Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ja, klopt, maar daar is de boekhouder ook behoorlijk tegen. Het is namelijk een stuk goedkoper om auto’s op ondernemingen te zetten. We hebben een behoorlijk moeilijke boekhouder
De C6 zoektocht is nog niet definitief afgesloten want er komt ooit nog wel eens een C6 en volgens mij zou mijn vader het ook moeilijk hebben om een heel erg mooie speciale versie te laten staan ( vb. noir et blanc) of iets dergelijks. Want met mijn vader weet je nooit, hij zei nu zelfs terug dat een XM ook nog altijd leuk zou zijn voor er bij
Of als we tot ontdekking komen dat de boekhouder toch een fout heeft gemaakt, maar dit is echt moeilijk te ontdekken want het is nu zo ingewikkeld dat er bijna niemand meer aan uit raakt.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Mi is er toch geen probleem ?
Als jullie werkelijk een C6 willen hebben… gewoon particulier inschrijven en voila, opgelost.
Je betaalt de eenmalige inschrijving ( BIV ), de jaarlijkse rijtaks, de verzekering, een tank diesel en hopla vertrokken.
Mijn buurman heeft sinds de verandering van de wet op firmawagens, zijn X5 op prive ingeschreven…
Wannneer je met een bepaald type luxewagen wil rijden ( eender welk merk ) kost dit geld zowiezo
Grtz
BC
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wie is er dan de baas? Uw vader of de boekhouder??
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Zo,... hier even het bewijs dat het wel degelijk 8000 euro, zelfs meer op een jaar is.
http://www.vacature.com/tools/companycarcostcalculator
Op de privé inschrijven ziet mijn vader ook niet echt zitten omdat het normaal gezien echt wel financieel een stuk voordeliger is om auto’s op de vennootschap in te schrijven. Bovendien zitten wij met 2 studenten die ook behoorlijk wat geld kosten en die niet op de venootschap ingeschreven kunnen worden
Igg was het al altijd het plan moest er een C6 komen dat deze in de vennootschap ingeschreven wordt. Ik zal het er nog eens met mijn vader over hebben, maar volgens mij heeft de boekhouder hem behoorlijk bang gemaakt over dat privé inschrijven, ook omdat dan echt alles op de privé moet, brandstof, onderhoud, verzekering,... Mijn vader is nu eenmaal niet echt economische aangelegd en vertrouwt eigenlijk volledig op zijn boekhouder
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Hallo
Als particulier betaal ik 1250e eenmalige inshrijvings taks en ieder jaar ongv 670e aan wegenbelasting
Dit voor een c6 van 2006 met 2,7 motor
Ben momenteel aan het uitkijken naar dit type, vandaar al even netjes geïnformeerd wat extra kost,
Dan heeft u al idee wat de kosten particulier zijn
grtz
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Oke 670 euro per jaar is wel al een stuk goedkoper dan de 1300 euro die wij gehoord hadden voor particulieren. Is de berekening van de DIV volgens de nieuwe wetgeving en waar heb je die kunnen berkenen? Want bij ons werkte de enigste BIV calculator niet dat we gevonden hebben.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
thomasc3vtr schreef:Op de privé inschrijven ziet mijn vader ook niet echt zitten omdat het normaal gezien echt wel financieel een stuk voordeliger is om auto’s op de vennootschap in te schrijven. Igg was het al altijd het plan moest er een C6 komen dat deze in de vennootschap ingeschreven wordt. Ik zal het er nog eens met mijn vader over hebben, maar volgens mij heeft de boekhouder hem behoorlijk bang gemaakt over dat privé inschrijven, ook omdat dan echt alles op de privé moet, brandstof, onderhoud, verzekering…
Kortom, je ouwe heer wil het onderste uit de kan: een dikke auto rijden op kosten van de firma maar huilen als er belasting moeten worden betaald over het privé voordeel wat het gebruik van een firmawagen oplevert. Zo werkt dat dus niet, en het lijkt me dat we die discussie maar snel moeten stoppen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Inderdaad, vroeger kon dit gewoon, maar nu blijkbaar niet meer.
Als het bericht van Marcus klopt van die belastingen kan het wel nog bij een C6 blijven.
We zien wel en ik zal nog volop opzoeken en jullie op de hoogte houden, maar de discussie stoppen is idd de beste oplossing.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.