Kapotte computer
Kluppie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 20 september 2012 10:59 AM

Wij hebben een Xsara Break Exclusief 2.0
Al een enige tijd vertoond onze auto kuren met een koude start. Als we ‘s morgens weg rijden dan slaat de auto een aantal keren af bij de bocht of stoplicht. De rest van de dag kun je er gewoon mee rijden en brand zo nu en dan het motormanagement lampje. Door garage gaskleppen, stappenmotor enz schoongemaakt. lambdasonde en nog wat andere sensoren zijn vervangen maar storing is hierdoor niet verholpen. Nu zegt de garage dat de computer stuk is. Weet iemand wat dat ongeveer moet gaan kosten?
En is zoiets misschien ook ergens voordelig te koop en is de auto deze reparatie nog waard?

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 september 2012 01:53 AM
  [ # 1 ]

De accu al een keer gecontroleerd?

Een wat oudere accu waarvan de spanning teveel inzakt bij het starten of koude motor, kan dit soort storingen veroorzaken, de Xsara is hier nogal gevoelig voor. De computer raakt dan de weg kwijt en gaat allerlei vreemde kuren vertonen. Heb het al 2x opgelost met een nieuwe accu bij een Xsara en C3.

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 21 september 2012 05:06 AM
  [ # 2 ]

Als de garagë “zomaar” wat sensoren gaat vervangen, vraag ik me toch af hoe deze garage de diagnose stelt.
De garage trekt deze conclusie omdat het vervangen van diverse sensoren niet geholpen heeft.

De garage had dus deze sensoren niet moeten vervangen, maar op de juiste waarde moeten controleren en dan de conclusie moeten trekken dat die goed werken.

Waarom dan nu de garantie dat dit wel de juiste diagnose is?

Ik denk dat een computer gebruikt wel te vinden moet zijn voor een dergelijke auto, dus als de rest van de auto in prima staat is, waarom niet?

Maar als ik hoor dat de garage zijn diagnose stelt door het vervangen van sensoren die niet de oorzaak zijn en dus niet stuk zijn, zou ik elders diagnose laten stellen.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook