Hallo,
Ik zit met een klein uitlaat lek. Het klinkt als een tik als je optrekt. Volgens een monteur die even gereden heeft en het geluid ook geconstateerd heeft is dit een klein gaatje in de uitlaat, waar bij iedere uitlaatslag de uitlaat gassen langs blazen. Zelfde effect als blazen op een leeg bier flesje zeg maar, maar dan iets anders.
Vanaf de katalysator tot eindstuk is alles nieuw en roestvrij. Het komt duidelijk van onder de motorkap, dus ik zit te denken: uitlaatspruitstuk t/m katalysator en alles daar tussen (downpipe, pakkingen etc.)
Nu is de vraag, mocht ik het ooit eens laten repareren, hoeveel zou dat kunnen kosten? Aangezien er lastig bij te komen is? Ik zit te denken of dan niet de hele motor eruit moet om er bij te kunnen. Ik heb bij aankoop de auto op een brug gehad en heb gezien hoe weinig ruimte daar is namelijk. Het lijkt mij vrij onmogelijk om daar tussen te komen
Nu ik er verder over nadenk, de reden dat we de auto toen op de brug lieten zetten, was omdat er na de proefrit stoom van achter de motor kwam. Dit bleek achteraf te komen door de afwatering van de airco die door bleef lopen, en die zat vlak bij de uitlaat. Dus mogelijk dat de pijp op dat punt gewoon door geroest is(er zal sowiezo ergens wel wat door geroest zijn, maar zoek een oorzaak voor de lekkage).
Iemand die hier zijn licht op kan laten schijnen?
Gaat om een Citroen ZX Aura E2 (ja, met airco) met een 1.8 8v motor (1996)
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
[edit mod] bericht gewist. Tegen de forumregels{edit mod]
Bericht van Fastfred gewist om de zelfde reden