Mijn koppeling gaat erg zwaar en het pedaal staat wel 3 cm hoger dan het rempedaal. Mijn garage verteld me dat het normaal is maar ik heb met andere Berlingo’s gereden waarvan het pedaal veel lichter gaat.
Heeft er iemand een afbeelding of uitleg hoe zo’n automatische koppelingskabel werkt?
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Dat zit ‘m waarschijnlijk niet in de kabel, maar in de koppeling zelf. De diafragma veer komt naarmate de koppelingsplaat verder verleten is verder naar buiten, waardoor de kracht om deze over het dode punt te helpen flink toe neemt.
Dus waarschijnlijk is de koppeking aan vervanging toe. Mijn advies is om de koppeling compleet te vervangen incl. de koppelingskabel.
Hoop niet dat je gelijk hebt Jay-Jay… want dat wordt een duur grapje schat ik. De auto heeft pas 165.000 km gereden en toen ik hem kocht met 81.000 km op de teller was het ook al zo.
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Ik hoop het ook niet voor je, je kunt proberen eerst de kabel te vervangen. Maar dan moet de kable wel erg slecht zijn, anders ben ik bang dat de koppeling zwaar blijft gaan. Succes, en hopelijk valt het toch mee…