17 van de 22
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Ophalen van de chic… hoe wat waar? Help needed
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 december 2005 02:19 AM
  [ # 241 ]
mpostma schreef:

Maarruh, hebben jullie ook nog echt leuke dingen gesloopt behalve dat interieur pruts spul? Dan denk ik aan motor demontage,  subframes onderstel, dat soort werk?

Ben ook benieuwd naar foto’s.

Euhm? Ik heb met veel pijn en moeite de nokkenas eruit gekregen, ik zag een inbus boutje niet, dat ding krijgt een mooi plekje in de vitrinekast Razz. Was mijn eerste sleutel ervaring aan een BX/1.6i XU blok, zo een BX zit dus echt onlogisch/onpraktisch inelkaar Confused

Het was een zeer geslaagde (koude) dag, de verse vlaai uit Limburg was erg lekker, bedankt.
De opmerkingen over echte auto’s (Xantia’s) en BXen vlogen de hele dag heen en weer Wink

Bij deze ook mijn dank aan MCdean en zijn ouder voor de koffie en gastvrijheid.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 30 december 2005 02:31 AM
  [ # 242 ]
ZX1.4i schreef:

Euhm? Ik heb met veel pijn en moeite de nokkenas eruit gekregen, ik zag een inbus boutje niet, dat ding krijgt een mooi plekje in de vitrinekast

Over 30 jaar bieden ze je GOUD geld voor die nokkenas. Smile

Jammer dat ik er niet bij kon zijn…..het zou overigens te koud (en tochtig) voor mijn gestel zijn geweest, als ik tenminste zie hoe Renz hier op de bank zit te *blaffen* ? Cool

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 30 december 2005 02:38 AM
  [ # 243 ]
mpostma schreef:

Maarruh, hebben jullie ook nog echt leuke dingen gesloopt behalve dat interieur pruts spul? Dan denk ik aan motor demontage,  subframes onderstel, dat soort werk?

Ben ook benieuwd naar foto’s.

nee, niet echt eigenlijk.
tja, het ding moest op zn wielen blijven staan. dan ben je erg gehandicapt.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 december 2005 02:45 AM
  [ # 244 ]
Bram schreef:

Over 30 jaar bieden ze je GOUD geld voor die nokkenas. Smile

Jammer dat ik er niet bij kon zijn…..het zou overigens te koud (en tochtig) voor mijn gestel zijn geweest, als ik tenminste zie hoe Renz hier op de bank zit te *blaffen* ? Cool

Ik ga die nokkenas goed conserveren, voor het nageslacht, kijk kindertjes dat was een nokkenas uit een BX Razz

Renz ziek? er was een vuurkorf waar we ons de hele tijd aan hebben zitten opwarmen, maar toch bleef het gezellig samen koukleumen.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 december 2005 02:48 AM
  [ # 245 ]
mpostma schreef:

Maarruh, hebben jullie ook nog echt leuke dingen gesloopt behalve dat interieur pruts spul? Dan denk ik aan motor demontage,  subframes onderstel, dat soort werk?

Ben ook benieuwd naar foto’s.

Het was zo’n beperkte “afkluifactie” waarbij de auto weer rijdend weg moest. Het meest spannende zijn de 2 voorveerpoten, verder op het bekrachtigde stuurhuis na de gehele hydrauliek (pomp, verdeelblok, drukregelaar).

Het leek me op zich ook wel wat hoor, met 10 man een afgekloven BX koets op een aanhanger tillen. Maar zover is het dus niet gekomen. En hoe lager het kwam, hoe rotter het werd dus hoe minder boeiend om te demonteren Echt een auto die zeer terecht gesloopt is.

Wel heb ik nog met de telefono 1 plaatje genomen, van het luchtfilterhuis, wat dus in feite een bak vol drab bleek te zijn!

En zowaar, het lijkt erop alsof ik al mijn gereedschap weer mee terug heb genomen! Niks meer gevonden van andere sleutelaars, tot nu toe….

*naja, wel 2 portieren en 2 voorschermen + motorkap voor mijn chicje meegenomen. Daan, bedankt!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 december 2005 02:54 AM
  [ # 246 ]
karel schreef:

Wel heb ik nog met de telefono 1 plaatje genomen, van het luchtfilterhuis, wat dus in feite een bak vol drab bleek te zijn!

Ik vraag me toch af hoe die drab daar gekomen is Confused

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 december 2005 03:04 AM
  [ # 247 ]
ZX1.4i schreef:
karel schreef:

Wel heb ik nog met de telefono 1 plaatje genomen, van het luchtfilterhuis, wat dus in feite een bak vol drab bleek te zijn!

Ik vraag me toch af hoe die drab daar gekomen is Confused

Een kwestie van sporen volgen. Je zag dat de carterventilatieslang, tussen filter en olievulbuis, ook helemaal vol met drab zat, en mogelijk was de carterventilatie ook al meer een soort van carterföhn geworden.

Ook zou het zo kunnen zijn dat deze auto al vrij lang geen onderhoud meer gehad heeft (zomaar een idee), en dat er daardoor érg veel vocht in de olie opgehoopt is. Met LPG heb je sowie so al ontzettend veel waterdamp-productie, en allicht dat daar wat van in de olie terecht komt. Ga je veel korte ritjes rijden dan hoopt dat op en krijg je mayonaise, iets waar deze 1600’s zonder LPG ook al aan lijden.
Gaat de koppakking dan ook nog eens lek (zoals bij deze het geval was) dan komt de koelvloeistof er mogelijk ook nog eens bij.

Maar, toch wel jammer dat we die kop niet losgetrokken hebben…. hadden we misschien enig uitsluitsel kunnen geven.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 30 december 2005 03:04 AM
  [ # 248 ]
ZX1.4i schreef:
karel schreef:

Wel heb ik nog met de telefono 1 plaatje genomen, van het luchtfilterhuis, wat dus in feite een bak vol drab bleek te zijn!

Ik vraag me toch af hoe die drab daar gekomen is Confused

via de carterontluchting.

waarom denk je dat het luchtfilter zelf verwijderd was?
volledig doorweekt…......

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 december 2005 11:03 AM
  [ # 249 ]
ZX1.4i schreef:

een BX zit dus echt onlogisch/onpraktisch inelkaar Confused

Verklaar u nader? Haha, misshcien ben ik er aan gewend geraakt hoor Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 december 2005 11:10 AM
  [ # 250 ]
mpostma schreef:

Verklaar u nader? Haha, misshcien ben ik er aan gewend geraakt hoor Wink

Hier en daar is er gewoon niet nagedacht over het demonteren van onderdelen na inbouw van de motor Crying or Very sad

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 december 2005 11:12 AM
  [ # 251 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:

Verklaar u nader? Haha, misshcien ben ik er aan gewend geraakt hoor Wink

Hier en daar is er gewoon niet nagedacht over het demonteren van onderdelen na inbouw van de motor Crying or Very sad

Haha, moet je maar eens bij een turbodiesel of 16v komen kijken. Bij een eenvoudige 16 heb je nog plenty ruimte.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 30 december 2005 12:25 PM
  [ # 252 ]

@Karel: ik was net even op je webspace aan het kijken, en het viel me op dat de area onder je portieren grijs is?!? link is dat standaard bij krulletter Chics? bij mij is dat namelijk zwart.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 30 december 2005 12:48 PM
  [ # 253 ]

Ik hoorde dat er ook nog sprake was van een Xantia-stuur?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 30 december 2005 01:35 PM
  [ # 254 ]
karel schreef:
ZX1.4i schreef:
karel schreef:

Wel heb ik nog met de telefono 1 plaatje genomen, van het luchtfilterhuis, wat dus in feite een bak vol drab bleek te zijn!

Ik vraag me toch af hoe die drab daar gekomen is Confused

Een kwestie van sporen volgen. Je zag dat de carterventilatieslang, tussen filter en olievulbuis, ook helemaal vol met drab zat, en mogelijk was de carterventilatie ook al meer een soort van carterföhn geworden.

Ook zou het zo kunnen zijn dat deze auto al vrij lang geen onderhoud meer gehad heeft (zomaar een idee), en dat er daardoor érg veel vocht in de olie opgehoopt is. Met LPG heb je sowie so al ontzettend veel waterdamp-productie, en allicht dat daar wat van in de olie terecht komt. Ga je veel korte ritjes rijden dan hoopt dat op en krijg je mayonaise, iets waar deze 1600’s zonder LPG ook al aan lijden.
Gaat de koppakking dan ook nog eens lek (zoals bij deze het geval was) dan komt de koelvloeistof er mogelijk ook nog eens bij.

Maar, toch wel jammer dat we die kop niet losgetrokken hebben…. hadden we misschien enig uitsluitsel kunnen geven.

Koelvloeistof zat er al een tijd niet meer in (laatste tijd alleen water)  Razz . Dat lekte er namelijk toch zo weer uit. Ik weet niet of jullie het ook opgevallen is, Ik heb het Daan nog wel laten zien toen hij de kar kwam halen. Dat er een slangetje liep van het thermostaathuis volgens mij naar de radiateur. Dat was een bypass die mijn vader had bedacht zodat hij de druk die hij opbouwde daar zou afvoeren naar de radiateur. Het principe was dat deze lucht dan werd afgevoerd door de radiateurdop. Dit heeft wel een aardige tijd goed gewerkt. Ik weet niet of mijn pa het hier al een keer heeft neergezet, daarom zet ik het er maar neer Very Happy

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 30 december 2005 02:53 PM
  [ # 255 ]

Er kwam nog een sloot ijs uit de radiateur trouwens…. da’s ook niet de bedoeling Smile

Profiel  
 
 
17 van de 22
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook