3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

sludge…of zoiets
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 30 december 2005 01:04 AM
  [ # 31 ]

maar ‘t kan ook in je olievulbuis terecht komen (verder naar onder zakken dus) en nare verstoppingen tot gevolg hebben…

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 30 december 2005 01:05 AM
  [ # 32 ]

Ik vrees dat als het eenmaal mayo is dat het niet meer zo snel verdampt.
Ik hoorde onlangs dat de mijne het ook heeft(1905cc)(leuk van die vrienden die dan dingen gaan vertellen die je nog niet wist)

Voor de volgende rit maak ik het even schoon en kijk het dan weer even aan…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 december 2005 01:07 AM
  [ # 33 ]

jahoor, 50 km snelweg en ‘t is weg! Als ‘t maar lekker op temperatuur komt!

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 30 december 2005 01:09 AM
  [ # 34 ]

Daar heb ik geen 50 km snelweg voor nodig Surprisedops:

Nee, ik plank niet met koude motor, maar ik dacht echt dat die olietempsensor stuk was…totdat die opeens in het midden stond Shocked

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 30 december 2005 01:10 AM
  [ # 35 ]
voge schreef:

en praten we dan over 80 graden of meer? ben eigenlijk wel benieuwd, ook al heb ik dat probleem niet, want ik zie dat mijn blok bij normaal (ik bedoel rustig) op de snelweg rijden daar nu toch nauwelijks bovenuit komt.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 30 december 2005 01:29 AM
  [ # 36 ]

die SLUDGE ontstaat door een fabrieksfoutje.

in de oliedop zit gaas om de oliedampen op te vangen zodat alleen lucht doorgaat naar de luchtinlaat.
en om de olie deeltjes op te vangen met het gaas.
die druppels zakken omlaag terug in het carter.
nou wil het geval dat die oliebuis (waar de dop op zit) dubbelwandig is en in die dubbele wand zit ook weer een staal gaas.
ikzelf haal die eruit en boor in de binnenbuis wat gaatjes.
je kan ook volstaan door alleen wat gaatjes te boren in die binnenbuis.

probleem opgelost.

nadeel !
er is een klein olie verbruik opgetreden na die ingreep.
maar 1 liter op 7500 km op LPG vind ik meer dan normaal, en zelfs wenselijk vanwege het schrale LPG.

mvgr wupke. Wink

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 30 december 2005 01:36 AM
  [ # 37 ]
hel1 schreef:
voge schreef:

en praten we dan over 80 graden of meer? ben eigenlijk wel benieuwd, ook al heb ik dat probleem niet, want ik zie dat mijn blok bij normaal (ik bedoel rustig) op de snelweg rijden daar nu toch nauwelijks bovenuit komt.

De bedrijfstemperatuur bij dit weer ligt lager dan bij snikheet zomerweer, maar ook als je koelwater 80 graden is zal je niet zo snel last hebben van ‘t condenseren van het vocht uit je carterventilatie hoor!

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 december 2005 01:42 AM
  [ # 38 ]
voge schreef:
hel1 schreef:
voge schreef:

De bedrijfstemperatuur bij dit weer ligt lager dan bij snikheet zomerweer, maar ook als je koelwater 80 graden is zal je niet zo snel last hebben van ‘t condenseren van het vocht uit je carterventilatie hoor!

dacht ik wel, maar ik was even benieuwd naar wat de experts zeggen kan ik dat de volgende keer ook weer wijs doorgeven Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 december 2005 01:45 AM
  [ # 39 ]
voge schreef:
hel1 schreef:
voge schreef:

juist in de wintertijd heb je meer last van sludgevorming.
omdat je motor een groter themperatuurverschil heeft (0 naar 85) ipv 20 naar 85.

en omdat je nu een lagere bedrijfsthemperatuur hebt vanwege de lagere buitenthemperatuur.

greets van wupke Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 30 december 2005 01:47 AM
  [ # 40 ]

even offtopic maar bij mij komt de temp infeite nooit boven de 75 graden maakt dat wat uit alleen als het echt warm is of als ik stil blijf staan loopt de temp op

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 30 december 2005 01:50 AM
  [ # 41 ]
kreazyV8wuppo schreef:
voge schreef:
hel1 schreef:
voge schreef:

juist in de wintertijd heb je meer last van sludgevorming.
omdat je motor een groter themperatuurverschil heeft (0 naar 85) ipv 20 naar 85.
klinkt logisch, ga ik ook weer wijs doorgeven Wink
en omdat je nu een lagere bedrijfsthemperatuur hebt vanwege de lagere buitenthemperatuur.

greets van wupke Wink

klinkt logisch, ga ik ook weer wijs doorgeven Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 30 december 2005 01:53 AM
  [ # 42 ]

was weer net te laat met me bericht Very Happy

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 30 december 2005 12:58 PM
  [ # 43 ]

Iedereen bedankt voor zijn info!!

Wel grappig om te zien ho snel een onderwerp Surprisedfftopic gaat Mr. Green

Dus in elk geval niets om ons zorgen te maken gelukkig. Kon het me ook al niet voorstellen, 2 auto’s in 1 keer, dat zou een beetje veel van het goede zijn Shocked

Maar schoon gemaakt hebben we het al. Toch maar eens een stukkie gaan toeren dan….

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 30 december 2005 02:28 PM
  [ # 44 ]

Nog een opmerking: ik vermoed dat iedereen het heeft over de temperatuur van de koelvloeistof? Volgens mij gaat het wat sludgevorming betreft juist om de olietemperatuur. En aangezien olie wat meer tijd nodig heeft om lekker op temperatuur te komen (hoort normaliter uiteindelijk toch wel boven de 100 graden C. te komen) ben je er inderdaad niet met een ritje van pakweg 10 kilometer.

Denk dus niet dat de motor lekker warm is zodra de koelvloeistoftemperatuur zijn bedrijfswaarde heeft bereikt, dat kost helaas nog wat meer tijd/kilometers. Om die reden hebben sportievere modellen zoals de BX GTI ook een olietemperatuurmeter (zodat je weet wanneer je daadwerkelijk het gas kan vloeren Twisted Evil ). Wink

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 30 december 2005 03:02 PM
  [ # 45 ]

met een rt van 10 km kom je er niet, niet dat de olie dan nog niet warm zou zijn maar het water moet er uit verdampen, een rit van 50 km zal dat wel doen Wink

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook