2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
chiptuning .. in een C1eend op benzine ervaring mee?
Boofle
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 12-08-2011

- C3 Puretech 68 Collection
Gepost: 26 juni 2012 10:23 PM
  [ # 16 ]
marinier2010 schreef:

Boofle,

Ik heb het in grafenwohr(duitsland) laten doen, Ik ken die website niet meer vinden.
Maar in nederland kan je het ook overal laten doen, ik moest 20 minuten wachten en het was gebeurd.

Het bevalt goed, hij is echt een stuk feller en de slappe 5e versnelling trekt nu net zo snel op als de 4e versnelling. tot 170 trekt het wagentje op alsof het niks is.

succes.

Hoi,

Dank voor je bericht, ik ga daar denk ik maar voor sparen , lijkt me wel lekker om in de 5 nog flot door te kunnen trekken .

geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !

Profiel  
 
sparkienl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 16-07-2012

Gepost: 16 september 2012 01:46 AM
  [ # 17 ]

Heb een blackbox laten installeren, deze werkt op het gaspedaal signaal.
Een enorme verbetering in de 4 de en 5 de versnelling, je kunt nu tenminste met een normale snelheid een ander inhalen zonder een 4 kilometer file te creeeren.
Zoals eerder ge.zxegd een enorme verbetering..

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 16 september 2012 10:35 AM
  [ # 18 ]

Maar de C1 heeft een overdrive.

Om in te halen moet je dus gewoon even terugschakelen.


En natuurlijk moet je eerst snelheid maken voor je naar de andere baan gaat.

Profiel  
 
sparkienl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 16-07-2012

Gepost: 22 september 2012 01:26 AM
  [ # 19 ]
EW schreef:

Maar de C1 heeft een overdrive.

Om in te halen moet je dus gewoon even terugschakelen.


En natuurlijk moet je eerst snelheid maken voor je naar de andere baan gaat.


@EW
Bedankt voor je reactie op mijn bericht en dat je mij de eerste beginselen van het auto rijden weer probeert te onderwijzen.
Maar zoals de moderator hier zegt houdt het vriendelijk onder elkaar.
Dus nogmaals, de blackbox beinvloed het signaal naar de gasklep,
dwz het signaal wordt aangepast aan het moment van bediening, het geeft een hogere eindwaarde af, men gaat dus sneller vooruit.
Men hoeft dus niet terug te schakelen.
Ik hoop dat je dit begrijpt.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 september 2012 07:48 AM
  [ # 20 ]

Dat moet je eens uitleggen. Een C1 heeft volgens mij geen drive by wire maar gewoon een gasklep met een gaskabel direct vanaf het gaspedaal….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Boofle
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 12-08-2011

- C3 Puretech 68 Collection
Gepost: 22 september 2012 08:30 AM
  [ # 21 ]

ben er achter dat wil je het goed en legaal doen je weer naar de ciptuning oa de remmen en vering en zo voorts moet aanpassen en dan weer een rdw teast of het allemaal veilig is dat gaat erg veel geld kosten.

inderdaad de 6e is een soort overdrive en bedoeld voor bradnstof besparing de vier is beter om door te trekken , gelukkig is mijn bug niet echt lui , ik ben er tevreden mee zuinig rijden is belangrijker dan 4 seconden winst , en het nergens in nl (crcuits uitgezonderd) mag je harder dan 130km/h

geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 september 2012 09:09 AM
  [ # 22 ]
sparkienl schreef:

@EW
Bedankt voor je reactie op mijn bericht en dat je mij de eerste beginselen van het auto rijden weer probeert te onderwijzen.
Maar zoals de moderator hier zegt houdt het vriendelijk onder elkaar..

ik weet niet zo goed waarom deze opmerking aan het adres van EW gemaakt moest worden en ook niet waarom daar de moderator bij genoemd moet worden…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sparkienl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 16-07-2012

Gepost: 22 september 2012 12:45 PM
  [ # 23 ]

Beste Moderator het slaat op deze thread waar een bericht van mij verwijderd werd
en vervangen door dit “Zo:  clean en nu weer gezellig doen Smile”

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/217717/

Ik begrijp best dat iedereen een andere mening heeft en dat je elkaar in waarde moet laten,
vandaar mijn opmerking aan @EW die mij de beginselen van het auto rijden aan het onderwijzen is.

@Waterman

Om je vraag te beantwoorden deze uitleg.
Het luchtfilter van de C1 werd verwijderd.
Hier onder aan de achterzijde werd een connector losgemaakt.
Op deze connector werd een multimeter aangesloten.
De aflezing stond op 0.
De sleutel werd in het contactslot gedaan en aan gezet maar niet gestart.
Het gaspedaal werd ingedrukt en de aflezing van de multimeter ging van 0 naar 3,8.
Ik neem dus aan dat deze toename van uitlezing kwam doordat het gaspedaal ingedrukt werd.
Het kan best zijn dat er een mechanische verbinding in de C1 zit van het gaspedaal naar de gasklep maar hier werd niets aangedaan.
De draad van de connectot werd losgemaakt en verbonden met een draad van de blackbox.
Een andere draad van de blackbox werd nu verbonden met de connector.
Na afwerking van het geheel werd de motor gestart en een proefrit gemaakt.
De C1 was voordien in de 1,2 en 3de versnelling niet lui maar reageerde nu eerder op het indrukken van het gaspedaal.
In de 4 en 5 reageerde de C1 beter op het indrukken van het gaspedaal zonder dat men hoefde terug te schakelen.

Profiel  
 
sparkienl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 16-07-2012

Gepost: 23 september 2012 12:57 AM
  [ # 24 ]

Ik heb een .jpg file als bijlage geupload met de door mij beschreven connector

Ik hoop dat het duidelijk is

Afbeelding Bijlagen
Throttle.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
sparkienl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 16-07-2012

Gepost: 12 oktober 2012 02:39 AM
  [ # 25 ]

Wat mij verbaasd is de totale stilte in deze threath, geen enkel commentaar.


Wat mij betreft, hebben de z.g.n. experts op dit forum blijkbaar nog nooit de elektrische schema’s goed bestudeert, want de sensor die de stand van het gaspedaal aangeeft en deze omzet in een elektrische waarde is al sinds het begin (2005) aanwezig. Dat men dit elektrische signaal kan beinvloeden is volgens mij dus duidelijk. Men kan dus de ECU beinvloeden zonder de eeprom waardes te overschrijven. Met andere woorden de auto ECU is nog origineel en deze hoeft men dus niet terug te flashen voor een eventuele garantie claim. Dat men meer vermogen (12pk) heeft en dus ook een hogere topsnelheid (20 kmph) heeft is niet ter discussie, het gaat in deze threath om de ervaring met chiptuning.

Profiel  
 
Boofle
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 12-08-2011

- C3 Puretech 68 Collection
Gepost: 12 oktober 2012 03:25 AM
  [ # 26 ]

Mag voor mij een slot op. ik hou de bug toch liever origineel
bovendien heb ik nu sndere zorgen

geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2291
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 12 oktober 2012 12:42 PM
  [ # 27 ]

Ik had eerder gepost dat ik voornemens was onze C1-EGS te laten chiptunen.
De reden: meer koppel onderin, immers de EGS schakelt snel op en dan heb je weinig fut als je gas geeft.
Dat tunen heb ik inmiddels laten doen, bij Bullpower in Dronten.

Op de rollenbank ziet dat er zó uit:

De groene curves zijn de oorspronkelijke.
De rode curves zijn gemaakt na de eerste aanpassing van de software. Dat gaf al een duidelijke stijging van het koppel in het gebied boven de 1750 rpm.
Vervolgens is er nog wat verder gesleuteld aan de software, met de blauwe curve als gevolg.

Het was mij te doen om meer koppel helemaal onderin, en dat is goed gelukt.

En merk ik het ook bij het rijden?
Het antwoord is een volmondig JA

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1792
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 12 oktober 2012 12:52 PM
  [ # 28 ]

Dat bedrijf is m.i. iig wel een aanrader mocht je willen chippen ... Wink


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2291
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 12 oktober 2012 01:04 PM
  [ # 29 ]

....en dat zeg je niet zomaar…. Wink

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook