Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Er zat veel aanslag op de lak, ik weet niet of het “weer” * was…
Met het rode residu op de poetsdoek viel het wel mee, erg weinig, en het ging er vrij eenvoudig van af
(het is immers geen rose-delage…)
Keurig de kofferbaksponning uitgesopt en het rubber ook, ML gespoten in de lasrand onderaan, nieuw plakbandje erover en het schone rubber er weer op.
Wel wat kleine oppervlakkige roestplekjes gevonden, maar niets ernstigs.
Het autooke wordt toch niet in weer en wind gebruikt.
Ik denk dat ik de bobine maar bij derfranzose.de of bij stichting behoudt 2cv koop, die zijn qua prijs het vriendelijkst
*weer=schimmel
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Mooi exemplaar!
Schitterend!
Way of life; Citroen!
2004 Picasso 1.8 16v, 1985 Visa 2cv, 1985 Visa 11 RE, 1998 Xantia V6 Aut. , 1980 Acadiane
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Geweldig leuke Visa!
over die 123-conversie, ik heb er wel een goed gevoel bij. De keren dat ik in een tweecilinder-visa met sensoren reed had ie af en toe de neiging om niet te willen, net of de computer vergat het ontstekingssignaal door te geven. Een test-rit in een 123-visa leerde me dat die zich bijna gedraagt als een moderne auto! (op het heerlijke motorgeluid na dan )
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik heb zelf vrij weinig ervaring met de tweecylinders zoals ik al zei, toen ik net visa begon te rijden had mijn partner een Visa Club, en ik een 11E waarmee ik iedere dag naar mijn werk reed.
De viercylinder reed simpelweg lekkerder (lees:vlotter) toen was dat dus mijn dagelijkse auto.
Nu we een C1 hebben gaat dat verhaal niet meer op en vind ik een relaxte 0.6 prima
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Mijn LNA was ook een 11 RE. Wel een groot verschil, maar het heeft allebei z’n charme. En ja, het is geen 14TRS
En met een 0.6 kun je uiteindelijk nog best lekker voort tokkelen! Het trekt alleen niet zo snel op..
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Wat een leuk ding Maurice!
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Leuk Maurice, weer een droom die in vervulling is gegaan…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dankjewel Wouter!
Het is trouwens niet zo dat een 1400 zoveel sneller is dan een 1100 hoor, een 1400 heeft iets meer koppel dat vrij vlot vrijkomt.
Zo`n tweecylindertje is een onthaastauto
De bobine is trouwens nog vies duur geworden met 81,- , het schijnt dat Valeo hem uit het programma gehaald heeft en dat hij in NL vrij lastig te vinden was aldus de dame van tweeceevee.nl (stichting behoudt de 2cv)
Je zult immers weten dat je in een zeldzaam wordend autootje rijdt he?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Hi Maurice,
Gefeliciteerd met deze gewendige aanschaf! Wat een mooi exemplaar zeg. Ook een mooie metamorfose heb je de wagen gegeven zeg! Dat doet me er meteen weer aan herinneren dat ik de visa ook nog steeds moet polijsten/poesten! Daar knapt ie meteen van op!
Veel plezier met dit prachtige roodje!
ps. ik heb je foto’s van het interieur, ik ben er benieuwd of dat ook zo blinkend in bijna nieuwstaat is?
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ben er nog niet aan toe gekomen om foto`s te maken, er is ook wat weinig plek in de achtertuin met 3 auto’s en een C35…
Over de gloednieuwe stoelen zitten stoelhoezen
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Ik heb de betreffende bobine laatst nog bij Burton car company gekocht.
http://www.burton2cvparts.com/bobine-12-volt-visa-lna-652cc-p-4239.html
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dat had ook gekund ja.
Ik heb ook al een reservesetje sensoren op de kop getikt
Ook heb ik daar gele duplolampjes besteld en een setje bougiekabels, de ouden zijn hard geworden.
De weerstand daarvan is ook minder dan de RT vermeldt
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Vandaag heeft de auto weer even gelopen, mét nieuwe bobine en bougiekabels.
Na zo’n 10 minuten wilde de auto niet meer aanslaan, wéér geen vonk…
Mijn bevindingen;
-Bougies schoon
-sensoren moeten prima zijn , want 10 minuten daarvoor nog goed gelopen
Moet ik over de plus en de min op de bobine met aangesloten bedrading nou een testlampje moeten kunnen laten branden?
De sensoren zijn al van plek gewisseld, dus die kan ik ook uitsluiten.
Morgen maar weer eens proberen met een steenkoude motor.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist