Tijd voor een DS… dus hello!
Saabanger
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-09-2012

Gepost: 20 september 2012 12:16 AM

Hi!

Mijn grootvader (1899-1992) reed zijn hele leven Citroen. Van Traction Avants tot GS, en vooral veel verschillende DS-en. Met slechts een uitzondering: een Studebaker in de jaren vijftig. Maar dat duurde niet lang en toen snel weer terug naar Citroen.

Toen ik 12 was leerde hij mij autorijden in een DS (een groene DSuper5 met wit dak om precies te zijn) zonder mijn ouders medeweten.
Ik heb dus eigenlijk geen keus, ik wil al van kleins af aan een DS.
Maar ja, zo studeer je af, woon en werk in veel verschillende landen en worden auto’s gewoon machine’s om van A naar B te komen.

Woon nu al een tijd in het Verenigd Koninkrijk en met wat rust kwam de keuze om weer wat leuks te hebben.
De oude Saab 900 vond ik vroeger ook altijd mooi, vooral de turbo’s, dus dat was een meer praktische keuze in Londen.
Mijn dagelijks vervoer is eigenlijk nog steeds mijn 900 Cabrio. Die stond op het punt om naar de slop te vertrekken toen ik de kans had om die te kopen. Die is nu betrouwbaarder dan onze BMW 5 touring!
uksaabs.co.uk heeft daar flink bij geholpen.

Maar goed: het is nu echt tijd voor een DS! Dus adviezen zijn welkom, waar op te letten, waar te kijken voor advertenties, ik heb nog veel te leren. Ik heb een begin gemaakt met het lezen van dit forum, dus langzaam maar zeker kom ik er wel!

Hopelijk heb ik een foto van de cabrio bij kunnen voegen (...)

groeten
Anthony

Afbeelding Bijlagen
holland 9 gb 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS Pallas H Brun Scarabe, ‘93 Saab 900T Cabrio, ‘93 Saab 900T 3-door, ‘73 Porsche 911S,
Some modern stuff (hers)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 september 2012 01:11 AM
  [ # 1 ]

Welcome! Leuk, weer een nieuwe (oude) verslaafde.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 20 september 2012 02:18 AM
  [ # 2 ]

Welkom, hier. Moet het een rechts gestuurde DS worden of kan links stuur ook? Denk dat de spoeling DSen in de UK redelijk beperkt is. Wat voor type DS zoek je, groot verschil tussen vroege/late modellen, ID/DS, veel werkt of perfect en natuurlijk het budget. Zo kunnen kenners hier op het forum je helpen zoeken naar een geschikte DS.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Saabanger
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-09-2012

Gepost: 20 september 2012 04:14 PM
  [ # 3 ]

Goede vragen!

Mijn voorkeur gaat uit naar een latere DS (3e neus).
Links gestuurd is prima!
Liefst een DS maar open voor goede ID’s enz.
Geen echte voorkeur voor Boite Hydraulique of Handgeschakeld.

Weet iemand toevallig het verschil in eindoverbrenging tussen de Hydraulique bak en de 5 bak? Is er een groot verschil in toeren op de snelweg?

Zoals bij de oude Saabs staat of valt veel bij de kwaliteit van het chassis / plaatwerk.
Ik zoek een goede kwaliteit DS, aangezien mijn technische kennis te klein is voor een “project”. Ik heb wel net genoeg kennis voor eigen onderhoud van een kwalitatief goed auto.

Budget: 10duizend (£). rekbaar voor echt goede voitures.
Ik neem eigenlijk al aan dat ik er een zal moeten importeren, aangezien je ze hier niet veel ziet in het wild…

DS Pallas H Brun Scarabe, ‘93 Saab 900T Cabrio, ‘93 Saab 900T 3-door, ‘73 Porsche 911S,
Some modern stuff (hers)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 september 2012 06:31 PM
  [ # 4 ]

Over die bakken kunnen we een half boek schrijven Laughing

lees dit topic maar even door, dan word het je wel wat duidelijker.

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/178946/#top

succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Saabanger
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-09-2012

Gepost: 20 september 2012 07:23 PM
  [ # 5 ]

Dat dacht ik al!  Laughing

Dank voor de link, da’s mijn “bedtime reading”!

DS Pallas H Brun Scarabe, ‘93 Saab 900T Cabrio, ‘93 Saab 900T 3-door, ‘73 Porsche 911S,
Some modern stuff (hers)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 22 september 2012 07:16 PM
  [ # 6 ]

Welkom, Saab cabrio is toch ongeevenaard als je het mij vraagt, prachtige lijn.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Saabanger
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-09-2012

Gepost: 23 september 2012 02:00 AM
  [ # 7 ]
paso schreef:

Welkom, Saab cabrio is toch ongeevenaard als je het mij vraagt, prachtige lijn.


Dank je.

Ja, die (oude) Saabs gaan onder je huid zitten. Ze zijn comfortabel, (IMO) mooi, en de turbo motoren zijn van een ingenieurs oogpunt prachtig. Welk ander blok kun je standaard laten, en makkelijk 400 of 500pk uit halen zonder dat de zuigers zijwaarts door het blok heenkomen? Zeker geen moderne motoren.

De mijne is na wat gepruts weer terug naar bijna standaard, aangezien het verlies van het dak niet de beste manier is om pk’s op de weg te brengen.  Maar ja “standaard”  is toch ongeveer 200 pk met vooral een heel gezond koppel. En betrouwbaarder dan de moderne Mercedes van mijn vrouw!

Ik zag op deze site dat ook het hydraulisch dak van de 900 cabrio als basis gebruikt is voor die 4 deurs DS cabrio. Geweldig om te zien dat project.

Er is zoveel te bewonderen aan de DS, ik hoop een goede te vinden om van te genieten zoals van de Saabs.

Afbeelding Bijlagen
IMG_0462.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS Pallas H Brun Scarabe, ‘93 Saab 900T Cabrio, ‘93 Saab 900T 3-door, ‘73 Porsche 911S,
Some modern stuff (hers)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook