16 van de 17
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 Volgende > 
   
DS van giel
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 03 juli 2012 11:31 PM
  [ # 226 ]

Goede avond,

De hoogteregelaar heb ik nog niet gereinigd, maar wel de koppelingsregelaar. Dit omdat de oude wat lekte.
Tevens had ik gehoopt dat de auto wat sneller zou schakelen. Maar dit blijkt niet het geval te zijn.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de halfautomaat sneller schakeld?

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 juli 2012 12:49 AM
  [ # 227 ]

Koppelingsregelaar bijstellen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 04 juli 2012 07:35 AM
  [ # 228 ]

Hallo Jan,

Doe ik dat met die stelschroef die op die balhoofd zit van de hevel? Of zijn er andere afstelm mogelijkheden?


Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 juli 2012 11:30 AM
  [ # 229 ]

Poeh, dat weet ik niet meer. Ik had een IE halfautomaat en heb het nooit bij hoeven stellen. Staat in het WPHB beschreven.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 25 september 2012 08:15 PM
  [ # 230 ]

goede avond allen,

op het najaarsevenement van de club heb ik brede hoofdsteunen gekocht voor mijn dame.
Hoe kan ik deze monteren? Moet ik met een klein boortje voor boren en de pijpjes vastzetten met zelftappers/

giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 september 2012 08:29 PM
  [ # 231 ]

Hoe is het nu met het koppelen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 25 september 2012 08:37 PM
  [ # 232 ]

hallo Jan,

ik heb de auto weggebracht naar de garage. Door mijn werk kom ik er gewoon niet aan toe om er iets zelf aan te doen (behalve de hoofdsteunen dan!).

Ik had zelf wel de koppelingsregelaar vervangen door een ander exemplaar; de lekkage was een factor vijf erger en het schakelen werd nog veel beroerder. Ik was weer ff klaar mee.

Bij de garage is hij wederom vervangen door een goed exemplaar en het schakelen gaat super. Ik moet ontzettend inhouden om elke keer als de situatie het toelaat als een speer ervandoor te gaan, wat een kracht voor een auto van bijna 40 jaar oud.

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 september 2012 09:28 PM
  [ # 233 ]

Mooi.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 25 september 2012 09:43 PM
  [ # 234 ]

in de zijkant van de stoel zit een buis van het frame. Daar voel ik een klein gaatje . Is deze bedoeld voor de bovenste schroef van het pijpje? De hoofdsteun zit dan iets boven de leuning van de stoel, maar wat ik mij herinner van andere ds-en met brede hoofdsteunen, zitten deze altijd strak boven de bovenkant van de stoel.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 26 september 2012 01:52 PM
  [ # 235 ]

goedemiddag,

heeft iemand misschien een foto van een stoel met brede hoofdsteunen? Dan kan ik zien hoe hoog deze zitten ten opzichte van de bovenkant van de stoel.

Groet Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 27 september 2012 12:07 AM
  [ # 236 ]

ga gewoon even bij Yves Frelon kijken (of google op “appuie-tete citroen ds” voor directe link naar de pagina) :

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 28 september 2012 09:46 PM
  [ # 237 ]

bedankt voor je foto en info.

hoofdsteunen zitten erin. Mijn god wat staat dat mooi. En het zit ook anders: heb mijn stoel ff meer gekanteld en zit nu super relaxed.

Fotos plaatsen wil niet, maar het resultaat is mooi.

giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 01 oktober 2012 11:01 PM
  [ # 238 ]

Daar mijn eigen godin wederom een date had met de garagist, mocht ik afgelopen zaterdag de DS van vriend Giel lenen voor een toertocht met wat collega’s van mij.

Wat is zo’n 23 een heerlijke motor!! Wat een krachtverschil met de 20 die ik zelf heb. Verder viel mij het verschil in geluidsniveau op. In de 23 kun je bij 120 nog een prima gesprek voeren, in mijn 20 moet je behoorlijk je stem verheffen. Toch zitten er nu al hitteschiltjes in, welke maatregelen kan ik nog treffen om het geluid te dempen?

Hoofdsteunen zijn erg mooi. Aan het kussentje kon ik zo snel niet wennen, dus die maar even losgemaakt.

Op gas reed de auto nog niet 100% soepel, ze houdt wat in bij acceleren. Bij de verkeerslichten stopte de motor zelfs. Toen maar weer op benzine verder gereden. Verbruik viel enorm mee, rond de 1:10 over een tocht van zo’n 200 km.

Heerlijk gereden, andere aanwezig auto’s waren een Triumph Spitfire 1500, Alfa Romeo 2000 Veloce Spider en een Audi TTRS Smile

Ik leer het wel…

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 16 november 2012 08:08 PM
  [ # 239 ]

goede avond,

aangezien mijn dakrand zeer krokant is geworden en de bak van mijn electrische opendak (hollandia) aan het roesten waardoor de afvoerpijpjes verstoppen en het regenwater over mijn interieur loopt ben ik van plan om deze winter mijn dak eraf te halen.

Vervolgens wil ik de dakrand deels vervangen en opknappen en de bak van mijn opendak laten vervangen.

Ik wil mijn dak er thuis afhalen en demonteren,

Nu is mijn vraag: is het mogelijk om nog te rijden met de auto als het dak eraf is? De dakrand wil ik bij een kennis laten vervangen die een metaalbewerkingsbedrijf heeft. Daarvoor moet ik een klein 2 kilometer rijden door het dorp. Het dak geeft stevigheid aan het chassis dacht ik, dus kan het last?

groet giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 16 november 2012 08:47 PM
  [ # 240 ]

Dak is niet ter versteviging, het is immers van polyester en behoorlijk flexibel. Waarom demonteer je het dak niet en zet het even tijdelijk vast als je aan het rijden gaat. Hiermee trekt je ook geen aandacht van oom agent, ondanks dat het rijden zonder dak niet strafbaar is Smile

Profiel  
 
 
16 van de 17
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook