hallo mensen,
mijn naam is aldo, en ben 22 jaar.
ik ben een gelukkige eigenaar van 1 BX GTi uit ‘88 (zonder kat) en een BX 16V MK1 en MK2.
vind het dan ook schitterende auto’s en ben er van kleins af aan al “verslaafd” aan
hier een link van de MK1 en GTi
de MK2 is momenteel in restauratie, na een zware aanrijding te hebben gehad.
ik ben zowat een beetje over het forum heen aan het surfen hier, en ik zie een hoop intressante onderwerpen en ook een hoop dingen die gewoon handig zijn om te weten, maar er is 1 ding wat mij ook een beetje opvalt, en dat is niet aanvallend bedoelt.
wat heeft iedereen tegen tunen van een citroën ??
ik heb foto’s gezien van een sport en die vond ik er toch wel netjes uitzien,alleen grijs is mijn kleur niet.
graag zou ik daar wat meer reacties en meningen over willen weten.
groetjes en veel Citroën plezier, Aldo
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: BX GTi…tuning ?
vortex schreef:
wat heeft iedereen tegen tunen van een citroën ??
Dit is er een toch?
Ziet er goed uit!
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
er is op zich niks mis met het tunen van een citroen of welke andere auto dan ook.
Ik zou het zelf nooit doen , maar dat is persoonlijk.
en wat bedoel je met tunen?
een berg halfords plastic aan je auto schoeven of b.v. een Xm ct blok in je bix hangen. dat zijn wel 2 heel verschillende dingen.
ik ben meer zo’n sukkel die zijn ds na het spuiten weer precies zo wil hebben als 30 jaar terug. slaat eigenlijk ook nergens op he. heb je eindelijk de kans om een andere kleur op je auto te zetten ....
ieder zijn ding zullen we maar zegen
Je hebt tunen en je hebt tunen. Sommige Saxo’s/206 ed zijn er echt over, omdat ze te veel getuned worden, en anderen die het zelf proberen bakken er niets van, zoals deze BX’en:
(van deze 2 is de onderste natuurlijk wèl mooier, maar ‘k vind het nog zonde om je BX’je zo toe te takelen!
Maar tegen een mooi getunede BX zoals de jouwe, of een netjes getunede Saxo of Xsara heb ik helemaal niets, maar het moet volgens mij te maken hebben met je auto mooier maken, en dat is persoonlijk natuurlijk…
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Hallo Vortex, je hebt al eens wat fotoos op het forum geplaatst, zag ik. Gave bak hoor! Ik heb zelf een “87 GTI gehad, die was lang niet zo mooi als die van jou, maar dat waanzinnig lekker soepele karakter en power van de GTI is onvergetelijk, ook al was het maar een 8v.
Overigens heb ik niet het idee dat men hier anti-tuning is hoor. Maar er is tuning en tuning, als je begrijpt wat ik bedoel. Jouw BX ziet er gewoon heel mooi uit. En als er op motorengebied een deskundige tuner bezig is geweest blijft dat zeer interessant (zie Marten Postma’s ombouw naar 2.1 d12 turbo van een BX, is eigenlijk pure motortuning).
Maar als je hebt over optische tuning en er gebruik wordt gemaakt van nogal goedkoop ogende onderdelen kan het effect het tegenovergestelde zijn, en dat heeft dan niets meer met verbetering of verfraaing van je voertuig te maken. Maar dit laatste slaat dus absoluut niet op jouw BX!!
Hoi Vortex, al ben ik zelf niet een type die het belangrijk vindt om een “getunede” (whatever that may be) auto te hebben, moet ik zeggen dat jouw BX er wel bijzonder smaakvol uitziet: geen overdreven plastic en een erg mooi interieur. Ik hoef dus zelf niet zo nodig, maar kan het in sommige gevallen, waar het echt klasse gedaan is, wel degelijk waarderen. (En ja, ook ik wilde net als Erik weer een zo origineel mogelijke DS… maar heb hier en daar toch gezondigd destijds )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Een BX tunen is prima te doen en mijn vorige BX had ik dan ook optisch getuned met cituning-spullen (side-skirts, voorbumper, ronde koplampen), daarna een home-made motorkap en uitlaat.
De home-made motorkap zal ooit de BX 16V tunen, maar dat zal nog enige tijd gaan duren.
iedereen hartstike bedankt voor de reacties,
vind het leuk te horen dat jullie mijn wagen toch wel mooi vinden. ik hou ook niet van al die poespas en rommel op me auto, het moet wel mooi blijven natuurlijk.
en wat het deinen betreft dat is nu spijker hard afgeveerd. de wagen ligt nu als een kart op de weg, en de grens ligt heel hoog !!! durf die dan ook niet op te zoeken.
wat motorische tuning betreft, dat doe ik ook.
ik heb een peugeot 306 1.4 van een vriend van me omgebouwd met een BX 16V blok erin nu.
rijd als een eend op anabolen, en heeft 200 pk.
bij mijn blauwe bx komt ook een BX 16V blok erin, die is gechipt, en word voorzien van een turbo.
dat ga ik ook allemaal zelf doen, en ben benieuwd hoe het wod.
nog maals bedankt van julli reacties, vind het tof.
groeten Aldo
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Fraaie BX hoor, Aldo (vortex)....als ik dit zo zie krijg ik de kriebels…en overweeg ik maar eens de turbodruk een beetje op te (laten) voeren !
Eens kijken of ik 1X de 200 km p/u kan halen….....als uiteraard Koos Spee ver weg het land uit is !
En SBS-6 niet met hun programma op de weg zitten, zoals vanavond een man met een XM *iets* te hard reed en aan de kant werdt gezet.
Zoonlief Renz riep vanachter de TV…..HE PA !......ze zitten achter een XM aan !!
Ik dacht even aan Erik…..maar nee dus
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
i know nothing
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Hm gemist, wanneer is de herhaling?
ieksEmmu schreef:Hm gemist, wanneer is de herhaling?
Heb even gekeken op de site van SBS6…maar helaas hebben ze geen video’s op de site staan.
Jammer voor je…
Je zou haast die kerels eens gaan opzoeken op een stuk snelweg waar je 120 mag…. met bijvoorbeeld een oude (liefst roestkleurige) Basis-BX 1.4 met 4-bak….en dan NET niet zo hard voor ze gaan rijden, dat je je rijbewijs kwijt raakt…..en dan op dit forum met de pet rondgaan voor de boete !
Met uiteraard de *BX-vermomming* op…..dus pijp rokend…coltrui aan, alpinopet op….zo’n groene drollenvanger aan je kont…..en met zeer bekakte toon sprekend.
EN….meteen vragen om een copie van de video uiteraard…voor op dit forum !
Bedoelt hij niet “Sjonny” met die kentekenplaat achter zijn voorruit.
Ik denk niet dat de Fransen Flodder kennen
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Bram schreef:
Met uiteraard de *BX-vermomming* op…..dus pijp rokend…coltrui aan, alpinopet op….zo’n groene drollenvanger aan je kont…..en met zeer bekakte toon sprekend.
EN….meteen vragen om een copie van de video uiteraard…voor op dit forum !
Zeg, begin je nou alweer? Ik had toch het patent op Birkenstocks met geitewollensokken?
Heej Vortex,
Ffe Complimenten op je GTI ! Ziet er echt heel dik uit ! Kben ook bezig om mijn BX Cannes btje uit te bouwen enzo, is ook wel een gaaf projectje. Kheb ook al een GTI interieur en GTI achterklep enz. laat wel ffe foto’s zien als ik hem af heb ! Greetzz….