Jammer dat sommigen van de DS3 zo’n Sjonnie bak maken. Laat hem lekker origineel.
Maar ja, moet iedereen natuurlijk zelf weten.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 38
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Goed nieuws over de achterlichten (denk ik!)
Op de Belgische configurator zijn de heerlijke cabrio-achterlichten standaard op de ‘gewone’ Ultra Prestige! Oftewel: op onze gewone DS3’tjes zouden ze in ieder geval moeten passen!
Ben benieuwd wat ze los gaan kosten.
Ik verwacht wel een euro of 400 eigenlijk.
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Passen zullen ze wel maar of de electronica dit zo fijn vindt is nog maar de vraag. Soms krijg je foutmeldingen doordat de boordcomputer denkt dat er geen, of defecte lampjes zijn.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Volgens die Belgische configurator zitten die 3D-achterlichten staandaard op de Sport Chic en Ultra Prestige en zijn ze als extra te bestellen op de Chic en de So Chic (kost in Belgie 300 euro). Valt me trouwens nog meer op. De kleuren Gris Manitoba en Blue Boticelli zijn verdwenen en Sanquine heeft plaats gemaakt voor Rouge Rubi. Verder zijn de dakkleuren Fuchsia en Rouge Carmen geschrapt en zijn daarvoor Blue Infini (de dakkleur blauw van de cabrio) en Gris Moondust (van de Racing) voor teruggekomen. Alleen is Gris Moondust voorbehouden aan de Sport Chic en Ultra Prestige. Ook is het Rouge Carmen-leer verwisseld voor blauw (uit de cabrio). Verder valt me op dat de Racing in de Belgische configurator niet meer genoemd wordt…. Voorteken?
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Dat de Racing ontbreekt in de configurator hoeft niet te betekenen dat ie gaat verdwijnen. Wellicht krijgt ie een motorupdate, kan me namelijk herinneren dat destijds in de Nederlandse configurator de THP 155 ook ontbrak net voordat deze motor een update kreeg.
Die Bleu Infini lijkt overigens nog niet echt lekker te werken…
Uit betrouwbare bron vernomen dat de DS3R sinds 21/09 niet meer besteld kan / mag worden
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Omdat?
Wellicht een update/upgrade die in Parijs gepresenteerd wordt.
Dat zegt het bericht helaas niet…
Persoonlijk denk ik niet dat er zo snel een update / andere versie zal komen.
Maar je weet het nooit met die Fransen
Totaal aantal Berichten: 151
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Afgelopen week eens aan het “spelen” geweest met Plasti-Dip.
Ik had al eerder het idee om wat chromen onderdelen zwart te maken met wrap-folie maar dit is beperkt gebleven tot de grille.
Nu dus aan de gang geweest met Plasti-Dip, plastic in een spuitbus.
Het is erg simpel aan te brengen en ook verwijderbaar zonder schade achter te laten.
Ik heb eigenlijk alle chromen delen behalve de spiegels en de deurklinken zwart gemaakt en vind zelf het resultaat best geslaagd.
De strips aan de zijkant.
De letters DS3 en de strip boven het kenteken achterop.
Het logo voorop.
De randen om de mistlampen.
Vind het best stoer zo.
Tja, ik vind dat chroom op een witte auto eigenlijk maar niets. Op me’n haaigrijze is het zeer mooi. Prima werk geleverd om de ze zwart te maken. Ziet er een stuk sportiever uit nu.Respect voor je werk man.
Stay tuned & go fast.
Totaal aantal Berichten: 38
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Zo dan, dát ziet er even goed uit! Geïnspireerd op de zwarte onderdelen van de racing, helemaal goed!
Zou je als je daar tijd/mogelijkheid voor hebt eens grotere foto’s kunnen posten? En, is het moeilijk om de chromen strips in de grille en aan de zijkant eraf te halen?
Ziet er netjes uit!
Is het een beetje makkelijk aan te brengen?
Nu alleen je spiegelkappen nog
Dank voor de complimenten,
@ Bobbus
De chrome strips aan de zijkant zijn met plasti-Dip gedaan en hoef je dus niet te verwijderen, de grill had ik al eerder zwart gemaakt met wrapfolie en heb ik dus wel moeten verwijderen om het goed te doen, dit is echter wel een lastig klusje.
Je kunt dan de boutjes aan de bovenkant van de bumper verwijderen en dan de bumper een stukje naar voren trekken waarna je je hand er tussen kunt steken om de clips voorzichtig los te drukken (let op deze zijn vrij breekbaar).
Je zou de grill natuurlijk ook met Plasti-Dip kunnen behandelen dat is een stuk eenvoudiger.
Dat zou ik nu ook doen als ik het nog niet met wrapfolie had gedaan.
Voor instructies over Plasti-Dip kun je even op you-tube kijken, daar staat genoeg info.
Als je de foto’s in het groot wil kun je me even een PB sturen met je privé mailadres dan stuur ik ze daar heen, ik zou niet weten hoe ik ze in het groot op “mijnalbum.nl” moet krijgen.
@ Fabian
dank je.
Het aanbrengen stelt niet zo heel veel voor, tik even Plasti-Dip in op you-tube en dan verschijnt er genoeg.
En over de spiegelkappen, die wou ik zo laten aangezien ze op dezelfde hoogte zitten als de chromen deurklinken en die ga ik zeker niet doen want dat word niks omdat je die te vaak vast hebt.
De spiegelvoeten zijn trouwens ook kwetsbaar omdat daar de spiegel steeds over draait tijdens het inklappen.
Misschien dat ik nog wel een velg ga proberen maar als dat gebeurd laat ik het wel weten.
Ik zou het dak ook wel mat zwart willen maar dat gaat me te ver.