Zoals in mijn vorige post reeds aangegeven had mijn c4 een lekkende verstuiver afdichting.
Op zich geen probleem maar:
De auto is nu reeds 4 dagen in de garage, want 1 verstuiver kwam niet los.
Dus ik ben gisteren maar eens gaan kijken.
Wat blijkt nu: het kleppendeksel, het boven blok (in- en uitlaat) en alles wat erop en om zit was gedemonteerd. dus ook het luchtfilter, truboslangen, ruitenwissers en bevestigingsplaat etc….Is dit normaal? dit is erg arbeidsintensief en als ik op internet kijk lijkt dit niet gebruikelijk.
de 4e (als je voor de auto staat meest linkse) verstuiver is niet losgegaan dus het blok zou weer in elkaar gezet worden en die zou dus blijven zitten.
Nu heb ik net gebeld en wat blijkt? Nu loopt de hele auto het niet meer]... De garagehouder zij dit dit vaker gebeurde…klopt dit?
Ik ga voor een lekkende verstuiver (1,5 uur tot een dagje werk als je pech hebt) en nu 4 dagen later heb ik een auto die helemaal niet meer loopt!
Ik krijg er langzaam een zenuwinzinking van.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoezo een zenuwinzinking? Het niet meer lopen van de auto is niet jouw probleem, maar het probleem van de dealer. Jij hebt een lopende auto gebracht immers…
Het vastzitten van de verstuiver is helaas een bekend probleem wat zeer arbiedsintensief kan zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoi,
Dank je voor de reactie.
Zenuwinzinking in die zin dat de klok natuurlijk wel doorloopt en dat dus handen vol geld gaat kosten.
3 van de 4 verstuivers waren er dezelfde dag uit. dus dat valt mee….vervolgens is er nog lang aan de 4e geknutseld echter zonder succes.
Dat de auto nu loopt geeft me niet echt vertrouwen natuurlijk. zeker aangezien het niet logisch is.
Maar is het normaal dat voor een verstuiver het “halve blok” wordt afgebouwd?
Op youtube en fora zie je dat de (hand)trekker gewoon op het intacte blok wordt gezet.
Daarbij ben ik een controlfreak en wil ik altijd weten waar ik aan toe ben. en dat weet ik nu helaas niet.
En wat ik zeg ik ben een beetje het vertrouwen in de garage aan het verliezen.
groetjes
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je de verstuiver met de speciale trekker niet los kunt krijgen moet je met een beetje pech de hele zooi afbreken/uitbouwen enz. Maar, die garage van je, is dat een officiele Citroën dealer???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik gebruik altijd het montagesetje van de plaatselijke troen/dealert, er is niet veel bekend over een speciale trekker als je de verstuivers heel wilt laten.
Ik rij de auto altijd gloedje warm en haal dan de verstuivers eruit, lukt dat dan nog niet dan gebruik ik Forté diesel intake cleaner, dit weekt de koolafzetting los en maakt er een soort kauwgom van, wellicht is dat nog een idee voor de garage.
Als de verstuiver echt hermetisch vastzit zit er vaak niets anders op dan de boel demonteren zoals de garage nu doet.
Emiel
hallo,
Het is een citroen specialist ja, en een oficiele garage.
Ik kom aan het adres via dit forum.
Na het afbouwen is het dus ook niet gelukt en is er besloten de “vaste” te laten zitten.
Maar nu heeft hij alles weer in elkaar gezet en nu rijdt de auto dus niet meer.
Hij gaat het maandag nog eens proberen, hij dacht dat hij dan misschien wel zou starten, dit zou vaker zo zijn (?)
ik houd julle op de hoogte!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-2010
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Good luck Ricie!
Een update!
De garage belde deze week met de volgende melding:
Alle 4 de verstuivers zijn nu kapot, daardoor loopt de auto niet. Geraamde kosten 3000,-
Er zouden geen revisieverstuivers zijn voor dit model blok 1.6 hdi 110pk uit 08/2005.
dus 4 * 365 excl btw. Verder moet er een gespecialiceerd bedrijf afkomen om de vaste verstuiver te verwijderen dit zou tussen de 700 a 1000 kosten dus reken uit je winst (trouwens geen garantie dat dit ook lukt dus anders 1000 en de kosten voor het afbouwen van de cylinderkop e.d.)!
klopt het dat er geen revisieverstuivers zijn voor dit blokje? En weet iemand anders een specialist in het zuiden des landes die evt de vastzittende verstuiver kan verwijderen?
Nog eventjes en de auto is na 3 weken reeds total loss omdat ik een pakkinkje lek heb/had.
Is toch niet meer normaal!
grtz
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij wie staat die auto nu dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bij citroen specialist parkstad
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1797.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman schreef:
Het vastzitten van de verstuiver is helaas een bekend probleem wat zeer arbiedsintensief kan zijn.
Ik hoor deze griezelverhalzen steeds vaker , ongeacht welk automerk .
Kunnen ze dat nu niet een beetje beter ontwerpen vraag ik me dan af !!
Maar dat zal wel te kort door de bocht zijn zeker
Walter
Meten is weten , gissen is missen
ricie,
is het ondertussen nog gelukt de verstuiver eruit te krijgen?
Heb zelf ondertussen ook de nodige ervaringen hiermee met mijn eigen 1.6 hdi , mijn garage kreeg indertijd ook 1 verstuiver er niet uit, deze hebben ze toen maar laten zitten met als resultaat dat juist bij die verstuiver het toen ging lekken.
Uiteindelijk na een aantal weken weer terug moeten gaan en de auto een aantal weken kwijt geweest, waarna ik ze na lang zoeken op internet /aandringen een bedrijf met een Vibropac langs heb laten komen welke toen de verstuiver eruit kon krijgen (echter wel in verschillende stukken) . Na deze reparaties zou je verwachten er wel te zijn, maar helaas kwam er hierna weer lekkage. Toen in de moed der wanhoop maar naar een echte dieselspecialist gegaan (olst) welke aantoonde dat de kop beschadigd was door het ondeskundige personeel van mijn eigen garage en voor minimale kosten de boel heeft kunnen fixen.
Ik hoop dat jij meer geluk hebt gehad maar indien niet het geval zou ik met deze ervaring in het achterhoofd snel een echte specialist opzoeken als het mijn auto was geweest.
ricie schreef:bij citroen specialist parkstad
Even voor de duidelijkheid, dat is geen dealer maar een citroen specialist.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-2010
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Al nieuws Ricie?
Net terug van vakantie in Frankrijk. Helaas niet met de C4 maar met een Clio van bijna 20 jaar oud! Deze heeft trouwens perfect zijn werk gedaan
Mijn auto is uiteindelijk klaar, maar niet zonder slag of stoot.
Toen mijn vriendin naar de auto ging kijken bleek namelijk mijn voorruit gescheurd te zijn . De garage zei eerst dat zij dit niet gedaan hadden maar moesten uiteindelijk toegeven dat zij het wel gedaan hadden met het opschroeven van de ruitenwissers/afdekplaat. Er was dan ook een duidelijke barst vanaf onder zonder dat er een inslag was. De garage zou dit dus op hun kosten gaan vervangen.
Ik ben daarna zelf bij de garage geweest om te praten. Afgesproken dat er met 2e hands injectors gewerkt zou worden en nog 1 poging voor de vastzittende injector met speciale kruipolie (met actieve zuurstof of zoiets) en een zwaardere trekker van een dieselspecialist wordt ondernomen.
Dit heeft uiteindelijk tot succes geleid waardoor de auto gemaakt is!
Ik blij ware het niet dat nu de achteruit-sensors en -lamp een eigen leven gingen leiden. Dit bleek dan een kapotte schaekelaar te zijn die spontaan in de garage is kapot gegaan. Gelukkig is deze niet duur dus die is ook vervangen en toen reed de auto weer….schade €1000,-
Ik heb de auto opgehaald de vrijdag voor mijn vakantie en voor de zekerheid bij mijn ouders gezet met het verzoek af en toe te rijden.
Dit heeft mijn vader gedaan en wat bleek?....De ruitenwisser waren niet goed teruggepaatst en sloegen tegen elkaar! Mijn vader naar de garage, ze vonden dit vreemd etc…
Daar aangekomen constateerde hij ook een barst in de nieuwe voorruit! Garage ontkende weer maar het bleek toch weer een druk barst te zijn dus door een verkeerd geplaatste ruit of ruitenwissers!
Dus weer een nieuwe ruit. Deze is er ingezet en toen bleek het de verkeerde ruit te zijn (zonder sensor!).
Dus weer een nieuwe ruit besteld en deze zit er nu in. Mijn vader zegt dat nu alles het doet dus ik ben benieuwd!
Je zou denken dat het een grapje is, maar helaas is niets minder waar.
Hopelijk is nu dan eindelijk alles goed opgelost! Ik ben er toch wel een beetje bang voor naar al dit gepruts!
Grtz,
Maurice
De titel horrorverhaal is beslist van toepassing op deze kwestie.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4