Ben ook erg benieuwd naar de resultaten, van onze thp’s.
Jullie horen het morgen.
Gr.
Dennis
DS3 THP
xenon 6000k
led stadslicht + kenteken
17” Bellone zomer (zwart)
17” OZ Superturismo winter (zwart)
Zo, gisteren naar Henk (de Ringsleutel) geweest voor een nieuwe vermogens run.
Resultaat qua topvermogen is niet heel veel veranderd, maar dat had ik ook niet verwacht (wel gehoopt)
Gemeten vermogen:
Vermogen aan de wielen
157.5 pk @ 4688 tpm
289 nm @ 2727 tpm
Vermogen aan de krukas
173.8 pk @ 4688 tpm
310nm @ 2727 tpm
Daarbij is er iets meer koppel in het middelgebied en is er iets meer vermogen in de hogere toeren beschikbaar.
Henk heeft gelijk aandachtig naar de grafiek staan kijken, heeft een rondje gereden en daarna eens onder de kap gekeken.
Aansluitend hebben we een praatje staan maken over de huidige setup en de plannen.
Henk adviseerde wel een aantal dingen.
Allereerst de standaard blow off valve vervangen voor een sterker exemplaar.
Standaard versie is compleet van plastic en kan vervangen worden voor een versie van VAG
of gelijk één van forge welke van alluminium is en verwisselbare (boost)veren heeft.
http://www.forgemotorsport.co.uk/con…oduct=FMDVDS3R
Ook zoals ik al wist, de uitlaat vervangen voor een versie met een grotere diameter.
De standaard uitlaat is nu echt de beperkende factor en belemmerd ook een betere werking van de intercooler.
Daarnaast, en daar baalde ik echt van, geen Shell V-Power 97 tanken.
Op vakantie heb ik moeten tanken en toen was als beste de V-Power voor handen. Dit zat nu ook in de tank.
Henk vertelde dat hij daar niet veel goeds over hoorde en dat het het beste is om BP Ultimate 98 te tanken.
Dit heeft volgens hem dan ook een kleine invloed kunnen hebben op de nieuwe uitdraai.
Al met al een geslaagde en leerzame dag
Ps. Dennis is ook geweest uiteraard, maar die mag zijn eigen bevindingen en ideeën plaatsen
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Ik was gister ook mee gegaan met Fabian, er leuke ochtend was het gister.
De eerste run van mijn thp kwam uit op 187pk en 332nm, alleen kwamen we er achter dat er een behoorlijke dip in curve zat,
Samen met Henk gekeken, konden niet ontdekken waar het probleem ligt.
Daarop heb ik even contact gezocht met de tuner, heb deze de curve laten zien. Morgen ga ik naar de tuner om het probleem te verhelpen,
Het was gister wel leuk om te zien 2 ds3 op de rollerbank.
Zodra ik bij de tuner ben geweest horen jullie dat.
Gr.
Dennis
DS3 THP
xenon 6000k
led stadslicht + kenteken
17” Bellone zomer (zwart)
17” OZ Superturismo winter (zwart)
Toch mooie resultaten zo te lezen. En nu snel een andere uitlaat scoren zou ik zeggen.
Scheelt wel wat tegenover de originele. Ben benieuwd als ik me’n FORGE spullen erop zitten heb.
Stay tuned & go fast.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Hoi Fabian
Omdat ik mijn THP verkocht heb dacht ik het ITG filter wil ik wel houden voor mijn Racing,maar wat bleek het lucht filter was verbrand het schuimrubber aan de onder zijde was hard en brokkelde af naar Beek autoracing gegaan met filter,heeft het bekeken en kreeg een nieuw filter,ze zeggen dit nog niet eerder gezien te hebben.
Mijn vraag heb jij je filter al schoon gemaakt,want als het meer voor komt hoeft die er voor mij niet meer in,en een racing heeft toch al een K&N filter.
Ben benieuwd hoe je filter er uit ziet?
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Hey,
ik zelf heb nu een luchtfilter van Forge en heb eigenlijk nog nooit iets slechts gehoord of gelezen over ITG.
De Racing heeft trouwens geen luchtfilter van K&N hoor, maar gewoon een standaard papieren ding.
K&N is sowieso ook aan te raden! BMC is ook goed.
Wel erg gaaf trouwens zo’n Racing.
Mocht er over een jaar of 2 nog steeds een Racing op de markt zijn, dan ga ik er ook eens naar kijken denk ik!!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
@ Mads3
Ik heb het filter destijds van Fabian over genomen en heb het er vrij recent nog uit gehad om te reinigen maar heb niets bijzonders aan het filter gezien.
Was het niet gewoon een harde koek vuil die zich bij de inlaatbuis van het filterhuis vormt?
Groet
Ron
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Aan de onderkant van het ITG filter de schuimrubber kant was aan de kant van de inlaat het schuim hard geworden en als je met je hand er over wreef viel het schuim uit elkaar,filter was schoon Beek autoracing vertelde dat die verbrand was,hoe dat kon wist die niet,heb wel een nieuwe gekregen.
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Fabian.
Ik heb ff een vraagje over die turbobuizen.
standaard zitten daar sensoren op maar hoe zit dat bij de buizenset van Forge.
zitten daar al de aansluitpunten voor op de buis??
is dat dus plastic eruit en metalen erin en klaar is kees??
ben zelf nu ook een beetje aan het kijken voor een intercoolerset om die zelf samen te stellen.
nu zit ik te kijken naar de intercooler van een seat ibiza cupra.
moet dan alleen wat bevestigingspunten fixen.
maar het is dan zeker goedkoper dan de spullen van forge.
Hey,
op de alluminium buizen zit 1 sensor aangesloten (links boven) en hiervoor wordt alles netjes meegeleverd.
Er zit al een gat in die buis + een schroefdraad om de sensor vast te zetten met een boutje!
Intercooler set van Forge is veel te duur.
Omgerekend kom je uit op 900 euro excl. de montage
Ik was 670 euro kwijt incl. de montage en alle benodigde onderdelen + een efficiëntere intercooler
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 17-09-2012
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Fabian Wierth schreef:.... het beste is om BP Ultimate 98 te tanken….
Dit is zeker waar! Mijn vorige auto had ook een turbo en daar was een behoorlijk verschil merkbaar na het tanken met de Ultimate van BP. De auto reageert gretiger en (was bij mij) met een koude motor iets nerveuzer.
Het kleine prijsverschil per tankbeurt valt wat mij betreft in het niet met de extra beleving.
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Forge is idd best wel prijzig ja.
zeker met de complete sets.
maar is er ook een andere leverancier van dit soort spul??
heb zelf kwa intercooler zitten kijken bij de VAG-groep.
Hey,
ja Forge is erg duur als je de plug & play onderdelen van hen koopt.
Voor je intercooler zou ik aanraden om zelf een kit samen te stellen.
Hiervoor heb je nodig:
Intercooler: http://www.biesheuvel.nl/store/group/1793/intercoolers
Alluminium buizen: http://www.biesheuvel.nl/store/group/75865/aluminium_buizen_en_bochten
Siliconen slangen: http://www.biesheuvel.nl/store/group/2134/silicone_slangen
Slang klemmen: http://www.biesheuvel.nl/store/group/73874/slangen_klem
Mijn set is ook zo samengesteld en heeft me dus omgerekend 400 euro minder gekost dan de Forge set!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
LED Achterlichten?? Ik zeg doen!!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Inderdaad niet lelijk… Maar ik vrees dat ze straks aan de prijs zijn in Nederland. Op de Belgische configurator kosten ze 300 euro extra voor een So Chic. Dat zal in Nederland, vooral na de btw-verhoging van maandag, op z’n minst 350 euro zijn en ik denk zelfs richting de 400 pietermannetjes gaan. Als je ze achteraf koopt zullen ze verwacht ik snel 300 euro per stuk kosten… Nou, da’s mij te veel van het goede. De gewone achterlichten met chromen schelpjes vind ik ook mooi zat .