Ik realiseer me opeens waar ik de advertentie voor deze Ds heb gezien!
Leuk om te zien hoe ze er dan werkelijk uitziet.
Dit is voor mij vrij dichtbij mijn ideale DS.
Klein beetje jaloers….
Veel plezier ermee!
DS Pallas H Brun Scarabe, ‘93 Saab 900T Cabrio, ‘93 Saab 900T 3-door, ‘73 Porsche 911S,
Some modern stuff (hers)
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks
Iemand een tip waar ik kan beginnen met het zoeken waarom de benzine meter niet werkt?
Klokken spel eruit en meten?
Bij het klokkenspel zitten volgens mij 4 schroeven, komt die dan gewoon los?
Kan de tellerkabel achterop los, of moet dat ergens anders?
Ohja… toerenteller doet het soms wel en soms niet.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tellerkabel losmaken onder de motorkap, bij de veerbol links. 4 schroeven er uit en het paneel losmaken. En een werkplaatshandboek kopen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tllerkabel kun je delen in de buurt van de accubak
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
je kan het beste eerst je km teller kabel onder de motorkap loskoppelen (bestaat uit 2 delen ongeveer ter hoogte accubak en blowerhuis van de verwarming) dan je afdekkingsplaat van het stuurhuis/versnellingspook verwijderen - 2 schroeven onder de rand vooraan) en dan pas de vier schroeven lossen en het geheel naar voren trekken. Niet te ver, eerst even de km teller aansluiting en de drie stekkers loshalen. montage in omgekeerde volgorde. check even de stekkers op corrosie en zonodig met contactspray inspuiten
Kijk ook even naar je zekeringen onder de motorkap tegen het schutbord, kan zijn dat deze niet goed zijn of geen contact maken.
Heb je al een tik tegen de benzinemeter gegeven? Soms zit hij gewoon vast. De storing kan ook zitten bij de tank, onder de achterbank. Klep er af halen en de vlotter nakijken. Bij mij was er niets meer over van de vlotter.
De toerenteller wordt gestuurd door de onderbreker, stekkertje geen goed contact?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo te horen is dat allemaal wel te doen
Han S schreef:Heb je al een tik tegen de benzinemeter gegeven? Soms zit hij gewoon vast. De storing kan ook zitten bij de tank, onder de achterbank. Klep er af halen en de vlotter nakijken. Bij mij was er niets meer over van de vlotter.
De toerenteller wordt gestuurd door de onderbreker, stekkertje geen goed contact?
Waar zit die onderbreken bij een injectie?
Onder de bank ben ik nog niet geweest, in elk geval duidelijk dat daar de tank zit.
Zit daar ook het aanzuigpunt van de benzine, of is dat zelfs gecombineerd met de vlotter?
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Onderbreker = contactpunten, die heb je niet meer omdat er een 123 in jouw ds zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dus toerenteller hangt aan de 123?
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, de toerenteller hangt gewoon aan de MIN bobine! Check het schema maar even, dan kan je ook gelijk zien welke draad er voor je benzinemeter is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Aanzuig is apart van de vlotter.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
misschien wat laat, maar toch, proficiat met je nieuwe aanwinst! ze ziet er schitterend uit.
voor de rest van je probleempjes, zie hierboven
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks
Als ik even tijd heb ga ik het allemaal rustig bekijken.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Inmiddels ook een origineel NL instructieboekje gevonden van een IE.
Het is een boekje van dec 72, de auto van okt 72 dus dat komt mooi overeen
Overigens erg leuk om te zien hoeveel details er in zo’n boekje staan wat je tegenwoordig er helemaal niet meer in terug zal vinden.
Versnellingsbak verhoudingen, type bougies, werking van de injectie, werking van de vering en andere zaken.
Oftewel erg leuke aanvulling op de auto
Ik heb rond het klokje 4 knoppen zitten:
Van links naar rechts.
Interieur verlichting, fan, achterruit verwarming, en dan de laatste.
Die laatste is volgens het boekje “schakelaar verwarming achter (speciale uitvoering)”
Wat wordt daar precies mee bedoeld?
Klokkenspel heb ik er even uit gehad, daarachter is het allemaal schoon en alle stekkers zien er als nieuw uit.
Zowel de brandstofmeter als de KVS temp meter doen het nog steeds niet.
Van die KVS meter snap ik niet waarom die juist uitslaat als de motor uit staat.
Dit is met de motor uit:
Als ik de motor start schiet de KVS meter helemaal naar beneden en daar blijft die dan ook.
De benzine meter zit in elk geval niet vast, toen ik het dash in mijn handen had kon het metertje wel gewoon vrij bewegen.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat hij in het midden hangt wanneer het contact af staat is volgens mij normaal, dat doet die in mijn CX ook. Het lijkt me dat er geen signaal komt van de sensor, waardoor hij op koud blijft staan met draaiende motor.