Mijn ervaring met www.intercarparts is gewoon goed spul voor een lage prijs. Heb er al meerdere malen schermen en verlichting gekocht, pastte altijd goed. (Nu heb ik die ervaing met Mercedes-spul, in de tijd dat ik monteur was op een taxi-bedrijf)
Test
mpostma schreef:Wel boeiend dat imitatie 2 x zo goedkoop is. Is er dan werkelijk geen enkel kwaliteitsverschil?
IDDSTechnique biedt koplampen voor 70 EUR aan. Stel dat die vergelijkbaar zijn met origineel, dan zijn ze wel het scherpst geprijst (voor origineel dan).
Momenteel zit ik nog met het dilemma dat de dealer heeft gezegd dat alleen de bumperbalk uitgehakt en een nieuwe ingelast moet worden. Een klus waar ze inclusief het richtwerk ong. 500 EUR voor begroot hebbenn. Een nieuwe bumperbalk is geloof ik ong. 90 EUR ex btw (maar dat zit bij die prijs in). Iemand idee of zoiets realistisch is? De dealer is wel erkend schadehersteller. Aan het front waar de linker koplamp inzit (bestuurderszijde) is ook wel aardig wat ontzet. Ook is de balk waar de motorkapsluiting zit iets omhoog gekomen. Heeft iemand enig idee of een dergelijke offerte realistisch is?
Ik wil ook eigenlijk wel dat stuk roest in de voorste binnenspatbord rand eens laten aanpakken. Hoewel het redelijk “stand alone” is qua laswerk zit er wel een hoop overlap in bijkomende werkzaamhedenn. Immers, luchtfilter en zijscherm is er al vanaf en alles is kaal dus je kan er makkelijk bijkomen.
Helaas is die offerte realistisch. Om het chassis van m’n Eend te richten was ik zelfs meer kwijt !
Tenzij ze alleen dat balkje richten. dan kan je beter er een andere BX (die nog recht is ) er naast zetten en dan de kromme balk recht slaan. Dan even met een meetlatje e.d. controleren of het overeen komt met die andere (schadevrije) BX.
Echter, zoiets zou ik niet doen als de hele koets krom is en je wielen niet meer staan zoals ze horen te staan.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:
Helaas is die offerte realistisch. Om het chassis van m’n Eend te richten was ik zelfs meer kwijt !
Tenzij ze alleen dat balkje richten. dan kan je beter er een andere BX (die nog recht is
) er naast zetten en dan de kromme balk recht slaan. Dan even met een meetlatje e.d. controleren of het overeen komt met die andere (schadevrije) BX.
Echter, zoiets zou ik niet doen als de hele koets krom is en je wielen niet meer staan zoals ze horen te staan.
Ze vroegen die 500 EUR eigenlijk alleen al voor het vervangen van de bumperbalk. Maar nu ik die schade zo zie aan het koplampfront vroeg ik me af of het wel uitkan met dat geld. Beetje jammer, want ik kan moeilijk met de BX gaan leuren in deze toestand bij verschillende schadebedrijven. Hooguit foto’s laten zien, maar ook daarop is de schade niet zo makkelijk goed in te schatten.
WAt ik wel heb gezien is dat er geen krommingen in het plaatwerk bij de langsdragers zit. Het is dus voornamelijk (zwak) blik aan de voorkant dat verfrommeld is. Op de ruige manier zou je het misschien allemaal best met een moker recht kunnen tikken zodat de punten waar de bumper op vastzit en en de motorkap vergrendeling zit en waar de koplampen op bevestigd zitten weer ong. recht staan en dan de zaak toedekken met de spatborden en de bumper. Maar ja, dat blijft natuurlijk een lullig gezicht als je de kap een keer lostrekt. En bovendien: hoe goed krijg je zoiets gericht?
Ik ben ook al uitgebreid gewaarschuwd voor roestpreventie…
Sja, sloper op de kop tikken en daar de rechte delen uit zagen en in jouw BX lassen ?
Schijt aan originaliteit.
Marten, heb je al eens geïnformeerd bij Garage Hesselink in Dirksland?
Zij hebben nog de oude BX 19 TZI Break van Martijn van Gink achter hun garage staan. Daar zou je een TZx-voorscherm van kunnen halen denk ik. Al weet ik niet precies hoe de staat van dat voorscherm is.
Ik heb hier nog de 2 knipperlichten van mijn witte TZI liggen. Laat maar weten als je daar interesse in hebt, je mag ze gratis hebben.
Succes met de klus in ieder geval.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb nog koplampen liggen, maar ik verwacht dat je die ook wel ergens hebt. Als je ze wilt hebben hoor ik het wel.
Trouwens is er met die Groene Break van Mart niets gebeurd? Ik dacht dat jonge Kees de wagen zou gaan gebruiken?
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)
Ow, ik wil trouwens wel een daggie helpen klussen.
Schijt aan originaliteit.
Ik heb inmiddels mijn dealer doorgstreept. Ze hebben me goed geholpen met de schade expertise maar t zijn geen echte schade herstellers. Het echte schade herstel (op de richtbank) moeten zijn ook uitbesteden. Ze kunnen het lassen wel zelf, maar het wordt gewoon te duur met hun arbeidsloon. Jammer maar heleaas. De dealer concludeerde zelf ook al dat ik met mijn centen en mijn verhaal (ik had verteld hoe het koplampfront eruit ziet) maar beter op zoek gaan gaan naar een “hendig menneke”...
