Bertje blijkt bijna negenhonderd kilometer te hebben gereden op net geen vijftig liter diesel. Dat vind ik helemaal niet onaardig. Overigens kan het verbruik an sich me uiteraard niet zoveel schelen. Ik hoef er toch niet voor te betalen. Maar met snelwegtempi van tussen de 120 en 150 is 1 op 18 erg netjes.
Bij zo’n tempo en hoorbaar veel wind (geraas om de a-stijlen) valt het met de zijwindgevoeligheid nog reuze mee, alhoewel ik het idee heb dat Bertje niet helemaal spoort. Kan ook bandenspanning zijn trouwens, die moet ik nodig eens controleren. Te lage bandenspanning is altijd ruk.
Verder vandaag tot mijn verassing mogen vaststellen dat als ik het uiteinde van de linker stengel indruk, ik de stemcommando’s van mijn telefoon kan activeren. Da’s dus best handig als ik de zaak wil bellen. Niet dat ik dat graag doe, maar helemaal niets van me laten horen zou natuurlijk ook een beetje vreemd zijn als je zoals ik een semi-buitendienstfunctie vervult. Het geluid van de radio zelf is best goed eigenlijk, afhoewel het niet heel erg strak klinkt. Lage tonen dreunen een beetje te nadrukkelijk door. Waarschijnlijk doordat er goedkope papieren speakers in de deuren zitten. Om een beetje fatsoenlijke definitie in het geluid te krijgen moet de trebleregeling helemaal naar standje negen. En dan begint het wel een beetje krakerig/pijnlijk te klinken. Toen ik me een beetje zat te vervelen onderweg (op de A27 tussen Gorinchem en Utrecht) een tweeterrooster op het dash losgewipt en tot mijn verbazing geconstateerd dat er een loze ruimte onder zit. Geen luidspreker dus. Zelfs geen bekabeling ervoor. We zullen het hiermee moeten doen lijkt het.
Overigens vreet de cd-speler ook cd’s met mp3 er op. Ik denk echter niet dat ik hier ooit gebruik van zal maken. De bluetooth-functie werkt namelijk echt prima. Ik zou bijna tevreden worden met Bertje.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Mocht je in het bedrijfsleven geen voldoening meer vinden, kan je altijd nog gaan schrijven.
Het is tenminste weer eens iets anders dan gezever over olie, bullbars en banden!
Ga zo door!
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Ja leest lekker, hopelijk gaat Bertje niet te snel weg, hebben wij nog wat te lezen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Men neemt gewoon een abotje op zulks moois, het is pure reclame voor Bertjes, go Daan go.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Kijk maar uit met die spraaksturing van je foon.
Straks zeg je lul tegen een wegmaniak en denkt je mobiel, dat hij subiet je baas moet bellen.
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nou je het over die spraaksturing hebt, ik dacht dus vanmiddag mijn vriendin verordonneerd te hebben, bleek ik een vriend van een vriend aan de lijn te krijgen die ik anders NOOIT bel. Die dacht meteen aan sterfgevallen of andersoortige rampspoed. Om het goed te maken in al mijn eerlijkheid meteen toegegeven dat het de schuld van Bertje was en meteen een halfloze belofte tot het ‘binnenkort’ nuttigen van ‘een biertje’ gedaan.
Bertje ondertussen maar doorstomen over die eeuwige A50. Beetje regen, wisser in de twijfelstand, dimlichtjes aan (allebei). Lekker in de stroom mee tokkelen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
2d schreef:en de voor mij als bijtellingweigeraar obligate kilometerregistratieformulieren
Dat heeft dus nog geen week geduurd voordat ik er h e l e m a a l klaar mee was. Deze app is dan ook de beste 9 euro die ik uit heb gegeven sinds de iPhone zelf:
Kilometers registreren wordt bijna leuk zo. Stand invullen, adres opzoeken via GPS en loggen die handel. Vervolgens met één druk op de knop online pushen zodat alles inzichtelijk wordt en je makkelijk excelbestanden kunt maken en bijhouden: http://easyritregistratie.nl/
Neemt niet weg dat ik nog steeds kak op deze hele situatie, maar goed
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Tja, zullen we maar niet over bijtelling en het vervallen van vrijstelling daarop beginnen? Dat leidt alleen maar tot oeverloze discussies over politiek die op dit mooie forum niet toegestaan zijn. En daar ben ik dankbaar voor.
Er gloort overigens nog hoop, en dat is de ‘definitie van bestelauto’. Het zou zomaar kunnen dat werknemers in een buitenfunctie en met een als zodanig gedefinieerde bestelbus van de zaak alsnog een regeling zullen krijgen, te vergelijken met de huidige regeling bestelauto van de zaak (nul privé kilometers). Afijn, genoeg over dit onderwerp.
Kilometers vliegen voorbij en dat doet me deugd. Nog een fantastische optie waar Bertje van is voorzien is het zogenaamde ‘Pack Feërique’, een steeds wisselende projectie van sfeerbeelden in de voor- en zijruiten.
File op de A59
File in Q-Park Heuvelgalerie Eindhoven
File voor de van Brienenoord
Maar ook: vage reflecties in de linkerflapoor van Bertje
Een donderstorm boven Rotterdam, vanaf de Erasmus
Een besneeuwde berm op de Veluwe
Die ene rotonde daaro
Vanaf Maassluis binnendoor richting Schipluiden (vanmorgen nog)
Op het strand van Rockanje
En natuurlijk wat ik het liefste zie, een lege snelweg, niet teveel rechtdoor, en Bertje met 110 snorrend op de cruise control.
Bertje heeft niet veel geluk gehad met het toebedeeld krijgen van een rechtmatige eigenaar en alhoewel het met de regelmatige bestuurder wel goed zit vind ik het prettig dat Bertje doet waarvoor hij uiteindelijk in elkaar gefranse-slagd is: veel op de weg zitten. Daarom eerdaags een afspraak gemaakt voor de 40k kilometer-onderhoudsbeurt. Ik heb bij lange-na niet de illusie de 55k per jaar te halen die volgens het leasecontract mogen, maar ik doe mijn best.
We houden U op de hoogte van de ontwikkelingen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bijna 50k kilometer inmiddels en nog geen slag gemist, deze auto. Laatste beurt bij 43000, geen opmerkingen van welke aard dan ook.
Airco is ijskoud tijdens hete zomerdagen. Dat is eigenlijk het enige wat ik verder nog kan melden qua bijzonderheden. En verder zijn de Michelins voorop met nog net 3 millimeter profiel nog niet helemaal rijp voor vervanging. Bertje toont zich een trouwe dienaar die veel noeste arbeid verricht en daar maar weinig voor terug hoeft te zien.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
We missen nog een foto van de hoofdrolspeler in deze: Bertje himself!
Way out in the water, see it swimming.
Nu kom ik dit toevallig tegen, op zoek naar het inklappen van spiegels van een XM (dat zoeken werkt niet op dit forum, want als jij ‘inklappen’ schrijft en de volgende poster heeft een ‘XM’, dan heb je al een hit).
Mooi verhaal - even doorgebladerd. Ik kan niet anders dan het volledig eens zijn met je beschouwingen. Vroeger, toen ik nog bij de post werkte, had ik altijd het voorrecht me in Kangoo’s te verplaatsen. Eigenlijk was ik altijd meer fan van de enige Transit Connect.
Hoe het ook zij, die Kangoo’s en andere auto’s gingen opeens allemaal stuk ofzo, want in minder dan geen tijd hadden wij twee (witte) Peugeots Partner en een Citroën Berlingo op de plas. Een collega van me, hij rijdt zelf in een Corsa B :/, was er behoorlijk minachtend over. ‘Een Citroën’, zo zei hij.
Het enige wat ik ervan kon zeggen is dat ik er iedere zaterdag weer een feestje van maakte: een motor met een prettige loopcultuur, die -in tegenstelling tot de Renault DCi- niet aanzet tot trappen, comfortabel genoeg, en niet het gevoel gevend -in tegenstelling tot de Kangoo’s- dat alles met elastiek aan elkaar geknoopt is. En hij ging veel liever de bocht om dan die andere busjes.
Ik heb zowaar nog even overwogen een exemplaar te kopen toen ik veraf ging werken, maar gegeven dat een oud busje niet gewenst is en een nieuwe net zoveel kost als een autootje toch maar niet gedaan
Kortom: waar blijft de foto van Bertje, zeker na de mooie plaatjes die je laat zien van zijn standaard meegeleverde 3D-televisie?
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bertje blijft cameraschuw. Misschien omdat ik - uit puur principiële overwegingen - hem nog niet gewassen heb sinds ik eind maart 2012 gedwongen werd ermee rond te gaan rijden. Hierdoor heeft hij toch een beetje de Franse ‘dans son jus’-look over zich. Daarom moeten jullie het maar doen met bovengenoemde foto, geschoten op de Tolsteegsingel in Utrecht. Ik ben nog niet vaak een identiek exemplaar tegengekomen, maar dit lijkt toch werkelijk een Bertje uit hetzelfde nest als de mijne.
