![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_15281.gif)
Totaal aantal Berichten: 126
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 90
Heeft er iemand al ooit een (achter)deur van een Xsara Picasso moeten vervangen, en zoja, is dit doenbaar voor een leek (buiten basis-onderhoud en dergelijk heb ik nog niet veel aan auto’s gewerkt)?
De zijdeur van onze Xsara Picasso heeft namelijk aardig wat blikschade opgelopen en om dit bij de garage te laten maken loopt snel op tot €1000 kosten, dit terwijl ik voor +- 200 euro een tweedehands deur kan vinden.
Moest er iemand een link weten naar een manual of dergelijks, ook altijd welkom natuurlijk.
heb je al nieuwe portieren?? ik heb zelf ook een xsara picasso.
wil er mee helpen?
Klopt.. de deur is het niet.
Het spuitwerk (lak per liters= ping ping) en arbeidsloon (en nog een beetje heh, moet wel lijken of ze er lang mee bezig geweest zijn) gaat zoveel kosten.
Als je het zelf gaat doen moet je echt op alle klemmetjes en stekkertjes gaan letten..als het oud is zegt het vaak krak,.. Nieuwe stootstrip kopen als die krom getrokken is bij het eraf halen (evt inclusief klemmetjes.). Als je deurzwengels hebt moet je ook even achter het asje pielen (maar daar begin je mee.
Raammechanisme eruit en er in zetten. Alle rubbers.
Deur juist afhangen.
Enzovoorts. Best nog een gepriegel wat voor de pro redelijk snel te doen is, maar toch ook weer niet.
Het zal je verbazen hoeveel priegelonderdeeltjes en rubbers er komen kijken :p
Tís het 1 of het ander. Zelf klooien of laten doen.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003