



Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
bedoel je dat plaatdeel boven het achterwiel waar die ronde doppen in zitten?
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
robfam schreef:
Vind je Evasion een plaatje . Mooi hoor!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
alsjemenou76 schreef:bedoel je dat plaatdeel boven het achterwiel waar die ronde doppen in zitten?
Ja.
Alleen ben je er -meen ik- niet als je alleen die ronde doppen opent. Er zit namelijk nog een laag metaal. Ik heb ergens in een loods een hele achterkant van een Break liggen (afgezaagd omdat het deel boven de klep nog gaaf was) en daar zit in één van die binnenste plaatdelen een gat zo groot als een soepbord, terwijl de rest van die auto er puntgaaf bij stond. Oké voordat de neus platgereden werd dan…
Aan de andere kant.. je ziet of merkt er niets van. Wij ontdekten het pas bij verregaande ontmanteling dus tja…
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nette oplossing voor de klepjes! En nette auto hoor!
Enne - dat plaatwerk onder de achterste zijruit zit dan toch beter in elkaar dan bij de DS. Daar zie je het namelijk al na een paar jaar




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Ik zou toch eens daar in ...eeh bij goringem daar die kant eens op moeten. Mijn .. nou ja Griezel’s passagierskant is op die plek meer “er was eens” En om nou ff te kunnen kijken naar een gedemonteerde kont is toch wat duideliker denk ik. wie weet kom ik er wat handigs voor Griezel tegen om mee naar huis te nemen… maar das wat oftopic.
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
wat duurt het voorgloeien toch lang. ik heb ergens gelezen dat er een snellere manier is met een BX systeem?
Wat is lang?
Het is natuurlijk geen moderne snelgloeier, maar het hoeft echt geen minuten lang te duren hoor.
Voorgloeirelais willen ook wel eens ingebrande contacten hebben, dat wil ook niet echt helpen.
Ik moet bekennen dat ik het ook weleens niet helemaal afwacht hoor.
Beetje afhankelijk van de buitentemperatuur en hoe warm de motor nog is.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
40 seconden is ‘normaal’!
Van de BX is het kastje sneller.
Als het niet heel koud is, smokkel ik vaak wel, allen meer rook bij de start dan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En als het heel koud is, helpt twee keer gloeien en dan pas starten tegen de rookontwikkeling. In deze tijd waarin oude auto’s toch al verdacht zijn qua uitstoot, ziet dat er toch iets beter uit.
40 seconden is normaal…. tja kan je zo’n bx relais zo inpluggen? mag het dan ook uit een peugeot uit die tijd komen (205/309 ofzo) moet je dan ook de gloeistiften vervangen?
en zo’n blauwe wolk is inderdaad niet meer zo acceptabel heden ten dage (ik mis een zwart geblakerde smiley) dus het is wel het proberen waard nu het weer kouder wordt
ovrigens bevalt ze verder prima hoor alleen mijn oudste zoon wil er niet in gezien worden, scheelt ons weer rijden voor de voetbal…..












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
stiften zijn gewoon 12 volt dus dat hoeft niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er bestaan echter wel lanmgzaam- en snelgloeistiften, dus wel even de nummers vergelijken. Het kan zijn dat je BX-gloeistiften moet gaan gebruiken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
robfam schreef:
ovrigens bevalt ze verder prima hoor alleen mijn oudste zoon wil er niet in gezien worden, scheelt ons weer rijden voor de voetbal…..
mijn zoon vind het juist top!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
de overgang van Maserati naar Citroen is wat groot voor hem…pubert dat ie is. hij draait nog wel bij
we gaan wel eens op zoek naar zo’n bx relais en dan kijken wat het oplevert. eerst nog wat roest preventie dus deurbekleding verwijderen en de boel goed in het vet zetten en tectiel erin en bumpers en verlichting eraf om alles lekker te conserveren. de bodem doen we op een avond bij het plaatselijke garage bedrijf.
het enige deel wat echt slecht is, is het plateautje van het ruitensproeierreservoirtje, achter in de linker wielkast. wat een stomzinnige plek en manier omdat zo te plaatsen!!!












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan moet je een SM kopen! hahaha best of both worlds!
Mijn steun is ook uit die wielkast gerot. Moet ik nog iets op bedenken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>