Totaal aantal Berichten: 152
- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Ik had al eerder gepost dat er een kraakje zit in de versnellingsbak van de Earl Grey, bij het schakelen van 2 naar 3.
Sinds vanmiddag wil de pook met geen mogelijkheid meer in de achteruit
Heeft het één met het ander te maken?
Wordt dit een versnellingsbakrevisie?
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans)
Denk niet dat het iets met dat kraakje te maken heeft, ik neem aan dat de vooruit versnellingen nog wel werken? zonder bijgeluiden die nieuw zijn sinds de achteruit niet meer werkt?
-kan inderdaad een losgelopen borging van de achteruit zijn.
-Zitten de verwarmingsbuizen nog op hun plek? bij mij was er ooit is 1 losgeraakt en belemmerde zo de gang in z,n achteruit.
-zijn de plastik verbindingsbusjes tussen de schakelstang en de pook uit de bak nog heel of versleten?
-probeer eens de schakelstang van de pook die uit de bak komt los te nemen en kijk of je hem dan wel in z,n achteruit krijgt….
Kortom meerdere oorzaken mogelijk
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ik zou me verder niet te druk over maken over een revisie. Gewoon ergens een goed gebruikt bakje scoren (kost weinig) en die erachter zetten. Middagje werk en knorren maar weer.
Totaal aantal Berichten: 163
- Ami 8 berline business edition
Ik weet alleen van een Ami, bij mij was het reserve wiel te groot , toen ging de pook ook niet meer in de achteruit.
Groet,
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 152
- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Het is opgelost!! Earl Grey kan weer achteruit rijden.
Earl Grey is van oorsprong Deutsch….
Wat bleek? Die Deutsche Enten hadden een sensor voor de achteruitrijlamp (die ik niet meer heb). Zodra je de pook in de achteruit zette, werd die sensor ingedrukt en ging achter de witte lamp aan.
De sensor was los en daardoor kwam de schakelvork niet meer goed in het achteruit tandwiel te staan.
Blijft over de versleten synchromesh van de 2-3. Later zorg! Het is nog niet ernstig.
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans)
Nou gelukkig maar dat het weer mee viel. Nou weer lekker genieten!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)