Het Roode Gevaar heeft weer APK
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 26 september 2012 08:00 AM

Bij 491 k km gaat het weer als de bliksem. De stuurhuisproblematiek opgelost met twee nylon busjes van ca 16 cent.
De officiële silentblocs zijn niet meer te krijgen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 26 september 2012 08:42 AM
  [ # 1 ]

Dat zijn nog eens onderdelen prijzen! Heb je e.e.a. wellicht gedocumenteerd zodat de oplossing voor anderen met een diras stuurhuis dat wat TLC nodig heeft deze fix ook kunnen toepassen?

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 26 september 2012 01:29 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad, heb je foto’s. Afgelopen zondag heb ik het stuurhuis dat ik aan het reviseren ben nog ‘ns bekeken en ik begrijp nog steeds niet met welk onderdeel je problemen had.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 26 september 2012 02:48 PM
  [ # 3 ]

Even geen foto’ s bij de hand. Achter het stuurhuis zit de hydrauliekcilinder de de bekrachtiging verzorgt met twee bouten aan het stuurhuis.
In de ogen van die cilinder zitten silentbloc’s. Daar gaat het om. Oude verkrijgbaar en in huis, maar veel te kleine diameter. De nieuwe dus zelf gedraaid uit nylon. D x d = 24 x 12, breedte 24

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 26 september 2012 04:27 PM
  [ # 4 ]

Okay, nu begrijp ik het.
Wat ik dan alleen nog niet snap is dat dat APK-afkeur was. Het rondsel bedient direct de stuurstang en de hulpcilinder is letterlijk een hulpcilinder. Je zou die kunnen weglaten zonder dat het vaag stuurt of dat er speling is. Het bedient wel zwaar; been there, done that.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 26 september 2012 04:53 PM
  [ # 5 ]

Mijn diepgewortelde haat jegens het onzinnige APK instituut mag bekend worden verondersteld.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 28 september 2012 12:18 AM
  [ # 6 ]

Jan, gefeliciteerd! Ik ben blij dat je deze horde eindelijk hebt kunnen nemen.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook