Mooie auto, succes met deze aankoop en veel kilometers gewenst
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Hele mooie DS! 23IE met 5 bak, sterkste DS die er is. Mooie kleur combi lak <-> leer
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bedankt voor de complimenten allemaal!
jantje1948 schreef:Mooi. Je weet dat je de verlichtingshandle moet indrukken voor de verstralers?
Thanks!
Dat is de truuk. Ik heb er geen instructieboekje bij. Dus als iemand nog van een IE een Nederlands boekje heeft houd ik mij aanbevolen
Op internet wel en matige scan gevonden in het engels, waar dus veel afbeeldingen ook met een rechts stuur zijn.
bogaard77 schreef:wAT mooie wagen!
De temp meter klopt. Soms gaat ie omhoog. effe een dreun op het dash geven.
Hij gaat juist omhoog als de auto uit staat. Zodra ik hem start blijft de meter laag staan, op die 3 streepjes naast elkaar.
CLL Martin schreef:Hele mooie DS! 23IE met 5 bak, sterkste DS die er is. Mooie kleur combi lak <-> leer
Daar hebben we dus ook echt naar gezocht, vooral dat bruine leer vind ik erg mooi bij een Pallas.
Ook een blauwe pallas met blauw interieur bekeken, maar dat vonden we toch echt minder mooi. Zo heeft iedereen natuurlijk zijn voorkeuren.
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Oke, vandaar dat jullie de Ds bij de Cx meeting aan het inspecteren waren..
Proficiat met de nieuwe aanwinst Arjan!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De temp meter klopt. Soms gaat ie omhoog. effe een dreun op het dash geven.
Hij gaat juist omhoog als de auto uit staat. Zodra ik hem start blijft de meter laag staan, op die 3 streepjes naast elkaar.
Als hij het verder gewoon doet is er niets aan de hand. Op temperatuur ongeveer halverwege het grijs
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, hij blijft tijdens het rijden op die 3 streepjes staan. Maar ik heb na langer rijder er niet op gelet.
Benzine meter doet gewoon helemaal niets. Dus ik denk dat het klokkenspel er toch een keer uit moet om wat metingen te gaan doen.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Geinig ding, leuk!
Leuk Arjan! Erg mooi ding!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
zaterdag goed kunnen bekijken, mooie wagen!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed nu het verstraler mysterie opgelost is, is het volgende vage onderwerp de verwarming…
Het engelse instructieboekje wat ik heb is daar niet helemaal duidelijk in.
In het midden heb ik 3 hendels.
De onderste lijkt simpel, deze is voor warm koud (in de praktijk merk ik daar niks van, verwarming draait gewoon mee)
De linker hendel met die pijlen erbij zou voor boven en beneden moeten zijn, hier voel ik duidelijk een klep bewegen als ik de hendel om zet. Waar zitten de roosters voor beneden eigenlijk?
Is de 3de dan de hoeveelheid lucht? Links is vol open, rechts is dicht of bijna dicht?
Dan heb je nog die 2 schuifjes bij de roosters op het dash.
De bovenste bediend duidelijk een klep achter het rooster, dat kan ik ook zien.
Die onderste gaat heel licht en lijkt weinig te doen?
Verder is het mij ook nog niet duidelijk of het rooster aan de rechterkant wel of niet aangesloten is op de verwarming. Als het goed is niet op de blower?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De twee roosters links en rechts op het dashboard hebben beiden geen verbinding met de kachelradiator. Warme lucht komt uitsluitend via de ontwasemingskanalen of de voetenruimte de auto in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat vermoeden begon ik al te krijgen.
Is het mogelijk of normaal dat de lucht iets wordt opgewarmt omdat de slangen door de motorruimte lopen?
De lucht daaruit leek toch iets warmer dan de buitenlucht te zijn.
Waar is dat onderste schuifje dan voor bij die roosters? Die gaan vrij licht, alsof er bijna niets aan zit. Die bovenste bedient wat zwaarder.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is open of dicht.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Die zijn om de ventilatiestroom naar boven, naar voren of naar beneden te richten en je ziet die schoepjes bewegen als het goed werkt.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even een foto van Google:
Ik heb 2 schuifjes die horizontaal bewegen. De bovenste is open of dicht.
De onderste weet ik niet.
De 3de is verticaal, daar bedien je idd de schoepjes mee