Dus ondertussen met een ander welbekend iemand (een “heel hendig menneke”) bezig om te kijken wat er mogelijk is qua herstellen. Nog even afwachten, maar mijn handen jeuken om weer te kunnen rijden.
Op zich heb ik niet echt hulp nodig met klussen. Het lassen wil ik zowieso professioneel laten doen. En momenteel ben ik dus op zoek naar (of bezig met) iemand die ervaring heeft met de BX en dat dus goed kan doen (tegen een redelijke prijs). Nog even afwachten dus.
Het monteren van spullen is niet zo vreselijk gecompliceerd: dat kan ik best in mijn eentje af. Alleen als ik beslis de voorkant netjes te laten spuiten zal ik weer op zoek moeten gaan naar een goed bedrijf. Maar strikt genomen is dat niet eens nodig, want ik heb nu al groen donorplaatwerk op de kop getikt.
Kan je het niet bij Mike laten doen? Hij heeft een handige lasser die ook de LT heeft gefikst. Maar goed, je hebt zijn nummer, moet je zelf maar even met hem opnemen.
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)
Duncan Ruseler schreef:Kan je het niet bij Mike laten doen? Hij heeft een handige lasser die ook de LT heeft gefikst. Maar goed, je hebt zijn nummer, moet je zelf maar even met hem opnemen.
Hint:
Mike is een heel “hendig menneke”...
@Mike: had je de foto’s ontvangen (naar je Hotmail gestuurd).
Zo, vanmiddag twee keurige GTI velgjes gescoord met 2 Z.G.A.N Michelin Energy’s in de juiste maat (185/60 R14) voor 100 EUR. Niet gek.
Dit ter vervanging van de oude velg waarvan de binnenrand toch wel serieus gedeukt was (ong. 4 cm naar binnen).
Update verzekering:
De schade claim is afgewezen door de tegenpartij omdat die oordeelde dat de vrachwagen mogelijk iets heeft geslingerd, maar dat ik daardoor maar niet had moeten schrikken “of iets dergelijks”. Belachelijke reactie: dat vond de rechtsbijstand zelf ook: alleen al op basis van het schade formulier.
Ze hebben naar aanleiding hiervan “protest” aangetekend. Vooralsnog lijkt de rechtsbijstandsverzekering (DAS via Emerpark) goed werk te doen. Wel werd ik wat flauw dat het traag gaat en dat je weinig hoort. Megoed, dat schijnt zo te gaan met situaties waarbij de schuldvraag blijkbaar niet onomstotelijk vastligt.
Vooralsnog zal ik weer ff duimen moeten draaien totdat de verzekering van de tegenpartij weer heeft gereageerd. Wel een gedoe hoor.
Saillant detail was dat de chauffeur gewoon zonder meer het schadeformulier invulde (met een voor mij gunstige verklaring) en dat later de werkgever van die chauffeur met een lullige verklaring komt waarbij ze alle aansprakelijkheid afwijzen (IK had volgens hun maar beter uit moeten kijken). Meja, die werkgever was er niet bij en daar kan de rechtsbijstand weer mee aan de slag. Genoeg kruit nog dus om te verschieten.
Nja, we zien wel hoe het verder loopt. Het is wel lastig dat er geen getuige is, dat had de zaak wel kunnen versnellen.


























Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
mpostma schreef:
De schade claim is afgewezen door de tegenpartij omdat die oordeelde dat de vrachwagen mogelijk iets heeft geslingerd, maar dat ik daardoor maar niet had moeten schrikken “of iets dergelijks”. Belachelijke reactie: dat vond de rechtsbijstand zelf ook: alleen al op basis van het schade formulier.
Ik bevind me op dit moment in min of meer dezelfde situatie. Schade is tijdelijk gerepareerd maar ik rijd nu met ongespoten blik door de pekel - ook lekker. In mijn geval werd ik van linksachter aangereden.
Nu beweert de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij dat ik het had kunnen voorkomen door te remmen, uit te wijken, gas geven - terwijl dat absolute onzin is. Zoals het er nu voorstaat willen ze slechts 50% vergoeden.
Ikzelf heb een rechtsbijstandsverzekering via Polis Direct lopen en ik hoop dat die hun best doen. Het duurt en het duurt en het duurt…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!








Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Mijn ervaring met DAS is dat je ze achter de kladden aan moet zitten en vooral gegevens op moet vragen van de DAS, hou het zelf in de gaten, zoek alle papierwerk bij elkaar en lees het zelf ook door. Destijds met mijn eend wilden ze de pijp aan Maarten geven en er verder niets meer aan doen. Gelukkig werkt m’n vrouw op een advocatenkantoor en had ik backup, daardoor is uiteindelijk wel wat schade uitgekeerd via DAS zelf, maar hou het in de gaten, want ik vertrouw die gasten voor geen meter meer sinds ze mij hebben willen afschepen.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)