Was vandaag even bezig, met de grand old lady. de zx. Vond dat ik te veel ruimte had bij de remklauw rechts. en dacht. dat moet vaster kunnen. Maar niet te vast.
Je raad het al. Te vast, en toe pang. Kop van de bout er af, maar de rest nog in de lucas remklauw.
Nou is mijn vraag, kan ik dat er nog makkelijk uit krijgen, zonder beschadigingen. Durf eigenlijk niet verder.
remt nog wel normaal, maar vond dat er te veel ruimte inzat, in de klauw. NOu weet ik dat ik geen risico moet nemen met remmen. Mag het na 430000 kilometer. Maar ben niet gerust.
dus vandaar dat ik even de achterban raadpleeg.
watje ( vandaag even wel….)
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Mmm…Is dat nog een beetje te doen, een bout er uit boren.. Het kopje van die bout in de remklauw ligt er dus naast. kapot.. Weet niet wat ik verwachten kan. Het zijn die bouten twee. waarvan je de ene vast moet houden met een ringsleutel, en de andere vast kunt draaien terwijl je je steeksleutel op een positie houd.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Op televisie laten ze wel eens bij Tommy Teleshopping of zo een boortje zien met een speciaal hulpstuk om dolgedraaide schroeven los te krijgen.
Misschien werkt het ook bij grotere bouten als ze niet vastgeroest zitten?
http://www.craftsupplies.nl/trend-dolle-schroeven-remover/599-dolle-schroeven-remover.html
Gebruik deze:
Linkse tapeinden.
-1: een tapeinduithaler van de juiste maat kopen
-2: een gat van de juiste diameter midden in de afgebroken bout boren, goed koelen/smeren.
-3: de boel een aantal keren verwarmen met gasvlam en weer af laten koelen.
-4: inspuiten met penetrerende olie (kruipolie, WD40 ect)
-5: nachtje laten inwerken.
-6: nogmaals inspuiten.
-7: de tapeinduithaler linksom in het geboorde gat draaien en voorzichtig met een tapkruk proberen het afgebroken eind er uit te draaien.
Eventueel nog meer penetrerende olie gebruiken en/of verwarmen, wel eerst de tapeinduithaler verwijderen voor je gaat verhitten
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
mmm….toch nog wel wat werk. Ik ook met mijn kracht. We zullen kijkne. voorrem werkt nog, maar enige aktie voor veiligheid is wel geboden…. thanks.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Meet even de kern diameter van een torx bitje wat in verhouding staat tot de afmeting van de bout. Boor een gat in de bout zo groot als de kern van het bitje. Ram dat pitje in de bout en als ie niet uber strak zit heb je ‘m eruit. En zoniet dan heb je niets vergalt en kan je alsog die ook niet echt werkende linkse tappen erin zetten. Die breken ook! en dan ben je de lul. Een torx breekt niet die draaid dol in het gat.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.