Als de RDW eindelijk een TuV gekeurd chassis toe zal staan, wil ik zo’n ding onder m’n Eend schroeven (duh!). Maar welk chassis is nou het beste ? Zowieso moet er naast de rest van de Eend een trekhaak (de ‘stevige’ versie waarbij de buis waar de kogel aan zit in een bocht nar de rechter chassispoot loopt) aan geschroefd worden. Verder is het fijn als het chassis goed gegalvaniseerd is (dus niet dat het zink er bij de eerste drempel af dondert), stevig is en dat allles goed past (dus dat ik niet alle gaten na hoef te boren ofzo). Ik heb overigens liever een iets duurder chassis met een paar duidelijke voordelen dan een wat goedkoper chassis wat minder goed is.
Ik weet dat je chassis’ van Der Fransoze en Wheels hebt, mar het verschil weet ik niet.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het chassis van Der Fransoze lijkt volgens mijhet meest op het originele, het is dus ook een doos-constructie. Het Wheels chassis heeft 2 dikke U-balken, hiermee kan je volgens mij een bunker doorboren!
Tja, het is een kwestie van smaak…
(edit; enig sarcasme (niet richting LE) verwijderd )
wat is het prijsverschil eigelijk tussen deze 2
(...) Het chassis van Der Fransoze lijkt volgens mijhet meest op het originele, het is dus ook een doos-constructie. Het Wheels chassis heeft 2 dikke U-balken, hiermee kan je volgens mij een bunker doorboren!
Tja, het is een kwestie van smaak…
Wheels is dus steviger begrijp ik ? Jij had meen ik zo’n Wheels chassis. Is het voorbereid voor de montage van een trekhaak ?
Edit: 2cv.nl komt mij tegemoet, dan kom ik hen tegemoet
Schijt aan originaliteit.
Ik roep ook even wat…
Naar mijn mening is origineel (bijna) altijd het beste niet alleen vanwege de “pasvorm” maar bijvoorbeeld ook de manier waarop ie kreukelt bij een aanrijding.
Het originele chassis heeft nml -mits niet verrot- een prima kreukelzone…
Stijfheid heeft dus niet altijd z’n voordeel in dit geval.
Het originele Citroen chassis wordt tegenwoordig, nog steeds op de Citroen machines, gemaakt bij Mehari club Cassis(voor tig% eigendom van Citroen trouwens!).In zowel gewoon als gegalvaniseerd.
www.mehariclub.com
Prijs is 680/799 euro.
Import naar NL gaat,als ik het goed heb via
Mark van Boekel
Houtstraat 8
5366 AS Megen
tel. 06-18510178
privé 0412-648125
gr
ps neen heb geen aandelen in deze zaak(’:wink:’)