Weet iemand welke uitlaatdelen van een cx nog leverbaar zijn en waar? Ik merk dat het steeds moeilijker wordt om voor een cx uitlaatdelen te vinden, ook voor de veel voorkomende types.
Ook vraag ik me af welke delen uitwisselbaar zijn. Past b.v. een einddemper van een gti op een trd?
Omdat vroeger of later ieder van ons hier mee te maken krijgt is het wellicht raadzaam informatie hierover te delen.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bonhof epe laat ze maken( rvs) tegen een schappelijke prijs.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Veel uitlaat delen zijn gewoon nog te verkrijgen bij de onderdelenboer, alleen de GTI turbo uitlaten zijn niet meer leverbaar. Op mijn 25gti heb ik een eindemper van een diesel zitten, ik moest er dan nog wel eeen ring tussen zetten omdat er 2 flensen tegen elkaar kwamen.
Maar met het turbo blok wat ik aan het inbouwen ben gaat er een gebruikte turbo uitlaat onder. Dus voor een 25 inj het ik nog een goede uitlaat liggen met een zgan tussen demper.
Goede raad is voorraad
Waarschijnlijk heb ik binnenkort diverse uitlaatdelen nodig vandaar de vraag. Mijn a.m. boer kon me altijd de desbetreffende delen leveren. Die waren meestal van Walker. Nu is bij Walker niets meer leverbaar. Ik vroeg me dan ook af of jullie hier ook ervaringen mee hebben.

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
voor mijn Gti onlangs nog een flexibel stuk kunnen kopen ook gewoon om de hoek, het zag er iets anders uit, maar past perfect!
het zijn inderdaad die Turbo uitlaten die moeilijk beginnen te worden, al zullen meer en meer modellen inderdaad moeilijkheden krijgen?

Totaal aantal Berichten: 234
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Voor overige modelen heeft Winparts nog een hele hoop
http://www.winparts.nl
of de uitlaatshop
Het cx-club magazijn heeft nieuwe turbo-uitlaten. Nieuwe aanmaak maar van prima passing en kwaliteit.
Het gaat concreet om een rd turbo. Het blijkt niet mee te vallen om een kompleet systeem te bestellen. Meestal staat op de site dat het leverbaar is maar als je daadwerkelijk bestellen wilt blijkt het toch niet meer leverbaar. Voor een gewone diesel is het makkelijker. Kan ik de voor en einddemper van een 25D voor een rd turbo gebruiken??
De voordemper van een ongeblazen diesel heeft een smalle voorpijp, de demper zelf en de pijp naar achteren is gelijk aan de TD. de einddemper is niet verschillend. Tenzij je de uitlaat van een vroeg type diesel pakt maar volgens mij worden die al lang niet meer geleverd.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Kan ik de voordemper vrij eenvoudig aanpassen of is dat geen optie? Weet je of een gti voordemper te gebruiken is?
Je last dan toch gewoon de juiste pijpmaat een de demper?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Dat snap ik, maar de pijp loopt binnen in de demper (gedeeltelijk) door lijkt me.
Je zaagt buiten de demper dat stuk pijp eraf. Dat doe je ook bij de nieuwe. Je last het stuk pijp van de oude op de nieuwe. Hoe groot die pijp in de demper is maakt dan niks uit,
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Totaal aantal Berichten: 273
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
en als je niet wilt lassen is er een schuifstuk te koop bij de gemiddelde onderdelen gigant.
datzijn klemstukken waar O.A Volkswagen aljaren lang zijn pijp mee vastzet… rete handig en erg duurzaam. Wel even de origenele bouten verruilen voor rvs exemplaren. Das beter in mijn ogen.
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
Ik wil wel lassen, geen probleem. Maar als ik het goed heb lopen de pijpen binnen in de demper een stuk door. Dan kan ik aan de buitenkant er wel een ruimere pijp opzetten maar loop ik het risico dat het binnen te veel remt door de vernauwing. Of zit ik er helemaal naast??
Die pijp wordt smaller buiten de demper als ik me het goed herinner dus van de hierboven genoemde bezwaren lijkt geen sprake te zijn.
CX GTi Turbo 2 - All Black