3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
BX 1.4 RE van ‘91 met veer problemen
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 september 2012 06:30 PM
  [ # 31 ]

Als de rijhoogte van de wagen correct is dan is er niets mis met de handhoogtebediening!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sentimanel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006

- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Gepost: 24 september 2012 06:47 PM
  [ # 32 ]

Naar schijnt is er bij bx een latje die beweegt samen met de stang mee,
die de druk naar voor op normale stand correct zet.
Als dit blijft hangen zou de hoogte wel gaan maar zit de druk op de veren nog te/op hoog.
Een oudere citroën garagist op pensioen heeft mij dit net laten weten, die heeft dit enkele keren meegemaakt.
Wanneer je nieuwe veerpoten steekt komt dat latje ook los en meestal blijft die ok dan.
Dus kun je het oplossen zonder al het werk. (laten we hopen)

ICCCR UK 2012 Here we come!! 

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 september 2012 07:00 PM
  [ # 33 ]

Klopt volgens mij helemaal NIKS van .

Heb je de voorste remmen nu al een keer ontlucht ????

Ik blijf er bij dat er lucht mee met de LHM in het systeem gaat ,

en bij een LHM -lucht mengsel in de veercilinders

kan je die niet helemaal drukloos leggen door de auto te laten zakken !!

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 september 2012 07:03 PM
  [ # 34 ]

Ik geloof ook niets van dat verhaal. Ik werk nu zo’n 20 jaar aan bx’en en dit verhaal heb ik nog nooit gehoord. Zet die bx maar neer dan wissel ik in 40 minuten 2 veerpoten voor je!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sentimanel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006

- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Gepost: 24 september 2012 08:14 PM
  [ # 35 ]

Ik bevestig het niet, wel wat ik vandaag gehoord heb.
Lucht zat er niet in, het was zelf perfect.
Als je de bx start komt de neus zelf goed naar boven.
En de remmen werken gewoon super goe daarom dat ik dacht dat iets niet normaal was.
De bx is nog nieuw met maar 28 000km op de teller.
Als ik vanavond niets kan vinden via die regelstang, dan steek ik zowiezo die poten hoor Wink

ICCCR UK 2012 Here we come!! 

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook