hallo ik heb een vraagje als ik met mijn c5 over een klinker weg rijdt kraakt de auto aan de binnen zijde is dit normaal?????
En als ik met de auto continu 120 kmh rijd voel je na verloop van tijd een schokje weet iemand wat dit is en je voelt em even trillen rond de 115 tot 120 kmh help ik weet het niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is dat schokje niet het automatisch verlagen wat ie op goed wegdek bij hogere snelheid doet?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
kraakjes en geluiden op deze manier oplossen is onbegonnen werk. Ik zou zeggen rij een slangs een garage of een Citroen dealer en vraag of iemand mee wil rijden, rij dan zelf en geef aan waaneer je het hoort.
Alleen op deze manier is het mijns inziens op te lossen.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Soms hoort het er toch gewoon een beetje bij: Elke week een ander piepje of kraakje…
Kraakjes in het interieur komen meestal van kunststof delen die door trilling (op bijv. een klinkerweg) dusdanig langs elkaar bewegen dat er een geluid hoorbaar wordt. Soms helpt een klap, gaat het vanzelf over of maakt het plaats voor een ander kraakje…
Maar inderdaad, wat Oldenhage zegt: Het is moeilijk hierover op afstand te oordelen. Je kunt het immers nooit zo goed beschrijven als het laten ervaren.
`verum ipsum factum’
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: krakende geluiden en iets wat vreemd is!!!!
marit schreef:hallo ik heb een vraagje als ik met mijn c5 over een klinker weg rijdt kraakt de auto aan de binnen zijde is dit normaal?????
En als ik met de auto continu 120 kmh rijd voel je na verloop van tijd een schokje weet iemand wat dit is en je voelt em even trillen rond de 115 tot 120 kmh help ik weet het niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marit, je rijdt Frans en bovenal Citroen. Kraakjes, piepjes, kreuntjes zijn ons allemaal bekend.
Niet iets om je zorgen over te maken in de regel en zeker niet iets dat 5 vraagtekens en 20 uitroeptekens waard is.
Als je denkt dat er accuut iets mis is met je auto, meld het hier gelijk met een paar (maximaal 3 uitroeptekens). Er zijn hier veel deskundigen die je vrij snel van advies kunnen voorzien.
Voor de rest, ach, Frans rijden is comme il faut.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
overigens dat trillen is waarschijnlijk het balanceren van de wielen. Trilt ie inhet stuur of in d stoel?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Re: krakende geluiden en iets wat vreemd is!!!!
Ronald_Xantia schreef:
Marit, je rijdt Frans en bovenal Citroen. Kraakjes, piepjes, kreuntjes zijn ons allemaal bekend.
Gr. Ronald
Ik rijd nu bijna in mijn C5 en ik heb echt nog geen enkel piepje, kraakje of rammeltje gehoord in tegenstelling tot mijn Xantia’s die ik heb gehad, en zeker mijn 2 BX-en.
Het hoeft dus niet.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Re: krakende geluiden en iets wat vreemd is!!!!
marit schreef:hallo ik heb een vraagje als ik met mijn c5 over een klinker weg rijdt kraakt de auto aan de binnen zijde is dit normaal?????
En als ik met de auto continu 120 kmh rijd voel je na verloop van tijd een schokje weet iemand wat dit is en je voelt em even trillen rond de 115 tot 120 kmh help ik weet het niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
marit,
Ik ben het met oldenhage eens dat dit wel een zeer povere omschrijving is van je kraak probleem. Laat iemand meerijden en goed luisteren waar die kraak vandaan komt daar kan een dealer ook meer mee dan alleen “hij kraakt”. Als de kraak uit je portieren lijkt te komen kunnen dat de deurrubbers zijn die dat veroorzaken. Dit is op te lossen met de z.g.n. “anti-rattle teape” maar dan moet je het probleem wel localiseren dus toch maar even naar je garage.
Groet, Ton
Re: krakende geluiden en iets wat vreemd is!!!!
TonK schreef:...
Dit is op te lossen met de z.g.n. “anti-rattle teape” maar dan moet je het probleem wel localiseren dus toch maar even naar je garage.Groet, Ton
Wat is “anti-rattle teape"voor spul? Anti rammel teape...Je bedoeld waarschijnlijk “anti-rattle-tape”, aangezien ik teape in geen dictionary terugvond.
Ik vermoed dat het een soort plakband (tape) is dat heel glad is om knerpen te voorkomen, of schuimachtig om rammelen te voorkomen. Heb ik dat goed geraden?
`verum ipsum factum’
Re: krakende geluiden en iets wat vreemd is!!!!
jeroen_m schreef:TonK schreef:...
Dit is op te lossen met de z.g.n. “anti-rattle teape” maar dan moet je het probleem wel localiseren dus toch maar even naar je garage.Groet, Ton
Wat is “anti-rattle teape"voor spul? Anti rammel teape...Je bedoeld waarschijnlijk “anti-rattle-tape”, aangezien ik teape in geen dictionary terugvond.
Ik vermoed dat het een soort plakband (tape) is dat heel glad is om knerpen te voorkomen, of schuimachtig om rammelen te voorkomen. Heb ik dat goed geraden?
helemaal fout, het is tegenovergesteldeniettuskunnenderammelaarst tape.
zo .
en rammels in dergelijk jonge auto’s komen heel vaak uit het kunstof interieuer (ofsoiets)
bij de Daf gaan we vaak met talkpoeder in de weer om het rammeltje gevonden te krijgen NADAT we de lokatie van de rammel gevonden hebben,maar niet weten wel punt het exact veroorzaakt.
met die poeder kan je na demonatge exact zien waar de vibratie vandaan komt,door de aftekening ervan.
greets van wupke:die het ABN nie machtig is.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
het probleem is niet zozeer dat we niet weten waar die rammelt of kraakt, maar daarna de rammel oplossen en daar hebben we dat tape voor waar TONK aan refereerd. Talk poeder is het voorgaande stadium…
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
kreazyV8wuppo schreef;
Wat is “anti-rattle teape"voor spul? Anti rammel teape…Je bedoeld waarschijnlijk “anti-rattle-tape”, aangezien ik teape in geen dictionary terugvond.
Ik vermoed dat het een soort plakband (tape) is dat heel glad is om knerpen te voorkomen, of schuimachtig om rammelen te voorkomen. Heb ik dat goed geraden?
Sorry, mijn fout maar je had het helemaal goed ik bedoelde inderdaad “tape”. Het is niet schuimachtig en zeker niet glad zoals je schrijft maar het is tape dat is voorzien van een zachte laag net zoals de bovenkant van het portierrubber dat tegen de carrosserie ligt, dus velours-achtig een beetje poezelig dus, ik weet niet goed hoe ik dat het beste kan omschrijven maar als je naar je bestaande rubbers kijkt begrijp je wat ik bedoel.
Deze tape wordt in de groef geplakt van het portierrubber. Dit geldt alleen voor de oudere modellen C5 want de nieuwere hebben deze zachte laag al aan de binnenzijde van de groef de portierrubbers van de C5 zijn dus veranderd (ergens in 2003 - 2004 ?? , geen idee)
Ik heb vele middelen geprobeerd maar het bleek steeds een tijdelijke oplossing. Deze tape vormde echter wel de definitieve oplossing maar eerst moet uiteraard bepaald worden waar de kraak vandaan komt.
Ik begrijp uit de woorden van oldenhage dat hij deze tape kent dus ook hij zal het kunnen aanbrengen of misschien willen leveren.
Groet, Ton
misschien kan er iemand meerijden om het rammeltje op te nemen, dan kunnen we allemaal meeluisteren. Op een andere manier is het praktisch niet op te lossen, er kunnen zo veel dingen losliggen in je auto, voordat je aan echt kwalijke rammels toe komt.
Heb je al geprobeerd om alles (maar dan ook alles ) uit je auto te halen? Kijk ook of al je opbergvakjes op de jusite positie zitten en leeg zin (de C5 heeft er zo’n 15 ), de achterbank verankerd is, de hoedenplank op z’n plek zit en het reservewiel netjes ligt.
Als de auto nog koud is kan je hem even omhoog zetten en controleren of alle bescherming aan de onderkant vast zit. De zware delen zitten wel goed vast, maar de onderrand van de bumbers kan makkelijk losschieten.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
zwaanzinig schreef:ik ben niet duidelijk geweest:
elke keer als er een wiel door een kuil(tje) gaat geeft het een kleine klap, bv op kasseiweg (overigens geen last op macadam), het gaat dus om iets meer dan rammelen, het lijkt er ook niet op dat er iets los ligt, kan het het iets te maken hebben met de bollenvering ???
het rammelt dus als versleten schokbrekers, maar hoe leg ik citroenrijders uit hoe een schokbreker rammelt als die versleten is ???
zal begin 2006 toch maar eens bij de dealer langs moeten gaan ??verder tot nu toe (16.000 km sinds medio augustus) meer dan tevreden over C5, na vele 2cv’s blijkbaar 25 jaar op verkeerde weg geweest met VW en Ford ??????????
stabilisator verbindings-stangetje
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:zwaanzinig schreef:ik ben niet duidelijk geweest:
elke keer als er een wiel door een kuil(tje) gaat geeft het een kleine klap, bv op kasseiweg (overigens geen last op macadam), het gaat dus om iets meer dan rammelen, het lijkt er ook niet op dat er iets los ligt, kan het het iets te maken hebben met de bollenvering ???
het rammelt dus als versleten schokbrekers, maar hoe leg ik citroenrijders uit hoe een schokbreker rammelt als die versleten is ???
zal begin 2006 toch maar eens bij de dealer langs moeten gaan ??verder tot nu toe (16.000 km sinds medio augustus) meer dan tevreden over C5, na vele 2cv’s blijkbaar 25 jaar op verkeerde weg geweest met VW en Ford ??????????
stabilisator verbindings-stangetje
Juist, Oldenhage, dacht ik ook toen Zwaanzinig het had over het verschil tussen op kasseien rijden en op macadam rijden. Moest denken aan mijn Xantia, die had dat op een gegeven moment óók. Bleek inderdaad het stabilisatorstangetje te zijn. Leuk trouwens dat iemand nog het woord “macadam” gebruikt. Voor de niet-weters: McAdam was de uitvinder van het asfalt…...
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Die anti-rattle-tape die eerder in het topic genoemd werd, is die inderdaad ergens los te krijgen. Mijn deuren willen ook wel eens kraken. Bovendien is er een poster in het C5 yahoo forum die beweert dat het toevoegen van dit soort vilt-tape op de rubbers de C5 VEEL stiller zou maken
En daar ben ik natuurlijk wel in geinteresseerd.
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100