Ik ben zo’n zelfde motor aan het bouwen, maar ben naarstig op zoek naar de originele sproeierbezetting van de 45 mm Weber carburateurs.
Ik hoop dat iemand ergens deze specifieke informatie weet te vinden
Groeten Rudie
Ik ken die hele motor niet…. Meer info? Foto’s?
Test
welkom
http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/d21.html :
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Dat is de motor die in de visa miles pistes ligt, de rally uitvoering ervan.
Het is een variant van die achteroverliggende motoren (150) etc.
Is weinig van bekend…
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
HELP, goede sproeiers gezocht
Ik heb nog wat specs gevonden:
De evolution uitvoering van de miles piste
En dat er weinig van bekend is… dat weet ik inmiddels
Ik race met mijn Talbot samba groep B, maar daar is alleen de 1285 group B officeel geleverd, ik ben dan naar de 1360cc gegaan, maar met de renaul 16 zuigers en een aantal aanpassingen kan je naar de 1440cc komen. Alleen heb ik geen goede setting voor mijn caruburateur want die staat standaard niet goed voor zo’n kleine cc inhoud. De 45 mm wordt meestal bij veel grotere motoren ( richting de 2000cc toegepast).
De motor is geheel gereviseerd en moet inlopen, tot die tijd moet ik een goede begin setting hebben voordat ik ze echt kan laten afstellen.
Aangezien ze dus op de Citroen Visa wel geleverd zijn hoop ik op dit forum die zeldzame info te vinden
ps ik heb meerdere visa’s gehad, waaronder een chrono en heb nu een (totaal verroeste Visa GTI met 1.9 motor)
als het goed is rijdt er zo 1 in ned ik utrecht
Ik ben lid van de visa sportsclub, maar als ik me niet vergis is dit een 1360cc uitvoering, ik zal nog eens navragen
ik heb die persoon achter die franse site van hierboven twee weken geleden geemaild, maar geen antwoord.
Ik heb ook in het engels geschreven want het Frans beheers ik niet en dat maakt het al een stuk moeilijker communiceren (understatement!)
Probeer eens bij een van de in carburateurs gespecialiseerde bedrijfjes in Engeland die Weber onderdelen leveren?
Je zal waarschijnlijk ook de juiste inlaatkelken moeten hebben?
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Er is een mooi computer programma waarmee je een standaard setting kan berekenen, dus ik ben al een aardig eind, maar het zou beter als ik de “echte” setting kan achterhalen. Van de Talbot Samba groep B heb ik ze wel allemaal op een rij, maar van de Visa ontbreken ze nog
Ik blijf graven ( heb de motor toch nog niet af)
Groeten Rudie
Neem eens contact op met Bruno Jammes, die kan je waarschijnlijk wel verder helpen. .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ajeto!!!
Ik heb hem een mailtje gestuurd ( wat door een vertaal machine heen gegooid) en nu maar hopen op een reactie.
Heb niet zo veel goede ervaring met info terug krijgen uit Frankrijk, omdat mijn frans bagger is.
Valt tegen wat er in Nederland nog aan info is over de snelle Visa’s en Talbot Samba’s, maar ja er wordt ook bijna niet meer gerallyd in Nederland.
Suggesties? Altijd welkom
Groeten Rudie
Bedankt voor de tip en hij heeft inderdaad terug gemaild met de juiste sproeierbezetting ( en venturi afmeting):
According to Denis Mathiot Competition (the compagny which had in charge the development of the 1000 Pistes Evolution), the caracteristics of the 45 DCOE depended on the desiderata of the driver. Its Visa (ex-work Visa Evolution) is fitted whith the following components :
Chocke tube = 36
Main jet = 145
Air jet = 195
Emulsifier = F9
Aluminium trumpet 70mm ou 100mm depending on the desired torque
Geweldig niet!
Het zal wel 2007 worden wanneer het motorblok zijn mooie geluid zal gaan laten horen.
Groeten Rudie
Onderwerp kan hiermee afgesloten worden
Ik laat hem gewoon open, alleen te koop/gezocht topics worden gesloten
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Bruno mailt altijd terug, het is echt een ontzettende aardige kerel.
Kent heel erg veel mensen met de juiste informatie.
Sorry dat ik even vergeten was te melden dat je perfect met hem in het Engels kan mailen.
Ajeto!!!
Het is alweer een hele tijd geleden, maar nogal wat tegenslag gehad en het was niet zo eenvoudig om van een Peugeot 104 een Groep B auto te maken.
Maar inmiddels APK gekeurd en het blok loopt als een lier, na de APK op Webers gelijk overgestapt op throttle bodies 40mm Jenveys, ook dat ging niet over rozen, maar het blok loopt nu op injectie en ik moet zeggen, er zit gang in.
Photobucket wil niet dus maar even een verwijzing naar mijn homepage
http://homepages.ipact.nl/~fermal/HumpieDumpie/jenveys.htm
ps door problemen met de gezondheid ga ik de hobby afbouwen, ga veel onderdelen weg doen. Ik zal een post gaan maken met daarin onderdelen aangeboden
Groeten Rudie en veel kijk plezier
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 16-11-2009
- Xantia 2.1TD Activa
- C15 1.4i
geweldig mooi jammer dat het over is natuurlijk,gezondheid verder wel goed ?
mvg ko