Er valt wel wat te melden over het rijden onder winterse omstandigheden met de Berlingo. Ik heb geen winterbandenregeling en de leasemaatschappij vervangt banden pas op het moment dat ze minder dan twee millimeter profiel hebben. Dientengevolge trotseer ik pap-, verse-, en ingereden sneeuw, ijzel, gebladerte en ander glad wegoppervlak met Michelin Energies die ongeveer 2,5 millimeter profiel hebben. Dat klinkt erger dan het is. Ik memoreerde laast al dat Bertje bij horkerig gedrag van de bestuurder een goedmoedig, kalm karakter toont. Dat geldt ook voor hachelijke omstandigheden, wat overigens niet weg kon nemen dat ik dus zomaar recht op een sloot af gleed terwijl ik net terugschakelde naar twee en de wielen blokkeerden bij het op laten komen van de koppeling. Of je nou winterbanden hebt of niet, of je nou acht millimeter profiel hebt of niet, je moet gewoon de auto laten rijden, het mes laten snijden, niet te bruusk remmen of optrekken, ver vooruit kijken en je blik fixeren op het punt waar je naartoe wilt, dan gaat alles verder vanzelf. Helaas zijn er nog veel weggebruikers die dat niet helemaal begrepen hebben.
Wat betreft de kachel: deze wordt snel warm. Als de ruiten bevroren zijn start ik de motor meestal vóór het krabben (ja, ik weet het) en tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben (dat duurt geen drie minuten) komt er al warme lucht uit de roosters. Ontwasemen is daarom ook geen probleem, zelfs zonder inschakelen van de airco - die ik overigens alleen bij heet weer gebruik. Wat me wel opvalt is dat wanneer Bertje echt door- en door koud is, de kachel erg lang op standje twee (van vier) en helemaal heet moet staan voordat de cabine een beetje aangenaam wordt. Waarschijnlijk omdat er domweg een boel lucht en plastic te verwarmen is, en een zestienhonderd cc dieselblokje uit zichzelf al niet veel warmte produceert.
Had ik al eens geklaagd over de ruitensproeiers van Bertje? Nee? Bij deze dan. Van mijn laatste twee Xsara’s ben ik twee mooie diffuse, royale en krachtige stralen sproeiervloeistof gewend. En Bertje is daar wat minder goed in. Voor een bestuurder met een schone-ruitenfetish als ik (winterverbruik: een liter per week, uitsluitend Carex-vloeistof van de Action) is het domweg niet te verteren dat de sproeiers met moeite de helft van de voorruit bestrijken. Laat staan op snelwegtempo. Kun je die linkerstengel naar je toe trekken wat je wilt, helpt niet. De sproeiers zelf zijn niet te richten, dus heb ik de linker uit de motorkap los getrokken en met een tiewrap tussen kopje en kap weer vast geklikt. Net dat beetje hoger gericht. Probleem opgelost! Kan met 140 de boel weer helder krijgen.
Nou ja, dan toch maar een foto van Bertje zelf. Omdat het kan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gistermiddag is het er dan toch van gekomen. Bertje heeft tijdens het happy-hour van de lokale wasstraat zich door het meest uitgebreide programma mogen laten slepen. Dus echt alles: wieldopjes, bodem, zijkanten, dak, én hete wax over het geheel getopt. Tenslotte helemaal droog en schoon geblazen. En daar is ‘ie toch best van opgeknapt moet ik zeggen.
Niet zonder reden ben ik van mijn principiële ‘ik was dat hok niet’- en ‘dat ding gaat niet op de foto’-policy afgestapt: de eerdergenoemde collega gaat 2013 niet halen, en ik mag dientengevolge gaan rondkarren in de dan dus redundante Chiario (dat klinkt wat hipper) die vrij gaat komen. Bertje gaat dus ergens komende maand over naar een andere collega die - na een H300 met 170pk 2,5 liter diesel gesloopt te hebben - nu nog in een bemoste VW Transporter uit 2001 met een 90pk tdi en 260-duizend kilometer op de klok rond rijdt.
Afijn, ik ben wel blij, maar met gemengde gevoelens. Want Bertje heeft altijd alleen maar zijn best gedaan..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!