Hallo mensen,
ik ben nieuw hier op dit forum.
Momenteel ben ik me aan het orienteren op een C8. Ik heb nu een Volvo V70 2.5T uit 1998 met Vialle lpi. Heerlijke auto ( excuus, het is niet mijn bedoeling te vloeken in de kerk..) maar helaas hij moet weg omdat hij te klein wordt over een paar maanden.. Bij de V70 heb ik bij een km stand van 215000 km lpi laten inbouwen, ben nu na 4,5 jaar ongeveer een ton verder, is me uitstekend bevallen. Geen storingen of wat dan ook.
Mijn vraag;hoe zit dat met de C8 blokken en dan met name de 2.2 en de V6? Ik las hier ergens dat de V6 hydraulische klepstoters heeft, op zich gunstig met lpg. Heeft de 2.2 dit ook? De V6 spreekt me op zich aan omdat hij qua vermogen dan een beetje overeenkomt met de V70 ( 5 pitter).
Qua budget kijk ik een beetje naar C8 modellen van 2003 t/m 2005 met km standen zo tussen 150k en 170k.
Beetje kort door de bocht vraag, maar kunnen de 2.2 en de V6 ook tonnen meegaan, ook als ik bijv bij een model met circa 150.000km op de teller gas laat inbouwen?
Alvast bedankt!
Niemand?
De ES9J4S (V6 motor) in de C8 doet het geweldig op LPG! Deze motoren zijn oersterk en lopen prima op gas. Ook geen bekende problemen mee voor zover ik weet. Mijn ex-C5 met t zelfde blok heb ik bij 94.000 gas in laten bouwen en die staat nu op 245.000 zonder een centje pijn. Tevens kort geleden een tweede C5 V6 om laten bouwen naar LPG G3.
Maat van me heeft zijn C5 V6 ook op gas probleemloos naar de 2 ton gestuurd. Toen ging zijn automaat kapot… Motorisch en qua gasinstallatie nog niets mis!
Alle auto’s in mijn directe omgeving waar ik goede ervaring mee heb, zijn wel uitgerust met een Prins VSi G3 installatie. De laatste C5 met de VSi2… Echt een aanrader!
OK thx voor de info!
Is het aannemelijk dat de V6 in principe langer mee gaat dan de 2.2?
De zoektocht gaat verder, vandaag gereden in een C8 2.0 16v op gas met handbak. Wel even wennen moet ik zeggen in vergelijking tot de V70,vooral qua zit en motorvermogen, maar wel een heerlijke bak ruimte!
Ik kreeg het met de verkoper nog over de C8 3.0 V6. Hij raad deze af (ook in combinatie met lpg) ivbm problemen met de bobines en het feit dat je qua onderhoud bij deze motor nergens bij kan..dit zou dus altijd prijzig zijn. Iemand hier over iets zinnigs te melden?
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De 2 liter 16v komt echt vermogen te kort in de zware C8. Als je hem vol met bagage en personen laadt en een heuveltje tegenkomt heb je meteen spijt…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat geloof ik meteen.. het houdt niet over. Vandaar mijn voorkeur naar de V6 en mijn vragen daarover.
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De 160 pk 2,2 16v is overigens een erg goed alternatief. De V6 is een supermotor, zoals “xsara coupe” al schreef. Hij kent inderdaad een zwak puntje in de vorm van de bobines die wel eens stuk kunnen gaan, maar ook de 4 cilinders kennen dat probleem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok, die 2.2 ook eens rijden dan binnenkort. Is het met de V6 inderdaad zo dat je qua onderhoud nergens bij kan en dat dit dus prijzig is?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De v6 heeft ook nauwelijks onderhoud nodig alleen de distributieriem vervangen is een rotwerk en duur, maar dat hoeft maar eens in de 160.000 km.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok, blijkbaar is de verkoper dan niet helemaal op de hoogte, of hij wil gewoon de 2.0 aan me verkopen..
Daarbij, er zijn diverse modellen bobines. Dit is te zien aan de stip die op de bobines staat. De laatste modificatie is vrijwel probleemloos… En dan nog, in de 150.000 dat mijn C5 op gas liep is er 1 bobine overleden. Kostenpost was dus ook erg beperkt. Verder heeft t blok zoals waterman schreef buitengewoon weinig onderhoud nodig.
Uiteraard is onderhoud iets duurder dan aan een 4-cilinder. De onderdeelprijzen zijn iets hoger en bougies vervangen vraagt het verwijderen van het spruitstuk. Uurtje werk dus. Maarja, dat gaat eens in de 60.000 km. Zijn die kosten dan echt zo erg?
Er voor terug krijg je een heerlijk blok wat echt nooit vermogen te kort zal komen. Bijkomend voordeel van de ES9J4 is dat het verbruik vrijwel constant is. Of je nu hard doorknalt of rustig aan doet, voor het verbruik maakt het weinig uit. Dat ligt bij de 4 cilinders anders. Vooral door het relatief hoge gewicht voor het vermogen dat ze hebben…
dat klinkt goed..ben nog wel een beetje huiverig voor de electronische storingen waar de eerste bouwjaren gevoelig voor zijn.
Wat kan ik behalve ‘storing uitlaatgas’ en storing ‘bandenspanning’ eventueel nog meer verwachten aan veel voorkomende zaken?
Storing bandenspanning ken ik niet van de C5, ofschoon die ook een bandenspanningssysteem heeft. Is dit een specifieke C8 klacht dan?
Storing uitlaatgas had ik wel regelmatig in de C5. Lekker negeren en gewoon doorknallen Auto rijdt er niets minder om! Kwam bij mij eens in de 15-20.000 km eens opzetten. 2000 km later verdwijnt die vanzelf weer.. Een reset in de garage verhelpt het euvel uiteraard ook…
bandenspanning sensoren oid hadden ze bij de C8 van vanmiddag uitgeschakeld omdat hij valse meldingen gaf:) Verder nog gevoelige zaken die snel kapot gaan of aandacht verdienen bij een eventuele volgende bezichtiging van een C8?