3 van de 82
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 september 2012 09:35 PM
  [ # 31 ]

Volgens mij kun je met het onderste horizontale schuifje koude lucht naar je voeten sturen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 september 2012 09:38 PM
  [ # 32 ]

Oké dus in de winter beide dicht en in de zomer beide open Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 september 2012 09:39 PM
  [ # 33 ]

Juist!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 september 2012 10:16 PM
  [ # 34 ]

Weer wat wijzer geworden Smile

Eigenlijk heb je 2 systemen:

Een ventilatie systeem wat je via de rooster kan bedienen.
En een verwarmingsysteem wat je via de de hendels in het midden kan bedienen.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 24 september 2012 10:18 PM
  [ # 35 ]

En nou nog even op een rijtje:
midden op het dashboard zitten 3 schuifjes.
Linksboven is richting: naar links is naar boven tbv ontwaseming (voorruit + hoekroosters tbv zijruiten) of naar rechts voor de kartonnen luchtkokers bij de voeten.
Rechtsboven is veel (naar links) of weinig (naar rechts) lucht
Onderste is warm (links) of koud (rechts)
Op een koude winterdag trek je ze allemaal naar je toe / links.

De lucht voor deze openingen komt langs de verwarmingsradiateur. Als de kachelkraan wat versleten is of het thermostaatelement lek (niet ongebruikelijk) krijg je die niet helemaal dicht, en zal er ook bij standje “koud” tóch warme lucht binnenkomen. Als je kachelradiateur verstopt is zal “verwarming” op een koude winterdag vooral de vader van de gedachte zijn. Dit is ook niet ongebruikelijk, met kraan dicht wordt de waterstroom stilgezet dus kan alle troep lekker bezinken.

De roosters op de hoeken vh dash hebben geen verbinding met enige verwarming, daar komt alleen kale buitenlucht uit. Bovenste schuif voor het rooster dat je ziet, onderste schuif voor een opening boven de voeten.
Aan de linkerkant zit hier nog wel de blower tussen, rechts heb je alleen rijwinddruk.

Hopelijk is het hiermee duidelijk.
Succes!

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 september 2012 10:44 PM
  [ # 36 ]

Thanks, zeker duidelijk!

Voor die hangende kachelkraan is al een oplossing voor aangebracht:

Die zal ik eens omzetten, ik denk toch dat die nu dicht staat.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 25 september 2012 07:54 AM
  [ # 37 ]

Ziet eruit als een oplossing voor een gare kachelkraan, rechts onder op de foto.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 september 2012 08:39 AM
  [ # 38 ]

Ik zie ook gare benzine slangen, een of ander vaag benzinefilter-achtig ding in de aanvoerleiding wat er niet hoort en ik zou ook even goed naar de bedrading kijken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 september 2012 11:36 AM
  [ # 39 ]
nltecoko schreef:

Op een koude winterdag trek je ze allemaal naar je toe / links.

Ik dacht: Bovenste 2 naar elkaar toe! (DSuper5)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Saabanger
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-09-2012

Gepost: 25 september 2012 07:03 PM
  [ # 40 ]

Mooi hoor! Zo een wil ik ook wel!

DS Pallas H Brun Scarabe, ‘93 Saab 900T Cabrio, ‘93 Saab 900T 3-door, ‘73 Porsche 911S,
Some modern stuff (hers)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2012 09:21 PM
  [ # 41 ]
gjvdh schreef:

Ziet eruit als een oplossing voor een gare kachelkraan, rechts onder op de foto.

De vorige eigenaar had ook verteld dat het echt is voor in de zomer om de kraan 100% dicht te krijgen. Net even de kraan onder de kap open gezet. Nu werkt alles zoals hierboven beschreven.
Bij het bedienen van de hendel kan ik onder de kap ook de kraan zien bewegen.

waterman schreef:

Ik zie ook gare benzine slangen, een of ander vaag benzinefilter-achtig ding in de aanvoerleiding wat er niet hoort en ik zou ook even goed naar de bedrading kijken.

Hoe zie je dat? Bedoel je slecht merk of zijn deze echt slecht en aan vervanging toe?
Ik neem aan dat zulke benzine slangen vorige week met de APK zijn gecontroleerd. Onder de kap is ook echt geen benzine te ruiken vlak na het afzetten van de motor.
Goed ik wil er in elk geval geen 2 jaar mee rond rijden, ik denk dat ik ze bij het volgende onderhoud laat vervangen.

Voor de duidelijkheid nog even een foto.

De bedrading zit idd wat rommelig, maar ik heb geen slecht plekken gezien.
Ik denk dat ze na het inbouwen van de 123 ontsteking sommige draden niet zo netjes hebben weggewerkt.

Ook nog even gecontroleerd of de extra koelfan aan gaat, die werkt gewoon vrolijk mee in elk geval.

Compleet nieuw lagerblok en fusee’s.

De verlichting werkt ook, net als het meedraaien Wink

En gewoon nog even wat fotootjes voor de liefhebbers Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 september 2012 09:24 PM
  [ # 42 ]

Waarom zit er een hele rij parkertje in die beschermplaat achter het voorwiel? Trouwens, die benzine slangen zien er echt wel oud uit Wink enne, nu ik toch aan het zeuren ben Laughing  je achterbumper hangt er scheef onder Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2012 09:29 PM
  [ # 43 ]

Die parkers geen idee… Zie ze voor het eerst.
Zo moet ik gaande weg de auto goed leren kennen, er zal best nog hier en daar wat werk aan zitten.
Maar ondertussen kan ik er ook lekker mee rijden.

Van die achterbumper dat had ik wel gezien, maar daar laat ik een leuke auto ook niet voor staan Wink

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 25 september 2012 09:33 PM
  [ # 44 ]

Wel even goed nakijken die achterbumper, even de achterschermen er af en kijken waarom hij zo scheef hangt. Want je wilt hem liever niet onderweg verliezen.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 25 september 2012 10:24 PM
  [ # 45 ]

Gefeliciteerd met je Ds ,het ziet er fantastisch uit!
Die hangende bumper lijkt mij een brakke bumpersteun.
Even het achterscherm eraf en je kan het inspecteren.
Veel plezier met de auto.

Peter.

Profiel  
 
 
3 van de 82
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook