











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Stel je dochter niet teleur zou ik zeggen!
Ha wat een herkenbaar luxe probleem. Als je ruimte heb om dat ding droog te stallen dan kan je de beslissing uitstellen. Ik ben ook zo aan mijn Prestige gekomen. Ik kan het niet over mijn hart krijgen om ‘m te demonteren. Ik heb ‘m er maar bij gezet tot ik meer tijd heb. Nu is de ruimte wel echt op en er zal iets wegmoeten.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Ik ben eruit, ik ga hem klaar maken
Het meest overtuigende was dat ik van het weekeinde maar twee serie I prestiges gezien heb.
Eentje stond te koop, voor veel, en was absoluut niet roest vrij.
Omdat de auto bijna compleet is vind ik het de moeite waard.
Ik ga het ook grondig aanpakken, zodat het roest voor wat langere tijd wegblijft.
Frank kan ik niet evenaren, dat weet ik nu al, maar ik probeer een aardig eind in zijn richting te komen.
Probleem een is dat ik nog geen twee koloms brug heb, wel twee vier kolommers.
Dus wie wil een redelijke fog ruilen tegen een tweekolommer, of wie heeft een idee om koets en chassis met een vier kolommer te scheiden.
En is een kale koets te hanteren?
Verder moet ik nog goed nadenken hoe ik het ga doen, volgens mij is de slimste volgorden als volgt (graag meedenken en schieten als ik het niet goed zie)
Een zo grondige restauratie is voor mij voor het eerst.
Huidige project (mercedes 240 td) afronden.
Ruimte in de schuur maken.
Auto lopend maken, om de staat ervan te kunnen inschatten, en kijken wat allemaal niet werkt.
Interieur demonteren en veilig op zolder opbergen.
Motor en bak demonteren
Chassis en koets scheiden.
Chassis en koets fixeren met kruis verbanden.
Plaatwerk demonteren (nu pas om eerst zoveel mogelijk verband te houden)
Bodem en chassis restaurenen.
Plaatwerk restaureren en terugzetten.
Chassis laten stralen en spuiten.
Bodem met de hand schilderen.
Koets en chassis verenigen.
Spuiten.
Afmonteren.
Apk keuren.
Als alles goed gaat voor het volgende lustrum klaar zijn.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Respect! En leuk natuurlijk Succes en keep us updated!
Way out in the water, see it swimming.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb er tijdens het lustrum eigenlijk niet zo goed op gelet - was me niet eens opgevallen dat er maar 2 serie 1 Prestiges waren. Maar als dat zo is, is het extra mooi dat er volgend lustrum er weer eentje meer is.




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gefeliciteert met de Prestige!
Ik hoop dat je ons hier op de hoogte houd in woord en beeld over de vorderingen.
Het blijft toch een Prestige he….. Altijd te zonde om te slopen!
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
Ik heb net een startpoging gedaan, maar het enige dat loopt is lhm.
Er ligt nu zeker een liter op de oprit.
Verder kwam ik erachter dat de a stijl ook rot is, het vinyl dekt dat keurig netjes af.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Das dan weer een beetje jammer.
Ik hoop niet dat het je ontmoedigd?
als je een scheiding aangaat met het frame en de koets kun je fijn rond het motortje en de hydrauliek toch?...
Ik hoop dat je verder geen ” attentiepuntjes” meer tegen komt aan je dame.
We blijven het volgen!
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
Er zit vast nog veel meer narigheid, zoveel cx ervaring heb ik ondertussen al wel.
En het maakt me ook niet zo heel veel uit, omdat ik toch alles wil aanpakken.
Ik heb ook nog wel een sloop koets waar die stijl heel is.
Het kost dus alleen maar extra tijd.
Het enige waar ik van baal is dat het vinyl er dus voor een deel afmoet.
Erg jammer want dat ziet er nog goed uit.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Is toch beter. Die dingen rotten namelijk ook dikwijls op de helft van het dak, waar ze verlengd zijn. Vinyl bedekt die narigheid steevast, dus als je de naakte waarheid wilt, zal het er toch af moeten. Wel jammer inderdaad, want erop laten maken is prijzig en slechts weinigen kunnen het echt netjes.
Heeft deze auto ook een hydraulische koppeling?
En voordat je het vraagt: dit is zien aan het ontbreken van een kabel.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Hoogdaks prestige, geen naad in het dakpaneel.
Alleen de laagdaks prestiges waarbij een dakpaneel van een berline is gebruikt heeft die lastige naad.
CX GTi Turbo 2 - All Black
@leontien
Ik heb daar nog niet naar gekeken, maar zegt het genoeg dat de koppeling werkt zonder hydrauliek druk?
Of is dit dan een koppeling met twee cylinders en een reservoir?
Het vinyl is super strak dus dat rotten op het dak zal wel meevallen lijkt me.
Ik ga ook proberen alleen de stijl opnieuw te bekleden, want halverwege zit al een originele naad.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
de hydraulische koppeling is alleen 79/ 80 geleverd(1 bouwjaar)
was geen optie zat er gewoon 1 bouwjaar op.
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik had een ‘83er 2.4 met originele hydraulische koppeling, volgens mij was het vanaf de komst van de ZF een optie op de handgeschakelde Prestige.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
was geen optie,
is maar 1 jaar geleverd.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.